-
kyentei
Hallo allemaal,
Ik heb na het formatteren van mijn computer, en hierna installeren van Xp professional een probleempje. De eerste tijd (voor het installeren van een aantal drivers & SP3) ging het goed na het opstarten. Sterker nog, het gaat "lightning fast" Echter de laatste paar uren gaat het wat minder.
Wat is het probleem?
Na het opstarten van mijn computer kan ik eigenlijk bijna alles wel doen. Maar zodra ik "My computer" (deze computer) open, zie ik een zaklantaarn draaien (Een redelijk bekend 'iets', lijkt mij) echter duurt dit ongeveer 2 minuten. Tevens kan ik Windows Live Messenger 9.0 ook niet opstarten (Google Chrome, Internet explorer, iTunes en skype werken wel, meer programma's staan er nu nog niet op)
Als ik terwijl de zaklantaarn zoekt "My computer" sluit, kan ik gewoon nog pictogrammen selecteren. Echter, probeer ik "My computer" weer te openen, loopt mijn hele bureaublad vast.
Zoals ik al zei, dit duurt niet langer dan 2 minuten, en ik denk niet dat het openen van "my computer" de oorzaak hiervan is, alleen iets om het probleem mee aan te tonen.
Notitie: Eerst startte msn direct op met het systeem, hierbij kwam tevens het system-tray pictogram niet naar voren, maar deze stond wel in de processen lijst. Later heb ik dit uitgezet.
Wat heb ik al geprobeerd?
1) Ik ben begonnen door met TuneUp Ulities 2009 te kijken naar welke programma's opstarten, dit waren er nog niet veel want het is een redelijk verse installatie. Na wat onbelangrijke programma's uit te zetten en te rebooten, bleek dit geen resultaat te hebben.
2) Mijn register & temp map leeg gooien dmv Ccleaner (waarom? geen idee.)
->Geen resultaat
3) Een Hijackthis logje gemaakt, deze aan een helper van een nederlands hijackthis forum gegeven, en alles bleek netjes clean.
4) Dial-a-fix mijn systeem laten reparen(alle opties aangevinkt) -> geen resultaat
5) Met TuneUp Ulities een analyse van mijn C:/ schijf gemaakt -> Geen resultaat
6) Een paar uur goed googlen -> Geen resultaat
Ik hoop dat ik hiermee mijn probleem zo duidelijk mogelijk voorgelegd heb en dat er iemand is die mij ermee kan helpen.
13 december 2008 22:22
-
blacksorcerer
Zet eens 'automatisch naar netwerkmappen en -printers zoeken' in de mapopties van Explorer uit, misschien dat het 't langzaam openen van Deze Computer verhelpt.
Misschien kan je met Bootvis (gratis) gedetailleerder zien wat, hoe lang duurt (ook drivers/processen/services).
Verder zou ik het zo niet weten, ik heb een paar dagen terug zelf XP Pro met SP2 installed en vervolgens eerst alle updates en SP3 gedownload+installed en daar kwam ik geen problemen tegen met wellicht vertragende of problematische updates (of het moet al m.b.t. je specifieke hardware zijn en de driver of software daarvoor).
Mischien kan je een mooi progje vinden dat een beetje zoals Broncontrole in Vista is, kan je mss ook weer meer vertellen waar het probleem zit.
13 december 2008 22:55
-
pciweb
misschien is heb je een fout opgelopen met het installeren van sp3 of driver. Of de installatie zelf
13 december 2008 22:57
-
kyentei
Heb het uitgezet, echter is het ?cht alleen net na het opstarten. Ik zal zo met bootvis eens controleren.
hartelijk bedankt!
13 december 2008 22:58
-
blacksorcerer
Kijk ook nog eens je logboeken na of daar niets in staat wat op je probleem betrekking kan hebben.
13 december 2008 22:59
-
kyentei
[quote=124573]
Zo ver was ik ook al, want zoals ik al vermeldde kwam dit probleem pas na het installeren van veel programma's, drivers en SP3.
13 december 2008 23:01
-
blacksorcerer
Als je nog niet veel daarna hebt ge?nstalleerd, dan is het misschien toch verstandig om met systeemherstel ens terug te gaan naar een punt waarop het goed ging (bij een SP wordt sowieso een herstelpunt aangemaakt, mits Systeemherstel niet uitgeschakeld is).
Als je het dan opnieuw probeert, en het zelfde probleem doet zich weervoor, ben je helaas weer terug bij af, maar dan kun je wel eens specifieke zoeken op Google of dat een bekend probleem is met SP3 voor meerere personen. Als alle eerder genoemde diagnose mogelijkheden ook niets opleveren, zou je het probleem natuurlijk ook nog eens aan Microsoft kunnen voorleggen, misschien hebben ze wel een gouden tip voor je (a)
14 december 2008 00:00
-
kyentei
Of ik wacht gewoon 2 minuten met het openen van "My computer" en starten van msn. Bootvis werkte trouwens niet. (hij kon niets vinden geloof ik, iets met een 0 =p)
Als ik uberhaubt zou beginnen aan een systeemherstel zou ik het gewoon overwegen naar XP home te formatteren..
Edit: Ik heb nu aangezet dat zodra er een actieve of geen actieve verbinding is (LAN) deze in het systeemvak weergegeven wordt, en zodra ik het icoon ervan zie werkt "My computer" ook gewoon. Tevens kon ik wel iexplore opstarten, maar ook niet "browsen" of "pagina's laden", totdat ik dat in "My computer" wel kon. Ik heb het idee dat het aan de netwerkverbinding ligt.
Nu dit aanstaat gaat het overigens wel sneller, minder dan 2 minuten dus.
14 december 2008 00:12
-
kay
Ik heb precies hetzelfde op twee laptops. ( hp 6710b )
alles geinstalleerd inclusief vpn software/office/drivers/sp3/nod 3.0 etc etc Zodra ik verkenner of deze computer open heb ik een freeze van een minuut of 5. Deze laptops zijn nieuw geinstalleerd dus er staat nog geen zooi of iets dergelijks op. Andere programma's starten zoals outlook/adobe gaat perfect en snel.
Iemand nog enige suggesties?
Groeten kay
17 december 2008 16:34