Netwerk: De Server-service is niet gestart
maart 2009
-
stingerHallo,
Mijn vraag:
Laptop (draadloos) en een vaste PC. Via een netwerk altijd verbinding met elkaar. KOn dus via de laptop boven iets uitprinten etc.
Sinds gisteren zag mijn laptop wel mappen van de vaste pc maar omgekerd niet meer (geen verbinding...)
Firewall uitgezet>>>> geen resultaat
Opnieuw netwerk verbinding gemaakt>>>>>> geen resultaat.
Nu zag ik dat mijn mappen niet meer gedeeld waren, dus geproberd te delen. Nu krijg ik de melding, zowel opde laptop als op de vaste pc:"
Fout tijdens het delen can C. De Server-service is niet gestart. De gedeelde bron is nu niet gemaakt.
Dit heb ik nog nooit gehad en weet ook werkelijk niet waar het aan ligt. Internet bood mij nu ook nog niet een goed antwoord. Jullie wellicht idee?n?
Thankx...
[mod]Topicfix, netwerk is zo'n groot begrip.[/mod]22 maart 2009 21:06 -
matthijskJe zal deze service opnieuw op moeten starten, hoe je dit moet doen kun je via google opzoeken.
[mod]Linkfix, link met firefox erin werkt - momenteel - niet goed.[/mod]22 maart 2009 21:34 -
stingerAls je dit bedoelt:
Run Registry Editor (REGEDT32.EXE).
From the HKEY_LOCAL_MACHINE subtree, go to the following key:
\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters
Remove all entries except the following:
EnableSharedNetDrives
Lmannounce
NullSessionPipes
NullSessionShares
Size
Note You may have other entries here that are statically coded. Do not remove these entries.
Quit Registry Editor and restart Windows.
Dat heb ik gedaan maar hielp niet. Overigens de 1e Enablesharednetdrives stond niet in mijn boom.
22 maart 2009 22:04 -
nickkStinger, tevens vindt ik het apart dat je in je OP post geen melding hebt staan wat je allemaal al gedaan hebt (zoeken op Google, etc). Maar dat even achterwege laten, heb je misschien hier wat aan.
Hieronder staat hoe je de service van server weer aan kunt zetten:
Ga naar start - uitvoeren - services.msc en ga naar 'server' en start dat process op.23 maart 2009 07:04