Het is allemaal vastgelegd in de auteurswet, dus inderdaad; je mag het gewoon niet zomaar even kopi?ren en plakken. Ik moet wel toegeven, het was wel altijd makkelijk. Iets belangrijk te melden of hulp aanbieden? Opzoeken en kopi?ren en dan hier plaatsen. Gewoon samenvatten en in je eigen woorden zetten. Dat is wat ik vanaf nu gaat doen :).
04 maart 2009 14:29
nickk
[quote]Maar ik vind het een beetje sneu van die Mensen Van Die site.
Oke als wij er geld van gingen maken dan zou het anders worden. Maar kom op wat een zeik gedoe van die mensen dit is toch een site om elkaar te helpen dus wat doen ze moelijk [/quote]Amahl,
Wettelijk mag je niks kopieren van een andere site af zonder er schriftelijke toestemming van de eigenaar/beheerder van de site hebt gekregen. Dit is tevens door meerdere leden al aangegeven.
Ook is het geen 'zeik gedoe', iemand zet iets op een site omdat hij/zij dat er zelf wil hebben, zo kunnen bezoekers het lezen en evt uitvoeren. Ze doen zo 'moeilijk' omdat hun het artikel hebben geschreven en zo wordt gekopieerd en op een andere site wordt gezet, dan laat ik de schade (die kan worden gepleegd) achterwegen.
Jij vindt het toch ook niet goed, dat iemand bijv. je spreekbeurd 'kopieert' en die gaat gebruiken?, (laat ik het werk achterwegen)
TweakWindows.nl, heeft het geaccepteerd dat leden niet zomaar meer dingen kunnen kopi?ren en hier kunnen plaatsten. Hier zal tevens strenger op worden gecontroleerd, zoals aangegeven is in de OP.
04 maart 2009 19:02
kaboomski
Misschien onnodige vraag, en het antwoord is waarschijnlijk dat het mag, maar ik vraag het maar even voor de zekerheid: mag je wel doorlinken naar webpagina's en vervolgens een samenvatting ervan? Bijvoorbeeld; "ik heb op www.iets.nl gevonden, daar staat dit: enzovoort".
05 maart 2009 09:20
masterwillems
[quote=130855]
Dat doen we al automatisch aangezien je verplicht bent om de bron er bij te vermelden (anders kan je het ook niet uploaden.)
Dus alleen een eigen verhaal schrijven is voldoenden.
05 maart 2009 09:41
kaboomski
[quote=130856]Ok, bedankt :).
05 maart 2009 10:46
erwin_w
[color=red][b]Mensen, helaas zijn wij weer genoodzaakt om mijn eerdere bericht weer naar boven te halen m.b.t. de auteursrechten.
Wederom zijn er leden die ?f het niet weten ?f zich er totaal niets van aantrekken wat hier werd besproken want er worden weer uploads geplaatst die rechtstreeks zijn overgenomen van andere sites.
Daarom wil ik jullie hier weer even op wijzen en het advies om het geheel van wat er in de OP staat door te lezen.
Wij als crew kunnen natuurlijk niet bepalen of iemand dit doet uit ontwetendheid of er gewoon maling aan heeft. Daardoor zal de kans bestaan dat er OW's worden gegeven aan personen die zich niet aan deze regels houden (wel of niet er zich van bewust zijn hiervan)
Dus graag even jullie aandacht hiervoor.
PS, er is een update van de OP gedaan i.v.m. antwoorden van [url]http://www.auteursrecht.nl[/url][/color][/b]
24 maart 2009 10:42
kaboomski
Ik zie ook inderdaad steeds stukken tekst die gewoon gekopi?erd zijn. Dit gebeurt opvallend veel bij nieuws. Dan wordt vervolgens wel de bron vermeld, maar dit mag toch uiteindelijk gewoon niet, met uitzondering als er geen copyright op zit?
[color=red][b]Leden, regelmatig zie ik toch nog uploads verschijnen die regelrecht gekopieerd zijn.
Hierbij breng ik dus even dit topic opnieuw onder de aandacht om ook even de leden die hier misschien nog niet van op de hoogte zijn, hierop te wijzen.[/b][/color]
17 april 2009 14:33
jaspervh
Kan er anders niet gewoon een soort van RSS-feed van een nieuwssite op TW gezet worden?
17 april 2009 15:37
erwin_w
Totaal niet mee eens, men is zelf handig genoeg om in eigen woorden een bericht te schrijven en te uploaden.
Beetje creativiteit mag er best zijn en getoont worden, niets gaat vanzelf.
Op school kopieer je toch ook niet alles maar klakkeloos over (tenminste daar mag ik van uit gaan)
Lees eens andere nieuwberichten goed door en schrijf dan gewoon in eigen woorden het verhaal op, wat is daar nu zo moeilijk aan.
Als je dat op deze manier doet valt er niets te verwijten aan TW en de leden en wat is nu leuker dan een eigen bericht op te stellen en te laten zien.