Automatisch opstarten applicaties
november 2008
-
erwin_wBeste TW-ers,
Ik zit met een niet zo'n heel dringend probleem maar zou wel enorm geholpen zijn met het onderstaand verhaal.
Op mijn werk hebben wij een aantal applicaties die elke dag weer opnieuw opgestart dienen te worden.
Even een voorbeeld:
1. Als eerste start programma A op, hierin moeten we een optie kiezen en daarna afsluiten.
2. Als tweede start programma B op, hierin moet weer een optie gekozen worden en wordt daarna automatisch afgesloten.
3. Als derde start programma C op enz. enz.
Nu wil ik dat dit eigenlijk automatisch gebeurt d.m.v. b.v.een batch-bestand of iets dergelijks. Deze zou ik dan b.v. in de map 'opstarten' kunnen zetten of alleen via een snelkoppeling op het bureaublad
Het is wel zo dat eerst programma A zijn werk moet afmaken, wordt dit programma gesloten dan pas mag programma B in werking komen en ga zo maar door.
Ik heb via Google al wat dingen gevonden waarmee ik b.v. macro's kan maken maar voldoet niet aan mijn eisen.
Het eerste programma wat moet worden gestart is mobsync.exe, zou ook mooi zijn als hiervan een extra optie zou zijn d.m.v. bv. mobsync.exe/start (werkt niet, is een voorbeeld).
Het mag gerust via een batch-programma gaan maar mooier zou zijn als hiervoor een applicatie voor zou zijn.
Let wel, ik heb weinig kaas gegeten m.b.t. het programmeren via VB o.i.d., is wel een uitdaging waard hoor dus ik ben benieuwd wie er voor mij een oplossing heeft.
Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te worden dus niet met van die complexen dingen aan komen zetten a.u.b.
Bedankt alvast.27 november 2008 18:51 -
blacksorcererIn een batch file kun je ook een soort wait maken: http://malektips.com/dos0017.html
En de te kiezen opties zul je dan in attributen voor die executables moeten zoeken.
Mochten die er niet zijn, dan kom je wellicht al bij complere macro-achtige software, zoals Winrunner, maar dat is vaak nogal dure software.
Desnoods zou je nog iets door een derde kunnen laten ontwikkelen, al zal dat dan specifiek op jullie situatie worden afgestemd en is niet bepaald goedkoop.
Dus het beste is de eerste optie, maar dan moeten we wellicht wat meer weten over die programma (executables) en zou je zelf al eens documentatie over die software kunnen doornemen, of contact opnemen met de maker ervan, zodat misschien duidelijk wordt of er al mogelijkheden beschikbaar zijn voor jullie doeleinde.
ik zie op google wel een mobsync.exe /logon
misschien is dat geschikt voor wat je wil?
Als je puur het programma wil draaien, is het aanroepen van de executable al voldoende.27 november 2008 19:28 -
erwin_wBS, bedankt voor je info.
Ik zal straks een naar die website kijken, dat zal wel wat extra info geven.
Dat van de programma's zal ik wel even uitzoeken, daar heb ik geen problemen mee, wat betreft het mobsync.exe/logon is volgens mij wel wat ik bedoelde.
Morgen maar eens uitproberen.27 november 2008 20:14 -
unknownZit er in taakplanner van windows niet een functie waarmee je kan kiezen dat programma's openen na het opstarten of bijv. 1 minuut na opstarten. Zit op dit moment op een pc waar configuratiescherm is geblokkeerd, dus kan ik het niet nakijken. Als het zo is kan je een batchbestandje maken welk programma op moet starten, en de bijbehorende taken, en dat batchbestandje zou je dan via taakplanner na elke aanmelding kunnen laten starten.27 november 2008 20:23