Router gebruiken om 2 computers te linken?
januari 2009
-
mattnlHallo mensen
Ik heb pas deze router gekocht en ik heb er 2 pc's op aangesloten.
Kan ik hiermee internet krijgen op beide pc's als er 1 wireless verbonden is met het internet?
Ik krijg namelijk geen internet op de andere pc.
En hij gaf ook een error (ip adres conflict) zou dit het kunnen zijn?
Een oplossing zou fijn zijn.
Matthias18 januari 2009 12:36 -
renegade89Hoi MattNL
Op de met internet verbonden PC moet je de wireless connectie delen. Vervolgens kan je het beste de IP-instellingen van de netwerkkaart (waarmee je dus met de router verbonden bent) statisch instellen. Vervolgens kan je op de andere PC bij Primaire DNS en Gateway het IP-adres opgeven van de standaardgateway van de draadloze verbinding.
Ik heb hier zelf gisteren nog mee zitten kloten. 1 WLan verbinding naar het internet, een 2e WLan maakt verbinding met de router beneden. Op de manier zoals hierboven werkte het voor mij met een draadloze router. Het principe voor een bedrade is gewoon hetzelfde.18 januari 2009 12:43 -
redkevin25ps. als je de 2computer op 1 router doet gaat het internet met 30% trager gewoon ff zegen:)18 januari 2009 14:15
-
louwrensEuh, je linkt naar een Sweex switch?
Een switch is heel wat anders dan een router...
Als je die switch aan je modem hebt, heb je meestal geen inet. Is normaal, MAC adres wordt dan 2x uitgeven, mag niet = blocken.18 januari 2009 14:28 -
mattnl[quote=126741]Ik heb hem niet aan mijn modem, maar gewoon 2 pc's erin. 1 welke wel internet heeft en de andere niet.18 januari 2009 15:38
-
veldhuijzen[quote=126753]
Wat gebruik je als modem/router dan?
Waarschijnlijk heb je een modem/router aangesloten op de computer die wel werkt.
Wat je kan doen is een Thuis-netwerk instellen
Dus beide computers moeten dan in dezelfde werkgroep staan en internet moet gedeeld zijn
Wat nadeel hiervan is dat de computer waar je modem/router is aangesloten dat die altijd aan moet staan om de andere computer internet te geven.
Dit is wel een hele oude manier van verbinding delen
Wat je beter kunt doen is gewoon ene usb stick voor draadloos netwerk kopen voor de andere computer en dan die ook laten verbinden met de router
Dan heb je die switch niet nodig en hoeft er niet 1 computer altijd aan te staan
18 januari 2009 16:09