[Opgelost] Stereo bluetooth koptelefoon
december 2008
-
kaboomskiIk heb vandaag een bluetooth dongle gekocht, aangesloten en drivers ge?nstalleerd. Alles werkt prima en naar behoren. Heb zelfs m'n headset aan de praat gekregen :).
Nu bedacht ik me net dat ik ook een stereo bluetooth koptelefoon zou kunnen aanschaffen nu ik toch bluetooth heb. Zo'n headset is mono, en dat luistert ook niet echt prettig omdat het namelijk gemaakt is voor spraak.
Na zoekwerk op Google stuitte ik op en topic waarin werd verteld dat stereo er voorlopig niet inzat, omdat hiervoor bt2.0 voor nodig was, en dat liet nog even op zich wachten. Het topic komt uit 2005, dus ik neem aan dat dat inmiddels al aanwezig is ;). Stel dat ik in de toekomst een bluetooth koptelefoon aanschaf, dan neem ik aan dat ik toch gewoon stereo kan luisteren?
Deze bluetooth dongle heb ik gekocht:
Sweex BT201
Bluetooth 2.0 klasse II
USB 2.0 en USB 1.1
Max. bereik: 10 meter
Max. dataoverdracht: 3Mbps
Frequentie: 2.400 GHz ~ 2.480 GHz ISM Band13 december 2008 01:02 -
blacksorcererLees even: A2DP
Jouw Sweex gebruikt volgens de handleiding ervan BlueSoleil, dus even in Google die 2 termen gooien en dan krijg je bijvoorbeeld zo iets: BlueSoleil: How To Connect to A2DP Stereo Headset
Het antwoord op je vraag: ja, je kan stereo luisteren op je toekomstige hoofdtelefoon, mits die hoofdtelefoon dat ook ondersteund. Bij Philips zie ik het meestal direct duidelijk erbij staan, bij andere merken zal je misschien even in de specs lijst / datasheet of handleiding moeten kijken.13 december 2008 12:45 -
kaboomskiIk ben totaal nieuw in de wereld van bluetooth, dus als ik had geweten over A2DP, dan had dit zelf dus kunnen opzoeken. Ik wist echt niet waar ik op moest zoeken
Bedankt voor je hulp ;).13 december 2008 14:22