hey!
sinds kort kan ik het onderdeel Programma's toevoegen/verwijderen niet helemaal meer openen. Het Windows setup voor toevoegen van windows onderdelen doet het niet meer. Ik krijg een melding dat de PC de bestanden (wat voor dit onderdeel nodig is) niet kan laden! Hoe kan ik dit oplossen??
Groenten,
Mathias
12 december 2008 13:06
nickk
Misschien heb je een virus opgelopen, of heb je een legale windows xp ...
Scan daarom even op virussen
12 december 2008 16:31
mathiasvv
Een virus is het probleem niet. En ja, ik heb een legale versie van Windows. Hij zegt dat hij een bepaald .dll bestand niet kan vinden met foutcode 0x7e.
15 december 2008 08:36
nickk
Post even een Hijackthislogje en sla dit bestand op (bijv. je bureaublad).
Klik op "Doe een systemscan en save een logfile". (in die geest ongeveer staat het er).
Daarna opend er zich een kladblok met allemaal processen/bestanden.
Kopieer dat in je volgende post. Indien het te groot is kan je het uploaden bij Radidshare
15 december 2008 09:09
blacksorcerer
Welke DLL?
Zoek dan op waar die dll hoort te staan (wss System32), zoek 'm op je Windows CD en plak 'm daar waar hij hoort?
15 december 2008 15:25
jensen
systeemherstel???
15 december 2008 16:24
blacksorcerer
[quote=124601] Dat had de TS zelf ook vast wel bedacht, maar dat is iets wat je liever even rechts laat liggen i.v.m. eventueel verlies van andere installaties/instellingen en er komen ook wel eens ernstigere problemen uit voort dan je ervoor had.
Daarnaast gebruik je het onderdeel 'Windows onderdelen toevoegen/verwijderen' maar zelden, dus wie weet hoe lang het al geleden is dat er een fout is ontstaan. Je kan moeilijk alle bestaande systeemherstelpunten afgaan totdat je het gevonden hebt... of erachter komt dat het niets oplost.
Als het aan een Windows onderdeel ligt (wat hier waarschijnlijk zo is) dan zou dat inderdaad wel opgelost kunnen worden door systeemherstel, maar m.i. is het veel verstandiger dan gewoon die dll terug te plaatsen
15 december 2008 19:00
kaboomski
Misschien kun je proberen om de Windows cd te gebruiken om een 'repair' uit te voeren?
15 december 2008 22:12
mathiasvv
het gaat hier om msgrocm.dll (zo even uit me hoofd, k zit niet op me eigen pc). deze heb ik al gezocht op de windows cd, maar die staat er niet op. hij geeft ook nog aan dat hij OcEntry niet kan vinden (misschien iets in het register??)
16 december 2008 12:26
kaboomski
De Windows cd doe je in je computer en tijdens het opnieuw opstarten kiezen voor opstarten vanaf cd. Dan uiteindelijk kiezen voor 'repair'. Voor de exacte stappenplan moet je even Googlen ;)