Netwerk HDD
december 2008
-
steelgateIk heb mij een netwerk HDD gekocht en heb die aan gesloten op de router van mijn werk. Alles lukt, ik kan alles zien in mijn HDD, maar nu wil ik thuis ook in die HDD kunnen.
Wat moet ik precies doen op het thuis te kunnen openen.
Ik heb gehoord dat ik in de router een poort moet openen en mijn HDD een vaste IP moet geven. Klopt dat?
Wie kan mij helpen.11 december 2008 10:07 -
leviathanJa, je moet achterhalen welk IP je op je werk hebt ( http://watismijnip.nl ). Waarschijnlijk moet er ook een poort open, maar dat moet je met de systeembeheerder daar bespreken, hij gaat daar immers over op je werk.11 december 2008 10:11
-
steelgatemijn ip adres weet ik, maar hoe begin ik er aan. De systeembeheerder ben ik. Dus daar is geen probleem. Dit is het type van mijn HDD NAS-STR 813211 december 2008 16:19
-
erwin_wZoals al is aangegeven, je zal een poort moeten openen die dus de weg vrijmaakt naar de NAS (in de router maar dat zal je moeten weten als systeembeheerder)
Eenmaal gedaan zou je met b.v. ftp toegang moeten krijgen door ftp://[ip-adres]:[poort] in je webbrowser of ftp-programma in te vullen.11 december 2008 17:49 -
steelgateWe hebben maar 2 pc's op het werk, dus noem ik mij niet echt systeembeheerder. Op gebied van netwerken ben ik niet zo thuis. Daarom alle hulp welkom.
Ik heb geprobeerd een poort te openen (zie foto of ik juist ben)
12 december 2008 11:17 -
erwin_wAls je nu een ftp verbinding opbouwt met <ip-adres van de router>:<poort>, je hebt de HD immers al een vast ip-adres gegeven dus als het goed is zou je de HD hiermee kunnen benaderen.12 december 2008 12:37