[Mededeling] Goede voornemens 2009
december 2008
-
blacksorcerer[size=11][i]
[b]
Beste leden, allereerst wens ik jullie names de TweakWindows-crew een gezellige en veilige roetsj (uiteinde) en een gezond en gelukkig 2009![/b]
Om 2009 ook op TW (TweakWindows) weer een geslaagd jaar te maken, wil ik met jullie enkele potenti?le goede voornemens gaan doornemen m.b.t. de content op de site. Dit jaar willen we ons vooral richten op de uploads, dus als je graag upload of download, hopen we dat je de tijd wil nemen het onderstaande te lezen.[/i][/size]
Waarom?
Wij zijn heel blij en trots dat we op TW een contentsysteem hebben waarbij iedereen kan bijdragen en genieten van mooie/handige uploads en artikelen. Om samen goed te kunnen delen, hebben we wel enige richtlijnen nodig. De laatste tijd lijkt het echter dat ieder zijn eigen richtlijnen gebruikt en dat het niveau waarop dat gericht is, naar onze mening, ondermaats is.
Hoezo 'ondermaats'?
Daarmee doelen we vooral op de informatie die bij een upload staat. En dan gaat het dus vooral om ge?ploade software, waar slechts 1 of 2 regels tekst bijstaan, die vaak ook nog niet eens iets nuttigs over de software zeggen. Daarbovenop komt dan nog eens dat zelfs dat kleine stukje tekst vol spel-/grammaticafouten staat en er een gebrek is aan hoofdletters en leestekens.
Hoe dan?
Je mag best een stukje kopi?ren van een andere site en dat erbij plakken, mits je de bron vermeldt of ernaar verwijst. En dat stukje dan ook iets nuttigs over de software zegt, en het liefst dat het in het Nederlands is. Heb je het zelf getypt en weet je dat je niet zo goed in spelling/grammatica bent, gooi het even in een spellingschecker, dat helpt vaak al enorm!
Daarnaast is een screenshot of jouw persoonlijke ervaring uiteraard ook heel goed om te zien. De regels op TW zijn niet alleen gebonden aan het forum, vooral punt "4. Algemene zaken" en "5. Verboden zaken" zou je dus ook alvorens een upload te plaatsen, dienen te lezen en toe te passen.
Wat levert mij als uploader dat op?
Meer waardering voor de uploads die je met ons deelt, zichtbaar in een hogere rating. Zowel jouw eigen rating (het blauwe balkje bij je naam) als de rating van de uploads (de gele sterren), Daarnaast worden er ook steeds meer reacties geplaatst op uploads, en een complimentje is niemand vies van, lijkt ons zo?
Om kwalitatieve uploads te genereren en ook de kwantiteit te bevorderen, kan het in de toekomst zo zijn dat er ook vaste uploaders gevraagd worden. Deze krijgen net als moderaters een 'vaste' aanstelling en wellicht enkele priveleges.
Downloaders wellicht ook een steentje bijdragen?
Indien een moderator/administrator een upload ziet die wel voldoende was om gevalideerd te worden, maar nu door ouderdom of kleinere foutjes niet voldoet, kan hij dat aanpassen. Maar om bijna alle uploads te verbeteren, zelf de 5-sterren tutorials en bijschriften van uploads kunnen nog wel eens hier en daar een foutje of terkortkoming hebben, is natuurlijk te veel werk voor de kleine crew.
Daarom is het zo dat ieder lid een upload kan aanpassen en aanvullen door bij de betreffende upload op Opties > Bewerken te klikken. Zo kun je als voornamelijk downloader toch een steentje bijdragen door toevoegingen te doen of je eigen ervaring met de download erbij te plaatsen.
Afsluitertje m.b.t. software uploads
Dan nog even dit... als er al een eerdere versie van software op TW staat, dan schiet het niet zo op als er nog tien andere uploads van dezelfde software, maar met een andere versie/build verschijnen. Het zou mooi zijn als er dan gewoon de link naar homepage van de maker staat, waar de laatste versie opgehaalt kan worden. En anders dat je wel de nieuwste versie upload, of een downloadlink geeft, maar dat in dezelfde upload doet. Als er dan ook nog bijstaat wat de verschillen zijn t.o.v. de eerdere versie is dat natuurlijk helemaal klasse!
[size=11][i]Bedankt voor het lezen van deze mededeling, en vooral ook bedankt voor de inzet m.b.t. uploads en behulpzaamheid op het forum in het afgelopen jaar. Op het gebied van de tutorial uploads bijvoorbeeld is er een mooie uitbreiding geweest en zijn een aantal leden in het bizonder ook duidelijk gestegen in de kwaliteit van de uploads (y)
Voor meer info, zie de TW regels, die zowel voor de uploads, artikelen als het forum gelden. Wellicht dat we binnenkort ook de Help nog uitbreiden met info/FAQ's zoals die in dit soort medelingen. Mocht iets niet duidelijk zijn, kun je hieronder een bericht plaatsen of een bericht sturen aan een administrator.
[b]De TweakWindows-crew dankt jullie ook alvast voor de inzet in 2009 op het gebied van uploads en alles daaromtrent!
[/b]
[/i]
[/size]31 december 2008 19:32
januari 2009
-
gerbenkwakkelOk?! Wat mij nou echt tegenvalt van TW dat er altijd maar gezegd word, heb je al gezocht? Of dat er links worden neer gezet van zo moet het! Wij zijn toch geen linking systeem of doorwijssysteem naar fouten!?
Altijd maar dat van heb je gezocht, dat gebeurt ook niet op Tweakers, en al die andere GOEDE sites (waar TW niet tot behoord (mijn mening))
Ik erger hier mij echt blauw aan, en als een topic niet sint, of iets anders word er altijd maar weer een moderator bericht overheen gegooit en gesloten!
Jongens, ik vind dat er gewoon vanuit ons zelf uitleg moet gegeven worden!01 januari 2009 20:51 -
unltdMaar er komen hier ook alleen maar halfgare gasten die niet eens moeite doen om te zoeken en denken dat wij een zoekmachine zijn die non-stop de forum checken en gelijk lopen zoeken voor mensen, alsof we hondjes zijn.
Als jullie nou eens mooie, goede OP maken, en zelf heel goed zoeken voordat je hier gelijk gaat posten, dan gaan de mods ook niet meteen een waarschuwing gooien en op slot zetten.
Op Tweakers zie je ook niet van die bagger topics die wij hier hebben, die door gasten zoals jij wordegn gemaakt.
De mods/admins proberen het schoon en professioneel te houden, terwijl jullie daar helemaal tegenstrijdig in gaan.
Probleem valt wel te verhelpen, d.m.v. een pagina met alle regels die je moet lezen voordat je het forum kunt gebruiken o.i.d.
Wil je het hier zoals op Tweakers e.d. hebben?
Probeer dan ook op het niveau van die mensen daar te komen en niet 'ondermaats'.01 januari 2009 20:57 -
blacksorcererGerbenkwakkel,
Er gelden hier gewoon regels, net zoals er op GoT ook regels zijn. Als je lid wordt, ga je er mee akkoord dat je die regels zult volgen. Als je dat niet doet, kunnen of willen anderen je ook niet helpen en riskeer je een topiclock.
Als je op GoT een topic maakt dat niet met de policy daar strookt, gaat er meteen een slot op zodra een mod erlangs komt. Daar vallen de gesloten gewoon niet zo op omdat ze helemaal onderaan worden gezet en niet tussen de normale topics staan. In die topics zijn er ook vaak genoeg dezelfde reacties wat je hier krijgt bij dergelijke topics. Sinds kort hebben ze daar echter strengere policy waarbij ook dat bestraft kan worden. Posters moeten zelf proberen in te zien dat ze ook in slechte topic alleen maar moeten posten als ze daarme de TS nog willen helpen.
Als ik jouw bericht zo lees, ben je meer op zoek naar zoiets als ExpertsExchange, dat is inderdaad mooi... maar helaas kost je dat ook duiten.
Over het forum is al vaak gesproken, en daar hebben we voor besloten om gewoon meer Algemene.../Grote... topics te maken zodat steeds terugkerende onderwerpen, waarvan bekend is dat ze veel ondermaatse topics genereren, op een betere manier worden opgelost met topic- of forumspecifieke policies.
Als je het niet eens bent met de policy van TW, of de manier waarop anderen TS'en helpen, dan is er absoluut geen verplichting om zelf op het forum te posten?
Je geeft een lekkere positieve draai aan het nieuwe jaar, als ik het zo zeggen mag...
Wil je in discussie gaan met de crew, maak dan een topic in Opmerkingen en Tips, of nog beter, gebruik het contactformulier of PM.
[color=blue]Maar hier wilde ik nou juist eens de nadruk leggen op de uploads en niet op het forum. Dus graag terug on-topic.[/color]01 januari 2009 21:09 -
erwin_wWij zijn hier niet actief om zomaar een topic te sluiten, daar zijn regels voor die maar al te vaak zijn genoemd, dus nogmaals herhalen heeft verder ook geen zin.
[quote]Ok?! Wat mij nou echt tegenvalt van TW dat er altijd maar gezegd word, heb je al gezocht? Of dat er links worden neer gezet van zo moet het! Wij zijn toch geen linking systeem of doorwijssysteem naar fouten!?[/quote]
M.b.t. een linking-systeem daar gaat het helemaal niet om, natuurlijk zijn wij niet te beroert om info te delen met andere wat meerendeels ook gedaan wordt, helaas hebben sommige nog steeds geen zin om wat moeite te doen om een probleem eerst zelf op te lossen. Als de meeste (schoolgaande) jongeren hier straks daadwerkelijk een baan/werk zouden krijgen wordt ook niet alles, of zeg maar gerust niets, op een dienblaadje aan je gepresenteerd en zal je echt moeite moeten doen om iets voor elkaar te kunnen krijgen. Er wordt dan ook van je verwacht dat je serieus met zaken omgaat en dat geldt dus ook op een forum. Men noemt dat ook wel 'eigen initiatief tonen'01 januari 2009 21:14 -
jasonpoll[quote=125613]
En nu wil ik graag 1 ding duidelijk maken:
WE ZIJN GEEN TWEAKERS!
Jullie zitten hier te zeuren dat tweakwindows slecht en niet goed is, maar dat is niet zo! Okee, af en toe worden hier een paar "zinlose" topics geplaatst, daar heb je gelijk in. Maar vergeet niet dat er een soort van niveauverschil bestaat.
[quote]Probleem valt wel te verhelpen, d.m.v. een pagina met alle regels die je moet lezen voordat je het forum kunt gebruiken o.i.d.[/quote]
zoiets bestaat, namelijk de regels.
Tweakwindows is een goede site, met mensen die verstand van computers hebbben, wie waarschijnlijk meer van een computer afweten dan een ICT'-er, die altijd een antwoord kunnen geven op je vraag, die ook altijd proberen om je probleem op te lossen!!01 januari 2009 21:16 -
blacksorcerer[mod][color=blue]Bedankt voor de steun, maar nu weer terug on-topic a.u.b.
Off-topic berichten na dit bericht worden verwijderd. Als Gerbenkwakkel de discussie wil voeren, zullen we dat op een geschikte plek vast terugzien.[/color][/mod]01 januari 2009 21:21