-
timenting
Hallo, TW's
Na een uurtje google word ik niks wijzer.
Zoals de titel al zegt ik heb een ( mischien wat oude )
Cd-rom speler ( OEM CD-ROM F522E ) in mijn gewone PC zitten.
En deze leest geen cd-roms meer.
Hier kwam ik achter toen ik Hitman ( legaal ) wou instaleren.
Andere cd's zoals gebrande mp3, of gewone muziek cd's leest hij nog wel.
Op google er ook op TW zijn er genoeg topics over maar dan gaat het vooral over het probleem, en komt er geen oplossing uit.
Daarom vraag ik jullie hulp, het is gewoon een standaard Cd drive, fabrikand niet te achterhalen.
30 januari 2009 21:44
-
mzq9300
Dit probleem heb ik ook. Bij mij is het m'n dvd brander.
Die leest wel muziek dvd's en muziek cd's, maar geen data cd/dvd's.
Als ik een beetje kloot(cd erin eruit erin herstart) dan leest hij hem wel.
Ik dacht eerst dat het aan m'n drivers lag dus deed ik dit(kan miss bij jouw werken):
1. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
2. Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
3. Klik op de volgende registersubsleutel:
4. HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Control/Class/{4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
5. Open het menu Bestand en klik op Exporteren.
6. Typ opgeslagensleutel in het vak Bestandsnaam en klik op Opslaan.
7. Klik op Upperfilters bij het gegevenstype REG_MULTI_SZ en klik in het menu Bewerken op Verwijderen. Wanneer wordt gevraagd de opdracht te bevestigen, klikt u op Ja.
8. Klik op LowerFilters bij het gegevenstype REG_MULTI_SZ en klik in het menu Bewerken op Verwijderen. Wanneer wordt gevraagd de opdracht te bevestigen, klikt u op Ja.
9. Sluit de Register-editor af en start de computer opnieuw op.
Ik denk dat het bij mij ligt aan een vmware product dat ik heb gebruikt. Als je windows herinstalleert werkt het weer. Als je nog wel een systeemherstelpunt hebt voordat het probleem zich ging voordoen, dan zou ik deze gebruiken.
31 januari 2009 09:03
-
timenting
Hmmm
Geprobeerd maar werkt niet, verder weet ik ook niet waneer het probleem zich voor de eerste keer heeft voorgedaan, aangezien ik bijna nooit op deze pc zit.
31 januari 2009 10:00