-
davidson
Zo net ben ik bezig geweest Windows 95 te installeren voor testgebruik op Microsoft Virtual PC 2007. De installatie gaat verders prima en alles gaat ook zoals het moet.
Maar als de installatie afgerond en is, en gaat beginnen met het starten van zijn eerste sessie, wil hij bepaalde dll installeren vanaf de CD op R:\WIN95. Maar de CD vind hij niet, en via bladeren kan er alleen via de A of C schijf worden gezocht. Zie hieronder een screenshot:
[img]http://img54.imageshack.us/img54/5237/naamloosx.png[/img]
Ik heb van alles geprobeerd, CD opnieuw erin gestopt, image gemaakt met de benodigde bestanden. Verschillende drives (van D tot Z) geprobeerd. Maar niks helpt.
Maar als Windows eenmaal is geinstalleerd zonder die bestanden, vind hij wel de CD station :S
Het ligt waarschijnlijk aan Virtual PC, maar weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Gr. Davidson
22 februari 2009 14:01
-
lorre851
Eerste hit op Google:
[url]http://www.dllka.com/dll/S/s3mm.dll.html[/url]
Maak van die DLL een image, en daarna mounten die handel!
22 februari 2009 15:51
-
easyboarder
het klinkt als een praktische oplossing, maar hij kon toch de cd drive niet vinden?? Tenzij de R: zijn cd drive is (klopt dit Davidson?).
22 februari 2009 22:45
-
lorre851
Dan maak je er een .IMG - bestand van en dan mount je het als diskette.
23 februari 2009 13:53
-
kyentei
[quote=130113]
Er zijn inderdaad op een simpele manier virtuele diskettes te maken. Een van de eerste hits op google zou al resultaat moeten bieden bij gericht zoeken. (Ik heb geen zin om het allemaal voor te gaan kauwen)
Wat je eventueel ook nog zou kunnen doen is een andere virtuele box kunnen proberen. (Zoals die van java of Vmware) en kijken of het daarmee wel werkt.
23 februari 2009 17:46
-
davidson
Nou, ik kan het allemaal wel op virtuele diskettes gooien, maar die 05.cab bijv. is al 11 MB groot. En ik weet niet om welke bestanden het allemaal gaat die hij moet installeren.
Maar ik zal van het weekend weer eens ff kijken of ik een oplossing kan vinden, bedankt voor de suggesties ;)
23 februari 2009 19:39
-
kyentei
Gelukkig maakt de grootte van een virtuele diskette dan weer niet uit.
23 februari 2009 19:44