Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden
Topic gesloten
april 2009
-
timentingHallo, zoals de titel of zegt ik heb last van :
Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.
Nou weet ik dat hier op internet heel veel over te vinden in,
ook heb ik al enorm veel geprobeerd.
Wat ik heb geprobeerd zullen jullie later in het verhaaltje lezen.
Eerst een aantal dingen voor jullie:
Het gaat hier om een Lan netwerk met een:
- 3 com etherlink XL 10/100 PCI TxN
Verder:
- ik kan geen Ip adres vernieuwen, neem contact op met de beheerder van dit netwerk:
Nou dat ben ik dus, dacht ik zelf of bedoelen ze KPN ?
- het Ip adres en Dns staan allebij op automatich ingesteld.
- DHCP is ingeschakeld.
Alles wat ik al heb geprobeerd staat op deze site.
Ik zet niet alles hier neer want dan heb ik een enorm OP.
Hopelijk kunnen jullie er wat mee.14 april 2009 20:12 -
kyenteiIpv4 zelf instellen binnenin de range van je router/modem/hub/accespoint/switch w/e?14 april 2009 23:39
-
windows7Misschien een domme vraag van mij, maar maak jij gebruik van VMware Workstation of Microsoft Virtual PC?15 april 2009 07:24
-
cweas2009softHeb je al een keer je modem uitgechakeld voor een paar minuten, ik heb dit probleem soms hopelijk helpt het.15 april 2009 07:45
-
amahlAls je een router hebt ruim 30sec uit laten van net stroom dan weer inschakelen. Heb je wirless of via een het oldschool draatje ? Als je wirless hebt probeer is een ander netwerk of verwijder je wirless acounts ww. (vista weet ik alleen hoe het moet) Als je niet weet hoe dat moet moet je even vragen. dan ga ik even kijken voor je! Maar het moet ergens links staan bij verbinding maken/beheren. En als dit niet helpt haal je je moden van het net stroom en laat die ruim 30 sec uit en laat die weer op starten. Als het dan nog niet werk. Dan haal je de kabel er uit wat van de modem naar de router gaat dus de router kant er uit halen en druk die in een pc of laptop en testen maar. Als het dan nog niet werkt kan je nog met een andere kabel testen van de modem naar je pc laptop. volgens mij was het dat wel zo'n beetje. Je kaartje kan ook nog kapot zijn waar je dat stekkertje in moet duwen de netwerk kaart of je wirless is kapot. wirless weet ik niet of die dan half verbinding kan maken maar vaste netwerk kaart weet ik wel! ik heb het zelf eens gehad wel lokaal maar geen netwerk. of je hebt gewoon niet betaalt :$ Dan zou je kpn of iets dergerlijks moeten bellen en je gegevens opvragen en betalingen15 april 2009 09:07
-
timentingOke, ik heb mijn router al meerdere keren uitgeschakeld meer dan 10 seconden ook al meer dan 5 minuten.
Dus die optie valt weg.
Sorry ik weet veel van pc's maar zodra het over een netwerk gaat snap ik er meestal weinig van.
Dus, VMware Workstation of Microsoft Virtual PC? Geen idee.
Zou je mij kunnen vertellen wat dat inhoud misschien ?
Haha en hier raakte ik al helemaal in de war mee:
Kyentei @Ipv4 zelf instellen binnenin de range van je router/modem/hub/accespoint/switch w/e?
En we hebben gewoon betaald want een andere pc heeft wel internet.
Wat misschien voor jullie handig is om te weten.
Een week voordat dit voorkwam heb ik windows XP pro sp3 opnieuw legaal geinstaleerd.
Dit probleem kwam ook ineens te voren.
Eerst nog wel even internet dan ineens niet meer en nu helemaal niks meer.
15 april 2009 18:48 -
bramtis het draadloos of met draad?
EDIT: ik zie al dat het om LAN gaat ,dus zal het met draad zijn..;)
probeer de 2 netwerkkaarten is om te wisselen ( die wie het wel doet en die wie het niet doet), misschien is je netwerkkaart wel kapot...15 april 2009 18:57 -
timentingJa, met lan bedoelde ik gewoon oldskool draadje.15 april 2009 19:02
-
bramtmaar denk je dat het je zou lukken om de netwerkkaarten te verwisselen?
Let op: ik weet niet of je dan ook de drivers moet installeren, of dat dat vanzelf gebeurt..
De drivers zou je anders kunnen downloaden van het internet met de pc die wel werkt ( van tevoren natuurlijk!), of je moet ze toevallig nog ergens hebben, maar dat verwacht ik niet..
Wat je ook zou kunnen proberen is van een vriend/kennis/familie een draadloze netwerkstick te lenen, die in je pc te pluggen en dan kijken of het wel werkt, (als jou router/modem dit ondersteunt!). Dan zou je er zelf 1 kunnen kopen als dat het probleem oplost.15 april 2009 19:08 -
timentinghmmm ... een andere netwerk kaart,
dat gaat hem niet worden heel vervelend maar die andere pc is nu nog heel.
En ik weet dat die andere niet zelf naar zijn software zoekt.
Draadloos internet gaat niet lukken, allemaal stale constructies.
Dit is namelijk in een autowerkplaats, en daarnaast zit een kippenstal.
Dus een draadloos signaal word snel verwaardloost.
( dat ie wegvalt dat heb ik met mijn laptop al geprobeerd ooit daar )
15 april 2009 19:16