Is het relevant dat de laptop compleet nieuw is? Anders raad ik je tevens ook aan op websites zoals marktplaats en speuders te kijken. Mocht je zelf nog een windows XP licentie hebben liggen is het downloaden van windows XP niet illegaal, aangezien je kan aantonen dat je deze gekocht hebt en een geldige, legale licentie hebt.
Echter vraag ik mij wel af wat de waarde er nog van is om in XP les te krijgen, terwijl windows seven al bijna voor de deur staat. Tegen de tijd dat je opa er goed gebruik van kan maken is het al weer verouderd en nutteloos, en heeft hij het grotendeels voor niets gedaan. Aangezien je zo 100% zeker bent dat hij dan toch faalt in vista.
Echter is dat natuurlijk niet mijn zaak, maar het was zomaar een gedachte die bij me op kwam.
Als je een nieuwe laptop koopt die gemaakt is voor Vista en je wilt daar XP op hebben dan kun je dit vergelijken met boodschappen doen in een ferrari, dat is ook onhandig.
Problemen waar je tegen aan kunt lopen zijn:
Drivers die niet werken op XP omdat ze zijn gemaakt voor Vista gevolg --> niet werkende hardware.
Ik weet dat er nog enkele leveranciers zijn die nog XP leveren op een nieuw systeem.
Als je een nieuwe laptop koopt die gemaakt is voor Vista en je wilt daar XP op hebben dan kun je dit vergelijken met boodschappen doen in een ferrari, dat is ook onhandig.
Problemen waar je tegen aan kunt lopen zijn:
Drivers die niet werken op XP omdat ze zijn gemaakt voor Vista gevolg --> niet werkende hardware.
Ik weet dat er nog enkele leveranciers zijn die nog XP leveren op een nieuw systeem.[/quote]
Ik heb zelf ook een laptop van dell (compaq) gehad met vista, ik heb echt een hekel aan vista en dus xp eropgezet . Ik had nog ergens een legale xp liggen. Compaq geeft tegen woordig geen cd's meer met alle drivers enzo erop dus het is inderdaad nogal een klus om alle drivers op internet te vinden vooral de w-lan driver is moeilijk te vinden maar eht is mogelijk alles werkt perfect
[color=red]Mod:, even de tekst in een quote gezet, het leek net of je zelf de tekst had geschreven. Gezien je nieuw bent en wat Erwin_w al aangaf, lees nog even de help en regels door.[/color]
03 maart 2009 13:30
sonnyboy772
Wat je ook kunt doen is een business oestel aanschaffen , daar staat vista business op . en die kan je downgraden naar xp pro, zonder enkele kost te maken
03 maart 2009 13:56
sparkey
Deze lijkt me wel mooi, hier zit Vista Business op met een downgrade CD naar XP Professional.
03 maart 2009 16:03
woko
Ik ken wel een merk waar je laptops kan krijgen met XP erop
Maar weet ik niet zeker
Het heet Ahtec
[mod]Als je een bericht geeft zorg er dan eerst voor dat je een goede onderbouwing hebt m.b.t. een link e.d. Op deze manier heeft de TS-er hier ook weining aan[/mod]
Als eerste kijken of je alle drivers kunt downloaden van betreffende merk, daarna kan je zonder al te veel moeite xp installeren. De sata schijven kunnen weleens problemen geven zodat je eerst moet installeren met een ouderwetse floppy.
[mod]In dit Topic is bijna een maand niet gepost, dit valt onder nutteloos bumpen, lees de regels nog eens door en dan zie je dat dit niet is toegestaan.[/mod]