Ik ben nieuw op deze website, en het ziet er schitterend uit! Ben zelf ook een web-developer, ik moet zeggen er kan hier en daar wel wat verbetering komen.
Maar daar gaat mijn probleem niet over. Mijn probleem is een stukje of nee enorm erger dan dat
Zo als in de titel te lezen geeft mijn computer een geinige fout weer: uitgestelde schrijf bewerking van bestand X. Ik heb dit zo vaak gehad dat ik nu wel van een groot en enorm hoog gebouw kan afspringen, maar dat geeft zo'n troep dus er moet wel een andere oplossing komen.
Ik heb vrij veel gegogeld enkel ben ik niet enorm wijzer geworden!
Volgende punten heb ik als vrij goede oplossing gekozen:
Cd/dvd speler-brander: jumpers op slave zetten.
Hardeschijven beide op master zetten.
Dat heb ik nog niet gedaan, want het lijkt me sterk dat dat de oplossing is. Ik kan op 1 harde schijf geen jumpers plaatsen (zit er niet in).
Nog een oplossing is alle torrent programmas compleet verwijderen. Maar dat heeft geen nut mijn computer is op en top beveiligd.
Ik heb op microsoft gelezen dat ik ook een hotfix er voor kan installeren, maar die is voor sp1 en ik heb sp3. Het zou al op gelost moeten zijn in sp2.
Dus ik heb geen raad meer. Enkel om men computer te herinstalleren maar dan ben ik al men php scripts kwijt. En heb een deadline voor een project die moet binnen een week af.
En dan geen xp installeren maar vista of (liever) windows 7 beta.
Ik hoop dat jullie voor mij een beter oplossing hebben om van dit probleem af te komen.
Gr. Mrdejong.
25 januari 2009 16:02
pciweb
Je kan toch u php scripts backuppen en dan vista of windows 7 beta installeren.
25 januari 2009 16:49
mrdejong
die mogelijkheid is er. Maar als je schijf er niet is op de 1 of andere manier. Dan wordt het moeilijk.
Maar hij doet het nu wel. Na dat ik men pc open heb gehad. Dus ik denk dat men hd gewoon te warm is geworden. Dus denk ik ook dat ik een cooler niet heb aangesloten.
25 januari 2009 19:09
louwrens
"Hardeschijven beide op master zetten."
Logisch, SATA is Serial-ATA en IDE = PATA = Parallel-ATA.
Op 1 IDE kanaal kunnen 2 apparaten, daarom die jumpers (Master en Slave). Bij SATA heb je dus 1 apparaat per poort.
Al snap ik nog niet echt veel van je verhaal, zou je mss ook een printscreen van de error kunnen posten?
25 januari 2009 20:12
mrdejong
Ik kan geen screen maken als het probleem niet is opgekomen.
25 januari 2009 20:45
bramjaspers
Misschien een screen maken met een Camera of je Mobiele telefoon?
25 januari 2009 20:52
mrdejong
Waar moet ik een screen van maken. Ik kan dat makkelijk doen met ctrl+alt+prt scr
25 januari 2009 21:06
bramjaspers
Een screen van de Error :O
25 januari 2009 21:07
mrdejong
Eindelijk heb ik een screen van de error kunnen maken:
hij is nou net weer opgedoken. Ik zit nu echt met men handen in het haar.
26 januari 2009 12:07
blacksorcerer
Ga naar apparaatbeheer, rechtklik daar op de harde schijf -> eigenschappen -> tab Beleidsinstellingen en zorg dat 'Schrijfcache op de schijf inschakelen' niet staat aangevinkt. Zie ook dit Microsoft artikel
Download vervolgens software om je harde schijf te onderzoeken, zoals het gratis HDTune. Indien je HDTune gebruikt, doe een scan op het tabblad Error Scan, zorg dat 'snelle scan' of 'quick scan' niet is aangevinkt. Kijk tevens op het Health tabblad of overal Ok staat (en niet Failed).
Aangezien het misschien juist een fout is in $mft (Master File Table, waar in staat welke OS'en op je systeem staan en moeten opstarten) gebruik ook eens chkdsk (als het steeds over dezelfde map gaat).