Recovery/installatie CD als Installatiecd maken
februari 2009
-
marcovkesterenHallo iedereen,
ik had een vraag die ik al wat langer in me kop heb zitten,
ik heb hier een recovery/installatie cd liggen van Windows XP Home Edition voor een Fujitsu Siemens Computer, nu heb ik laatst een Acer PC gekocht, een Aspire X3200 SL, nu is de vraag of ik de recovery/installatie cd unattend kan maken met een programma, als dit al kan, met welk programma doe ik dit, en hoe maak ik hem unattend, dus dat er geen zooi van de FujitsuSiemens op zit, dus echt of het een normale versie is zonder merk eraan of derop/
Snappen jullie dit hoe ik dit wil?
Ohja ik heb evt ook nog een RECOVERY liggen van mijn ACER LAPTOP ASPIRE 3620!!! Kan deze ook op een desktop, me vader zegt ja, maar ik denk er anders over. Hm?
Graag wil ik een antwoord.
Metvriendelijkegroet
Marco09 februari 2009 19:39 -
blacksorcererHeb je al eens een kijkje genomen bij nLite?
Daar kan je een hoop mee, zoals het unattended maken, service packs, drivers en hotfixes slipstreamen en een hoop eruit slopen.
Echter heeft dat unattended vrijwel niets te maken met de -troep- die Fujitsu er op zet.
Misschien dat het voor jou verstandiger is een lege OEM versie te downloaden -daar gaan we verder niet op in, waar dat kan e.d.- met dezelfde XP Home NL versie, maar zonder de -troep- van Fujitsu. Scheelt een hoop tijd en ik weet niet hoe nLite omgaat met die -troep-, dat zul je waarschijnlijk anderswijs moeten verwijderen.
Edit: overigens, dat is dus een OEM versie en eigenlijk alleen bedoelt om op die vorige pc te draaien. Dus het kan best zijn dat je 'm op de nieuwe pc niet met die serial kan installeren, nog even ongeacht of je licentie dat toestaat (99% kans van niet (a))
En dan kan het best zijn dat als je bij MS gaat zeuren voor een nieuwe key, dat zij zeggen dat je bij Fujitsu moet zijn, omdat MS de OEM's aan die fabrikanten overlaat, en Fujitsu zegt daar natuurlijk 100% nee tegen als jij het op een andere pc wil gebruiken.09 februari 2009 19:43 -
marcovkesterenOhja ik heb evt ook nog een RECOVERY liggen van mijn ACER LAPTOP ASPIRE 3620!!! Kan deze ook op een desktop, me vader zegt ja, maar ik denk er anders over.
Kan dit wel? Het is welliswaar een recovery van laptop, maar aangezien het alle2 Acer is...09 februari 2009 19:51 -
blacksorcererProberen kan altijd, maar het kan gewoonweg zijn dat je de productkey niet meer kan heractiveren, gewoonweg omdat het andere pc/laptop componenten zijn.09 februari 2009 19:56
-
marcovkesterenBen nu de nLite aan het proberen, hij moet eerst dat stupid kopieren doen, wat moet ik vervolgesn doen als die gekopieerd is naar een map?09 februari 2009 20:11
-
blacksorcererKort:
Alle opties van het programma doorlopen ;)
Lang:
De eerste keer ben je wel even zoet met kijken wat er zoals mogelijk is en kun je je eigen afgeslankte/unattended/tweaked/etc. XP maken. Hoe het zit met de onderdelen van Fujitsu zelf, weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee.
Ik heb hier zelf een een XP Professional Retail, die ik al zo'n 7 jaren gebruik en steeds wat aangepast heb met nLite door tweaks toe te passen, SP's/hotfixes/drivers te slipstreamen etc. Op een bepaald moment deed de serial het niet meer, maar kon ik, doordat ik student ben, gebruik maken van een speciale licentie via de Hogeschool.
Hiermee wil ik je alleen nogmaals even op het hart drukken dat het dus kan zijn dat je installatie straks de originele key wellicht niet meer activeert en je harde knutselwerk voor niets is, mocht je geen andere serial dan hebben.
Kijk ook eens of er een i386 map bij staat (bij dat wat nLite gekopieerd heeft naar je hdd. Als je die gebruikt als basis zou de kans dat de bloatware (de -troep- van Fujitsu/Acer) er niet bij zit.
Zie je geen i386 map, dan zul je waarschijnlijk eerst een install m?t de bloatware moeten doen, en staat er dan een i386 map op de pc --die map moet je dan gebruiken om een leeg OS te maken.
Klinkt beetje als geknutsel --en dat is het ook :p--
Maar je zou dus ook een andere versie kunnen downloaden (op eigen risico wel...) en die gebruiken als basis. Als je maar een genuine legale key hebt die matcht met het OS.
Edit: en als we het hebben over -troep- en bloatware: PC Decrapifier, geweldige naam en misschien kan het ook nog wat voor je betekenen.09 februari 2009 21:27