Ik wil graag een nieuwe pc kopen mijn Budget is 300 best wel weinig maar ik heb ook al 2 computers...
Aan jullie de keus welke zou ik moeten nemen?
320 euro is ook wel goed hoor!
01 februari 2009 10:23
bramjaspers
Dan zou ik je deze PC aanraden. Deze is ook wel een goede PC voor u.
Bij de tweede krijg je Windows Vista Home Basic erbij en bij de eerste XP Home Edition.
01 februari 2009 10:34
destruvy
De eerste is mooier maar ik kijk nog wel even verder want ik wiel die laatste 30 euro ook graag besteden
01 februari 2009 11:20
bramjaspers
Wil je Windows Vista of Windows XP?
Of heb je geen voorkeur?
01 februari 2009 11:36
destruvy
Windows XP
01 februari 2009 11:46
bramjaspers
Dan zou ik voor de eerste gaan, op zich wel een mooi systeempje voor rond de 300,- euro ;)
Ja dat ken ik dat is wel handig maar ik wil ook weten wat hun mij aanraden toch bedankt
Ik vind zelf dit wel een goeie (tenminste dat lijkt mij) maar is dat ook zo?
Dat is zeker een mooie en hij scoort een gemiddelde van 9,1!
01 februari 2009 12:16
destruvy
Ja dat vind ik ook. Maar ik kijk toch nog wel even verder. Misscien zie ik wel een nog betererder!
01 februari 2009 12:23
blacksorcerer
Hij is wel slechts 10cm breed, wat inhoudt dat er slechts een beperkt aantal pci/pci-e kaarten inkunnen, die maar half zo 'hoog' (lees: breed) kunnen zijn.
Wil je er later dus een video-/tv-/geluidskaart instoppen wordt de keuze erg beperkt, vooral tot low-end.
Blindelings op reviews van Kieskeurig afgaan is sowieso niet zo'n goed idee. Wat die personen snel/makkelijk/handig noemen, zonder specifieke resulaten en voorbeelden te geven, zegt erg weinig.
Overigens wel vreemd dat wij een pc voor jou zouden moeten samenstellen, terwijl jij geen blijk geeft dat je zelf al wat hebt op gezocht wat in aanmerking komt, noch geen je een idee waar die pc voor gebruikt gaat worden. [quote]Misscien zie ik wel een nog betererder![/quote]Misschien kan je dan eerst eens zelf zoeken voor een betere en een beetje een idee krijgen wat er zoal voor die prijs te krijgen is. Weet je helemaal niets van cpu/gpu/geheugen/hdd, leg dan zo precies mogelijk uit waar de pc aan moet voldoen. Waar ga je het voor gebruiken (welke software en taken) welke aansluitingsmogelijkheden, is uiterlijk en compactheid van de behuizing nog van belang etc. etc.
Edit: huh, hier in Nieuw pc Budget ?800 geef jij advies aan anderen over de aanschaf over een pc, en jezelf kan je niet adviseren of ?berhaupt al eens wat mogelijkheden opzoeken?
[color=gray]Dat begrijp ik even niet, lijkt me toch niet dat ik daar de enige in ben.[/color]
01 februari 2009 12:25
destruvy
Ik snap niet eccht wat je bedoelt blacksorcercer
01 februari 2009 12:41
blacksorcerer
Wat begrijp je niet, dat die pc te dun is om normale PCI(-e) kaarten in te duwen?
Dat betekent dus dat je 99% van de video-/tv-/geluidskaarten niet zomaar in die pc kan zetten, ook al ondersteund het moederbord dat. Het is namelijk in die behuizing niet mogelijk.
Maar dat geldt dus alleen, als je er later nog nieuwe kaarten in wil zetten.
De rest van de post lijkt me vrij duidelijk.
01 februari 2009 12:43
nickk
Hij bedoelt dat jij wel iemand anders advies geeft over een nieuwe pc en dat kan je zelf niet doen.
01 februari 2009 12:43
thobe
Vertel eerst een wat je er mee witl gaan doen. Voor 300 euro kun je geen wonderen verwachten.
Ik heb zelf wat samengestelt, vooral goedkope onderdelen. Ik kom uit op 355 euro. Inclusief Windows, maar geen toetsenbord, muis, of natuurlijk een monitor.
01 februari 2009 14:11
destruvy
muis toetsenbord en beeldscherm heb ik al luidsprekers ook
01 februari 2009 14:12
monti
muis toetsenbord en beeldscherm heb ik al luidsprekers ook
[mod]Monti, wederom een overbodig antwoord en zelfs nog een kopie van het vorig bericht. Hiervoor hebben we je al vaker gewaarschuwd en daarvoor krijg je dus een OW voor want we blijven dit niet herhalen.[/mod]
01 februari 2009 14:19
thobe
ach laat ik maar offtopic gaan, dat word tegenwoordig toch met 5 sterren beoordeeld.
terwijl iemand die een pc samenstelt en dus geheel ontopic 1 ster krijgt, en vervolgens het bericht van verborgen word. Ik had best een mod willen inlichten hierover, maar die weten natuurlijk ook niet wie deze belachelijke beoordelingen de laatste tijd geeft.
[mod]Thobe, je bent niet de enige die dat opvalt en wij zijn er zeker bewust van dat iemand hier lollig wilt doen. Zolang de andere maar serieus hier mee omgaan. En dat van die ratings wordt zeker de kop ingedrukt mocht dat nodig zijn.[/mod]