Mkv afspelen
april 2009
-
rubenBeste leden,
Als ik een MKV afspeel op mijn HTPC met powerdvd dan werkt alles perfect maar als ik een MKV file afspeel in wmp met de ffdshow codec hakkeld het beeld maar het geluid niet dus loopt het beeld niet gelijk met het geluid
wet iemand hier een oplossing voor?
alvast bedankt
13 april 2009 15:05 -
nickkHet beeld kan happeren door dat de verkeerde codec zijn geinstalleerd (of incorrect) voor Windows Media Player (11?). WMP kan standaard geen MKV (Matroska) bestanden afspelen en PowerDVD heeft deze ondersteuning wel.
Hier heb ik even 2 codecpakketen voor WLM gevonden van MKV:
- Free-codecs.com
- CCCP-Project
13 april 2009 15:14 -
rubenIk heb beide codecpakketen al gebropeerd maar met beide krijg ik het zelfde resultaat happering.
ik gebruik de wmp die in vista zit volgens mij 11
is er niet een oplossing om de codecs van powerdvd voor wmp en wmc te gebruiken?
of is er mischien een optie om in media center te zeggen dat hij de file binnen media center met power dvd afspeeld?
13 april 2009 15:23 -
weselJe kunt ook VLC Media player downloaden en installeren, speelt bijna alle bestandstypen af;) En als je hem kunt afspelen in PowerDVD waarom kijk je hem daar dan gewoon niet in, in plaats van in WMP?13 april 2009 19:40
-
easyboarderProbeer DIT
De naam is K-lite codec pack en er zit werkelijk alles in wat je nodig hebt, incl een lichte versie van mediaplayer (Mediaplayer Classic). Ik gebruik dit al jaren en heb nog nooit een filetype gehad wat ik niet kon afspelen (wordt om de zoveel tijd ge-update).14 april 2009 09:26 -
raxAnders even alle geinstalleerde codec packs (ffdshow etc) verwijderen en alleen bijvoorbeeld CCCP (deze werkt bij mij het beste) installeren.
Meerdere codec packs kunnen elkaar nog wel eens tegenwerken14 april 2009 10:34