Hallo tweakers.
Ik had gisteren Virtual PC op mijn computer gezet.
Toen de installatie klaar was, kon ik uit een paar besturingssystemen kiezen, en ik had Windows 95 gekozen. Maar geen ??n Windows versie doet het!\
kan iemand mij hiermee helpen?
15 februari 2009 13:36
zone
[quote=129154]Een beetje weinig informatie niet ?
Error bij opstarten ?
15 februari 2009 13:37
2103
[quote=129155]
Bij mijn gewone PC: Nee
Bij Virtual PC 2004: Ja
En ja, ik weet het, een beetje weinig informatie...
maar ik kan niks meer bij bedenken
15 februari 2009 13:40
theshit1983
Het is ook makkelijk om er neer te zetten welke error je krijg met VMachine en welke versie gebruik je???
15 februari 2009 13:42
blacksorcerer
Wat bedoel je dan met 'geen ??n Windows versie doet het'
Wordt er een foutmelding gegeven of iets dergelijks?
Waar gaat het precies mis?
15 februari 2009 13:43
2103
Nou, als ik Virtual PC opstart staat er iets met DHCP en een later andere melding.
15 februari 2009 13:44
zone
Dat ligt volgens mij - als ik mij niet vergis tenminste - aan de netwerkkaart instellingen .
15 februari 2009 13:46
ikkus
Heb je wel een besturingssysteem ge?nstalleerd in jouw virtuele PC?
Als je een besturingssysteem selecteert houd dat alleen in dat hij de specificaties goed zet voor het geselecteerde besturingssysteem.
Maar je moet nog steeds het geselecteerde besturingssysteem virtueel installeren met bijv. een CD image.
Dat van DHCP is de BIOS van je virtuele computer die om een IP adres "vraagt" via DHCP. Dat doet hij waarschijnlijk omdat er geen besturingssysteem op staat.
15 februari 2009 13:47
2103
Dat heb ik niet...
15 februari 2009 13:49
ikkus
[quote=129163]
Dan moet je eerst een virtueel besturingssysteem installeren.
Natuurlijk selecteer je niet zomaar een systeem, en kan je het meteen gebruiken.
Je moet trouwens als je bijv. Windows 95 installeert ook een licentie hebben natuurlijk.
15 februari 2009 13:50
2103
[quote=129164]
Leg het a.u.b. wat duidelijker uit, ik snap er niks van...
15 februari 2009 13:53
zone
[quote=129165]Wat hij dus bedoeld is :
Virtual PC is een programma dat mogelijk maakt "virtueel" een besturingssysteem te installeren zonder een apparte partitie te maken.
Voor je Virtual PC kan gebruiken moet jij een OS installeren in een virtuele machine.
Eenmaal dat gebeurt is kan je een besturingssysteem opstarten.
15 februari 2009 13:55
2103
Je bedoeld dus dat ik Windows 95 van het web moet downloaden en met vitual pc moet openen??
15 februari 2009 14:00
zone
[quote=129167]Dat is een mogelijke oplossing ja.
Je kunt het ook LEGAAL doen ;)
15 februari 2009 14:03
2103
Maar kan iemand mij vertellen (Van een besturinssysteem in Virtual PC)
Moet installeren in STAPPEN?
15 februari 2009 14:05
zone
[google=install os virtual pc] ?
15 februari 2009 14:14
leviathan
Het is altijd de bedoeling de handleiding eerst te lezen als je niet precies weet hoe een programma werkt, daarmee worden de meeste problemen al opgelost. Mocht het dan alsnog niet lukken, dan kun je er een topic over starten, maar zet dan wel duidelijk neer wat je al geprobeerd hebt en wat de resultaten daarvan waren.
Op die manier kunnen anderen je makkelijker helpen.
Pas als jij met meer informatie komt over wat je allemaal al gedaan hebt eraan om je probleem op te lossen, en wat wel of niet werkte, dan pas kunnen wij je goed helpen.
15 februari 2009 14:19
2103
Ik moet Windows 95 nu installeren, maar ik moet beginnen by A:\>
Hoe moet ik dit doen????????
15 februari 2009 14:42
davidson
HOE INSTALLEER IK WINDOWS 95?
-----------------------------
Met Microsoft Virtual PC 2007
Stap 1
------
Start door jou gemaakte virtuele machine voor Windows 95. Stop de CD-ROM van Windows 95 in de
CD-ROM speler en start via Floppy / Caputre Floppy Disk Image het virtuele floppybestand: boot95b.
Ga nu naar Action / Reset. Het systeem start opnieuw op.
Stap 2
------
Er word een soort DOS menuutje geladen. Op een gegeven moment komt er 'A:\' te staan. Tik nu 'fdisk'
in, en de fdisk wordt geladen. Nu verschijnt er de vraag of je grote schijven wilt ondersteunen, toets
'Y' (Yes) en druk op ENTER. Daarna verschijnen er allerlei functies. Druk op toets 1 en vervolgens op
ENTER. Daarna komen er weer wat keuzes, toets hier ook 1 en vervolgens ENTER. Daarna komt de vraag
of je de schijf helemaal wil benutten, toets nu 'Y' en dan ENTER.
Stap 3
------
Na die vorige stappen komt op het einde de vraag om het systeem te herstarten. Ga naar Action / Reset.
Het systeem wordt opnieuw gestart. Als 'A:\' weer verschijnt toets dan weer 'fdisk' in. Als dat
menuutje geladen is, toets 4 en druk op ENTER. Nu verschijnt er een lijstje met de gemaakte parties,
er hoort er ??n te staan. Klopt dit, dan druk je 2 maal op Esc. Nu verschijnt er een zwart scherm met
alleen de letter 'A:\'. Tik nu in 'format C:'. Daarna krijg je een waarschuwing dat alles op deze
schijf zal worden verwijderd, en of je wilt doorgaan. Toets 'Y' en druk op ENTER, de schijf wordt nu
geformateerd. Als dit klaar is komt er nog een vraag, druk hier op ENTER. Vervolgens wordt het
systeem opnieuw opgestart.
Stap 4
------
Nu verschijnt weer het schermpje zoals in het begin van stap 2. Als 'A:\' wordt weergeven, tik je nu
'R:' in. Er wordt nu een 'R:\' geven in het scherm. Tik nu setup in en de CD-ROM van Windows 95 wordt
gestart. Haal nu de floppy uit het systeem via Floppy \ Release "boot95b".
Stap 5
------
Volg de stappen van Windows setup, succes!
Zoek volgende keer wel ff op Google he? ;)
15 februari 2009 15:21
2103
Bedoel je met format c: dat alleen 95 gaat formateren?
15 februari 2009 15:47
nickk
Indien Windows 95 op schrijf C: staat, wordt Windows 95 geformateerd.
15 februari 2009 15:50
erwin_w
Ik heb zelf ook nog even gegoogled voor en de volgende duidelijke info gevonden: