kan geen ratings meer geven
Topic gesloten
februari 2009
-
jensenhallo allemaal,
ik kan sinds kort geen rating meer geven op topics, ik vind dit wel jammer. maar ligt het nu aan mijn pc of heeft iedereen dat?03 februari 2009 20:53 -
nickkKan dit niet per PM naar een Mod/Admin. Dan kunnen hun overleggen als meerdere het probleem hebben en zo een topic openen. Nutteloos topic, weer verspilde ruimte.03 februari 2009 20:56
-
erwin_wKlopt helemaal, het geven van ratings is aangepast en de reden daarvoor lijkt mij niet moeilijk in te schatten.
De laatste tijden is er gigantisch met de pet naar gegooid door sommige leden en helaas......daar lijden de goede weer onder.
Er zal eerdaags wel een volledige uitleg komen hierover maar het heeft te maken met je 'rank' balkje en de kwaliteit van berichten e.d.
Dus kan je niet raten........je weet het antwoord.03 februari 2009 21:06 -
blacksorcererEven mezelf quoten (a)
[quote]Rax heeft inmiddels al een aanpassing gemaakt in het kunnen geven van ratings. Binnen een aantal dagen verwachten we dat e.e.a. dan een stuk correcter werkt en er een stuk irritatie van zowel leden als stafleden grotendeels voorbij is.[/quote]
Info erover zal binnenkort (vanavond wellicht al) ook nog in Help > Profiel > Rating verschijnen.
Maar het komt er op neer dat personen met een negatieve rating (in je profiel kun je dan een gedeelte grijs balkje zien) niet zullen kunnen raten, en eventueel aangevuld dat leden met nog maar slechts een klein deel van het balkje vol dat ook niet zullen kunnen.
In de toekomst komt er een anderm, veel uitgebreider systeem, maar daar kan ik nog weinig over zeggen.03 februari 2009 21:12 -
jensenZou het niet gemakkelijker zijn van de slechte op te speren en die te blokkeeren voor ratings?03 februari 2009 21:50
-
masterwillems[quote=128082]
Dat hebben we nu dus ook gedaan, de mensen met een grijs balkje kunnen niet raten totdat ze over een bepaald punt zijn.03 februari 2009 21:56 -
blacksorcererDat is iets ingewikkelder om direct te implementeren, en helaas is daar momenteel weinig tijd voor. Rax (de eigenaar) doet nu nog al het programmeerwerk alleen, binnen enkele weken komt daar waarschijnlijk nog een programmeur bij.
Maar in de toekomst wordt dat sowieso wel mogelijk gemaakt, aangezien de staf dat zeker wenselijk acht, tot die tijd gebruiken we dit systeem. Dit zal vast al veel verschil gaan uitmaken.
Als er nu mensen zijn die niet kunnen raten, dan kunnen ze dat enkel oplossen door goede topics/berichten en uploads te plaatsen. Op deze manier kan iedereen die positief zijn steentje bijdraagt aan de community ook zijn stem uitbrengen op de inbrengsten van anderen. Zij weten, volgens het grootste deel van de community, immers al wat voldoende/goede topics/berichten/uploads inhouden
03 februari 2009 21:57 -
erwin_wEn dat punt kan je bereiken door gewoon serieus te reageren op vragen en fatsoenlijke berichten achter te laten, daar wordt nu eenmaal het meest op gerated.
Dus of je kan raten is dus geheel afhankelijk van hoe jij je berichten maakt en hoe jij je opstelt hier.
Hoe beter o.a. je berichten des te beter worden ze gerated en kan je misschien t.z.t. wel zelf weer ratings uitbrengen.03 februari 2009 21:59 -
jensenIk noem het toch maar schooltje spelen hoor03 februari 2009 22:50
-
erwin_wJe mag het zo noemen (ben je geheel vrij in) maar je zal het toch met ons eens zijn dat zoals het de laatste tijden ging niet echt serieus te noemen was en helaas heeft dat de crew er toe moeten doen beslissen om dit op deze manier te moeten laten doorvoeren.
Ook andere leden begonnen zich hieraan te irriteren en dan moeten er dingen aangepast worden waaronder bovenstaande.
Wij hadden het graag ook anders gezien maar het heeft niet zo mogen zijn.03 februari 2009 23:01 -
jensenik heb zo'n klein balkje, wil dat dan zeggen dat ik geen goede posts post?04 februari 2009 13:28
-
veldhuijzen[quote=128106]
Kan wel dat je goede berichten, topics enz maakt maarja als niemand dat beoordeeld met sterren dan komt je balk ook niet verder04 februari 2009 13:41 -
blingkingUhhm, je hebt geen vol/half vol balkje nodig om te weten of iemand goed posts post. Het is gewoon een soort van rank. (zo zie ik het althans :)) Als je na een tijdje, goede posts post. Upload upload, nieuws post etc etc... Dan wordt ie vanzelf wel bijgevuld.(het balkje dus)..
Ik vind dit gewoon een whine topic? Just deal with it.04 februari 2009 13:46 -
blacksorcerer[quote=128106] Je hebt 'pas' ~190 berichten geplaatst, en slechts enkele uploads. Vandaar dat je balkje sowieso nog niet zo vol is. Er zijn ook leden met 10x zoveel.
Als je kijkt op je profielpagina zie je aan het grijze balkje wel hoe vol het nu eigenlijk zou moeten zijn, en de blauwe hoe het nu daadwerkelijk ervoor staat. Dat betekend inderdaad dat men jouw posts/uploads mindere ratings heeft gegeven. Maar je bent nog relatief jong en met wat meer posts/upload van 4 of 5 sterren kan dat weer snel omkeren. Met posts/uploads van 1 ster, dan zal je niet ver komen (mocht je belang hechten aan dat balkje) en moet je wellicht eens nadenken waarom de community de posts/uploads niet zo nuttig/interessant vindt.
[quote=128107] Dit klopt niet, indien je posts/uploads niet gerate wordt, blijft de 'balans' evenwichtig en gaat je balkje dus gewoon naar normale maatstaven vooruit, niet sneller of langzamer.
Jij hebt nog maar weinig van dat balkje vol, maar dat is ook niet gek als je pas 3 maanden lid bent. Je ziet op jouw profielpagina ook geen grijsbalkje het blauwe aanvullen, dus dat zit gewoon prima.
Het balkje wil inderdaad niet zoveel zeggen, het enige waar het nu sinds kort aan verbonden is, is dat het geven van ratings alleen nog mogelijk is voor personen die zelf op kwalitatief gebied voldoende zijn beoordeeld. Het blauwe balkje zegt iets over kwaliteit vs kwantiteit, het grijze balkje alleen naar kwantiteit.
In het verleden wilde leden die zelf lage ratings hadden door hun kwalitatief minderwaardige posts dit nog wel eens opkrikken door met anderen 'samen te spannen' en elkaar hoge ratings geven, en juist de mensen die goede ratings hadden, omlaag te halen. Maar dat willen we natuurlijk niet, vandaar deze nieuwe (maar tijdelijke, binnekort nog verbeterde) oplossing.
Kortom: hopelijk wordt het binnen enige tijd allemaal mooi rechtgetrokken, en geven in de toekomst die balkjes steeds beter de kwaliteit/kwantiteit verhouding van de posts/uploads van leden aan.
[/eind lange tekst] ;)04 februari 2009 14:23 -
veldhuijzen@Blacksorcerer ok dan heb ik dat van die balk en ratings een beetje verkeerd begrepen, dacht dat het alleen omhoog ging door de ratings die je krijgt
Maarja mij maakt die balk en ratings ook niet echt veel uit ofzo dus04 februari 2009 17:11 -
jensenjah maar nu kan de helft niet raten en krijg ik ook geen ratings :s zoals bijvoorbeeld: ik heb net nieuwe vista themas geupload maar niemand kan er een reating aan geven04 februari 2009 19:38
-
nickkKan gewoon raten hier. Dus het probleem ligt verschillend per user op Tw.nl04 februari 2009 19:43
-
blingkingRaten lukt hier niet... Maar ff serieus, waarom wordt hier zo'n groote probleem van gemaakt? Jensen, ga je alleen voor het vullen van je balkje dingen uploaden ofsow? (niet dat het mij boeit, maar je klinkt wel zo..><)04 februari 2009 19:54
-
erwin_w@Jensen, volgens mij begrijp je het geheel niet helemaal wat er allemaal is uitgelegd.
De (uitgebreide) uitleg van BS lijkt mij toch duidelijk genoeg en ik begrijp zelf ook niet helemaal waarom je hierover zoveel poespas over maakt.
De ratings worden zeker wel gegeven maar dan door de personen die hiervoor gemachtigd zijn (lees het verhaal van BS nogmaals maar eens goed door), dus je redenering van dat je geen rating krijgt is niet correct.
04 februari 2009 20:20 -
bramjaspersHet valt mij wel op sinds dat die ''ratings-regel'' is ingegaan er haast niemand meer sterren uitdeelt aan tooltjes, wallpapers enz.04 februari 2009 20:28
-
nickk[quote=128176]Kan je dat bewijzen? Het is net een dag ingegaan. Ik rate niet vaak, maar wat maakt het uit?04 februari 2009 20:31
-
bramjaspersZie bijvoorbeeld de Wallpapers en de Tools op de voorpagina.04 februari 2009 20:34
-
nickkDenk jij Bram, dat iedereen direct de eerste dag haast al een upload gaat plaatsen?04 februari 2009 20:38
-
bramjaspersNope.04 februari 2009 20:38
-
jensen[quote=128167] ook, maar ik vond wel dat de vista skins en themes mogen worden bijgevuld. ik bedoel maar 5 vista skins tegenover 30 xp skins...05 februari 2009 07:54
-
nickkVan XP is altijd meer, kijk naar de Tweaks. Maar als ze bijgevuld moeten worden, doe jij dat toch even Jensen?05 februari 2009 08:16
-
easyboardermee eens, je hebt de ruimte en rechten om dingen te uploaden.05 februari 2009 12:45
-
bramjaspersIk kan ook niet meer Raten, terwijl mijn streepje in het groen is >.<05 februari 2009 14:42
-
masterwillems[quote=128220]
Als je naar je profiel pagina gaat dan zie je toch duidelijk een grijze balk.05 februari 2009 14:55 -
bramjaspersZo zie ik het in mijn profiel pagina:
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/02/05/1233842668-340.png[/img]05 februari 2009 15:18 -
masterwillemsOftewel je hebt een grijs balkje wat inhoud dat je geen posts kan beoordelen.05 februari 2009 15:43
-
bramjaspersVind ik dan wel stom, kon gisterenavond nog wel ratings geven.05 februari 2009 16:08
-
destruvyIkke ook niet. (net achtergekomen) hij geeft niks aan!05 februari 2009 16:38
-
jenseneens even kijken, als meer dan de helft van de gebruikers geen last heeft, vind ik het anti stem niet nodig!
Dus beste tweakwindows wat dacht je van een stemming? ik ben voor het verwijderen van de regel06 februari 2009 21:00 -
bramjaspersTja, ik vind het wel jammer dat ik niet kan raten.
Niet dat ik er ''vol'' van zit.
@Hieronder, ja.06 februari 2009 21:06 -
erwin_wJa Bram, dat kan dus maar op ??n manier opgelost worden en waarmee?....dat heb je vast al gelezen hier.
[quote]eens even kijken, als meer dan de helft van de gebruikers geen last heeft, vind ik het anti stem niet nodig!
Dus beste tweakwindows wat dacht je van een stemming? ik ben voor het verwijderen van de regel[/quote]
Jensen, je kan wel willen stemmen maar deze keuze is definitief besloten door de volledige staff van TW.
Wil je kunnen raten dan geldt hetzelfde bericht als wat ik hierboven tegen Bram heb geschreven.
Hou in de gaten dat deze keuze niet door ons zomaar/vrijwillig is genomen, sommige leden hebben hieraan hard meegewerkt zodat wij dit wel moesten doen.06 februari 2009 21:08 -
jensendus luistert TW naar zijn gebruikers en proberen we eens met een stemronde?06 februari 2009 21:09
-
bramjaspersIs het dan niet verstandiger om een Poll aan te maken.
[color=blue]Mod: nee, we voeren hiervoor dus geen Poll in, accepteer nu gewoon de consequenties van dit hele gebeuren nu eens[/color]06 februari 2009 21:10 -
jensen[quote=128406] @mod: zou het een te grote moeite zijn om eens te proberen, wie niet waagt... wie niet wint06 februari 2009 21:12
-
timenting[quote=128223]
Even vraagje:
Is dat een straf die jullie aan ons kunnen geven ofzo ?
Of moet je nu Premium zijn om te kunnen raten ?
Aangezien ik geen Premium kan worden omdat ik dan een Foutmelding krijg ( dat laadbalkje ) waar we het al zo lang over hebben.
Ik vraag me dit gewoon even af hoor.06 februari 2009 22:12 -
jensenik vind het wel ERG laf, er zijn mss 3 mensen die misbruik maken en de andere ongeveer 200 leden moeten daaraan lijden!
sorry hoor maar dit gaat mij veel te ver... ga je zo succes boeken op een site?
[mod]Waarom hecht je in godsnaam zoveel waarde aan het raten? Als je zelf GOEDE berichten plaatst dan kun je uiteindelijk ook raten.
Deze regel is voor iedereeen ingevoerd en geldt trouwens op de meeste andere websites ook[/mod]06 februari 2009 22:20 -
ikkusIk heb even een vraagje:
Als je premium user bent, kan je dan altijd raten, of zit je dan aan dezelfde regels vast als de anderen?06 februari 2009 22:22 -
miauw[mod]Controleer je email, je hebt een waarschuwing[/mod]06 februari 2009 22:23
-
jensen[quote=128423] totaal gelijk,
als jullie zo voort doen, dan lok je gewoon alles uit
wedden dat als je gaat reclameren op topics die verkeerd geplaatst staan en je overdrijfd dat bijna alle topics worden misplaatst?06 februari 2009 22:30 -
miauwmss durf ik te wedden voor mijn tweakwindows account06 februari 2009 22:31
-
rax[quote=128422]
Het raten staat los van Premium users, dus ook als premium user zul je eerst je balkje moeten vullen door goede berichten te plaatsen voordat je kunt raten.
Dit topic lijkt nergens op uit te lopen dus hier gaat mooi een lockje op.
Verder snap ik niet waarom jullie je zo druk maken over het raten?06 februari 2009 22:34