-
wesley123
Hallo,
Ik had afgelopen week last van een virus, TR/Vundo.fap.11, Avira flagde 1 file telkens als deze trojan. Een scan van MBAM fixte dit weer en maakte mijn pc weer clean, alleen nu is het probleem dat ik telkens het geluid van een error krijg terwijl er geen error is(die lage noot die dan gespeelt word).
Dit krijg ik zo'n beetje 2 of 3 keer per dag en het is nogal vervelend.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit verhelpen?
21 februari 2009 10:03
-
sonnyboy772
Beste Wesley,
Ik raad je aan je pc te scannen met Spybot & met een degelijke online virusscanner. Desnoods als het mogelijk is, de harde schijf aan een andere pc koppelen, en die vandaar uit scannen ; is veel efficienter.
21 februari 2009 10:14
-
sparkey
Scan je hele pc eens met:
- Ad-Aware
- AVG
- Spybot-S&D
- Spyware Doctor
Hopelijk kan ik je hiermee op weg helpen.
21 februari 2009 12:24
-
kyentei
Misschien ligt het niet aan het geluid, maar aan een error die niet weergegeven wordt. Het hoeft dus geen programma te zijn dat die error voor jou afspeeld, maar een fout in je systeem dat wel het geluid afspeeld, maar niet de error. Als ik jou was zou ik eerst in de windows logs kijken of je iets kan vinden. (mogelijke errors) en inderdaad zoals hierboven weergegeven staat even scannen met een anti-spy/malware applicatie.
21 februari 2009 12:28
-
wesley123
Okee, errors bekeken en het word neit door een fout in het systeem gegeven, het moet dus iets anders zijn.
Ik ben nu aan het scannen met trend micros online scanner en als die klaar is nog ff een nadere doen, er komt vast wel iets uit.
EDIT: Bij de trend micro scan kwam er 1 uit, dit was van een programma dat al was verwijdert (dit was een .dat file) dus hieraan kan het probleem nooit liggen.
Ik bedacht me ook ineens dat ik live office had geinstalleerd wat het probleem zou kunnen geven, deze gaf ook al aan dat microsoft word niet meer werkte terwijl die niet eens opstond, grote kans dus dat hier het probleem lag.
ff kijken of morgen het probleem nogsteeds voordoet of dat hij al gefixt is, als het probleem zich nog steeds voordoet doe ik nog een paar andere scans
21 februari 2009 16:41