-
kaboomski
Ik heb een kennis die een probleem heeft. Gisteren kreeg ik een telefoontje: "ik heb geen internet meer en rechts onderin zie ik dat er geen lan kabel is aangesloten". Ik vraag of de kabel in de computer is aangesloten, geen breuk, slijtage enz. Het antwoord is: de kabel is aangesloten en er is geen breuk of slijtage aanwezig. Zit verder alles goed aangesloten aan de router enzovoort... Ja hoor alles goed aangesloten. Een paar keer van alles geprobeerd; lan kabel opnieuw ingeplugged, andere poort aan de router gekozen, zelfs een nieuwe kabel geprobeerd. Niets wil helpen. Ik dacht aan een kapotte netwerkkaart, maar het opmerkelijke is wel dat er e-mail ontvangen kan worden. Ik sta dan een beetje met open ogen te kijken van, neem je me nou in de maling :).
Het gaat om een gebruiker van een computer die voornamelijk internet en e-mail, dus geen games (poorten open in dicht gedaan). De computer is dus gekocht en verder niets aan gedaan. Er is dus ook geen beveiliging aanwezig (virusscanner, firewall).
Ik denk dan ook aan een virus, omdat er geen beveiliging aanwezig is.
In het kort:
Probleem
Lan kabel lijkt niet aangesloten te zijn. Dit wordt dan ook aangegeven d.m.v. een pictogram in het systeemvak. E-mail wordt gewoon ontvangen en toegang tot internet is niet mogelijk.
Geprobeerd
Nieuwe kabel, verschillende poorten op de router, lan verbinding uit en aan gezet, in apparaatbeheer gekeken; niets wat zorgwekkend was, router aan en uit gezet.
Oplossing?
Instellingen in IE 6 herstellen?
Alvast bedankt voor het doornemen van dit probleem (Y)
21 februari 2009 22:11
-
zone
Installeer eens Firefox.
Probeer eens de router uit te zetten en terug in te pluggen.
21 februari 2009 22:15
-
kaboomski
Laat ik het je zo zeggen, het is niet iemand die een nieuw programma wil installeren. Eigenlijk moet dit probleem oplossen zonder verandering aan de computer, die wordt toch maar gebruikt om alleen te internetten ;) De router uitzetten en opnieuw inpluggen heb ik al geprobeerd.
21 februari 2009 22:20
-
kyentei
Heb je toevallig geen proxy aan staan? Of is er een defect aan de kabel? Ik zou toch voor de zekerheid in apparaatbeheer je netwerkkaart un-installeren en dan je computer rebooten. De drivers voor je netwerkkaart zouden dan direct weer geinstalleerd moeten worden, dit kan het probleem verhelpen. Je kan ook kijken of er toevallig al nieuwere drivers voor je netwerkkaart beschikbaar zijn.
21 februari 2009 22:39
-
caspar
21 februari 2009 22:43
-
bj farmore
[quote=129944]
Kan hij makkelijker even firefox eerste even proberen. IE6/IE7 is ook niet zo makkelijk verwijderbaar, zit nogal in gebakken in windows.
maar ik denk dat het probleem dieper ligt. Hij kan eerst beter de hardware de-installeren en/of verwijderen.
[color=red]Mod: Quote-fix[/color]
22 februari 2009 00:18
-
kaboomski
Excuus voor de late reactie, maar ik ben langs geweest en heb de bovenstaande dingen uitgeprobeerd: netwerkkaart via apparaatbeheer verwijderd en toen opnieuw opgestart. Dan voegt de pc de kaart wel opnieuw toe, maar het probleem bleef :S. Dus ben ik maar voor een nieuwe kaart gegaan en inderdaad. Die kaart was gewoon stuk. Dus de computer is weer in orde. Ik wil jullie bedanken voor de reacties.
Bedankt (Y)
23 februari 2009 08:29