Misbruik en de consequenties
Topic gesloten
februari 2009
-
erwin_wLeden,
Bij deze wil ik jullie attenderen op het gebruik en misbruik van foto's en andere aan leden gerelateerde dingen hier op TweakWindows of waar dan ook.
Helaas heb ik moeten ondervinden dat het lid Aukev zonder enige toestemming of wat dan ook van ondertekende misbruik heeft gemaakt van een foto van mij en mij zoontje en deze als puzzel heeft verwerkt.
Tevens heeft hij getracht hiervan een topic te openen en mijn PM als contact heeft opgegeven.
Omdat hij deze op imageshack heeft geplaatst blijft deze daar dus ook ronddwarrelen en is door iedereen te bekijken.
Dit noemt men ook wel een inbreuk op de privacy.
Ook al staat een foto van een lid ergens vermeld, dan geeft dat niet het recht om deze te misbruiken en al helemaal niet zonder toestemming.
En een antwoord van "hij is nog maar xx jaar oud" is dus geen excuus.
Ook het sturen van totaal overbodige PM's (door bv. Aukev) met teksten waarvan je vreemde conclusies kan gaan trekken worden niet meer getolereerd.
Wij accepteren dit totaal niet en bij misbruik van dergelijke zaken zal er meteen een Ban worden uitgedeeld wat nu dus per direct is gebeurt bij Aukev.
Door mij zal deze ban niet meer worden teruggedraaid.
Ik wil de leden hiermee niet afschrikken en jullie moeten ook niet gaan denken dat wij strenger gaan optreden maar ik wil wel op het hart drukken dat dergelijk zaken hier niet getolereerd worden en een Ban daarop niet uitgesloten is.07 februari 2009 13:39 -
nickkDuidelijk Erwin_w,
Bedankt voor het topic dat er nog eens flink op gehamerd wordt.07 februari 2009 14:01 -
easyboarderEn groot gelijk heb je!
Er zijn al genoeg mensen die geen rekening houden, elke persoon die dit doet is er 1 teveel!07 februari 2009 15:37 -
ikkusHier ben ik het zeker mee eens.
Dit is bij mij al vaker gedaan op een ander Nederlands forum (de naam vermeld ik niet). Heel erg vervelend. Gelukkig was de afbeeldingshostingsite zo aardig om de foto te verwijderen op verzoek van mij. Maar het stond ook op een andere site die dat niet deed.
Erg vervelend, en ik vind het goed dat de staff hier streng tegen optreed.07 februari 2009 15:42 -
blingkingEigen Schuld zou ik zeggen, zulke dingen mogen naar mijn mening niet zomaar gebeuren..
Die ban heeft ie verdient!07 februari 2009 15:54 -
bj farmoreIk snap je volkomen!
Maar als ik mij niet vergis dan staat die foto ergens hier op het forum, volgens mij heb ik die wel eens gezien. Maar ??nmaal op internet geplaatst is het natuurlijk lastig om te voorkomen dat deze weer opnieuw gekopieerd wordt. Op internet is er nu eenmaal weinig privacy. Elke chinees kan die foto zien natuurlijk.
Dus je kunt er weinig tegen doen, je hebt geluk dat het deze keer op je eigen forum gebeurde.07 februari 2009 15:55 -
blacksorcererNog even afgezien van privacy, is het gewoon schending van het auteursrecht. Hij heeft geen toestemming gekregen om die foto te plaatsen, en kan daar al om worden aangeklaagd. Meestal is het zo dat dan eerst om verwijdering van de foto wordt gevraagd, hier was het echter het geval dat dit al door de moderators kon worden gedaan.
Als iemand bij de TW staf aanklopt dat er een foto op de site (incl. forum) is gebruikt, die aantoonbaar van zijn hand is, wordt deze direct verwijderd.
Er hoeft absoluut niet een of ander copyright merkje op te staan, alle literatuur, wetenschap, kunst etc. (alles wat zintuigelijk waarneembaar is, geloof ik) is automatisch auteursrechtelijk beschermd. Schending daarvan is in Nederland een misdrijf.07 februari 2009 17:08 -
erwin_w[quote=128476]
De foto in kwestie staat hier nergens op TW vermeld maar ergens anders, kan je wel via via komen.
Ik heb net een mail gestuurd naar de hoster (imageshack) van die foto's met het verzoek voor verwijdering van dat bestand.07 februari 2009 17:35 -
bramjaspers[quote=128497]
Waarschijnlijk heeft hij de foto van je Hyves gestolen: klik!
Aangezien ik ook wel regelmatig op de TweakWindows Hyve kijk.07 februari 2009 17:51 -
erwin_w[quote=128498]Klopt, maar dan geldt hier het gene wat BS al beschreven had en zonder toestemming van mijner zijde is dit dus niet toegestaan.
Edit: foto is door Imageshack verwijderd.07 februari 2009 17:54 -
bramjaspersJa, dan is het dus Privacy Scan.07 februari 2009 17:55
-
ikkusHoezo is Aukev weer geunbanned?
Uit de OP "Door mij zal deze ban niet meer worden teruggedraaid.".
EDIT: Na de post hieronder te hebben gelezen moet ik eerlijk zeggen dat ik dit een beetje te simpel vind. Eerst in de OP zetten dat de ban niet wordt teruggedraaid, en dan na een excuses de ban terugdraaien. ??n excuses?!
Ik vind persoonlijk dat dit veel te makkelijk gaat, en dat betekent dus dat iederen zo onder zijn ban uit kan komen :S07 februari 2009 22:14 -
aukevIk heb zojuist mijn excusses aan Erwin_W uitgeoevent. en dat ga ik hier niet plaatsen
alleen wat ik nog wel wil weten, Bram, waarom doe jij zo tegen mij? via msn.
sorry dat was offtopic07 februari 2009 22:14 -
erwin_w[quote=128514]
Ikkus, jij weet niet wat zich deze hele avond op de achtergrond heeft afgespeeld dus daar kan jij geen mening over geven.
Wij hebben als staff (lees ik en dan in overleg met de staff) contact gehad met zowel Aukev als BramJaspers en wij hebben genoeg bewijs mogen ontvangen om deze beslissing te nemen.
Het klopt dat ik deze melding heb gedaan en wij hebben er goed over gediscusseerd. Daaruit is uit voortgekomen dat wij tot een nieuwe conclusie zijn gekomen.
Ben jij het hier niet mee eens dan moet je maar contact opnemen met de Admins hier.
Eerlijk gezegd heb ik het helemaal gehad met deze hele situatie, en om ook maar met simpele woorden te zeggen....hadden ze eerst maar eens goed over nagedacht wat de consequenties hiervan zouden zijn dan was dit allemaal niet gebeurt.
PS, van Aukev is de ban omgezet naar meteen 4x OW, bij de minst geringe fout een totale ban.
Bramjaspers is per direct gebanned van TweakWindows07 februari 2009 22:25 -
timentingHm,
Toch neem ik deze kans om te reageren nog even.
Als ik het topic lees kan ik me voorstellen dat er straffen vallen.
Maar 1 ding begrijp ik nog niet,
Iemand die altijd mensen kon helpen, Iemand die al aan het uploaden was geweest, Word gebanned ? ? ?
why ?08 februari 2009 12:44 -
erwin_wMensen,
Dit topic wordt per direct gesloten.
Wij als staff hebben deze beslissing nu eenmaal genomen en we worden gek van al die PM's die wij krijgen over de ban's
Het lijkt mij duidelijk wat er gebeurt is en wat de consequenties hiervan zijn, of iemand mensen hielp of niet staat hier volledig buiten.
Als ze eerst hadden nagedacht voor dat iets deden en wat de consequenties hiervan konden zijn had dit allemaal niet hoeven te gebeuren.
Het is heel makkelijk om de fout richting de staff te sturen terwijl de betreffende leden hiervan zelf de oorzaak van zijn.
Dus zullen we nu maar weer gewoon doorgaan waarvoor TW is gemaakt en het onderling gewoon weer leuk houden?
[mod]Topic Lock[/mod]
08 februari 2009 12:55