-
marcovkesteren
?k heb een desktop pc,
de Aspire X3200 van Acer, en heb een cd met Windows XP Media Center Edition 2005, kan ik die installeren op me PC dan? Want op de site van acer staan geen drivers voor XP, het is een rare vraag maar het moet dus maar zo:
Kan mijn computer Windows XP aan zonder drivers die op de ondersteuningwebsite van Acer staan?
27 april 2009 12:05
-
erwin_w
Beste Marco,
Je kan met bv.
PcWizard achterhalen wat er zoals in de Acer 3200 aan hardware aanwezig is.
Eenmaal gevonden wandel je naar de website van de fabrikanten en zoek daar naar de XP-drivers van je hardware. Dat is ??n oplossing.
Wat je ook kan doen is even naar
deze site gaan, hier zijn meerderen personen met hetzelfde probleem en de oplossingen daarvoor.
Zoek anders nog eens via Google naar 'Aspire X3200 xp-drivers', kom je nog veel meer tegen.
Daar zal heus wel wat oplossingen tevoorschijn komen.
27 april 2009 12:25
-
markie80
Je kunt hem natuurlijk w?l installeren, maar als er geen drivers zijn voor de Acer laptop zal het niet heel veel nut hebben, want drivers zijn toch wel heel erg belangrijk.
27 april 2009 12:26
-
marcovkesteren
[quote=133343]
Ja maar hoe weet ik nou wat er allemaal al geinstalleerd wordt en wat niet? Want stel, ik ben klaar met installeren en dan doen bepaalde dingen het wel en niet, ohja Apparaatbeheer:P
Dankje voor jullie antwoord, maar als ik hem gewoon installeer, kom ik dan niet problemen tegen als BlueScreens of eindeloze errors ofzo?
27 april 2009 12:34
-
markie80
[quote]maar als ik hem gewoon installeer, kom ik dan niet problemen tegen als BlueScreens of eindeloze errors ofzo?[/quote]
Nee, als het goed is niet.
Drivers Chipset:
Klik
Realtek Audo High Definition Audio Codecs:
Klik
Deze drivers heb ik tot dusver kunnen vinden, als ik er meer vind zal ik ze hier plaatsen.
27 april 2009 12:35
-
erwin_w
Nee, je gaat eerst bekijken wat er in je pc zit, noteer dat en ga dan kijken bij de fabrikanten of van elke hardware drivers voor XP te downloaden zijn.
Heb je van alle hardware drives kunnen downloaden dan is er geen vuiltje aan de lucht en kan je dus XP Midiacenter installeren.
Dus kort samengevat:
- Check de hardware van je pc (dus op dit moment bekijken in Vista)
- Check de site van de fabrikanten of er XP-drivers zijn (let op, er kunnen ook sommige mediacenter-drivers aanwezig zijn)
- Heb je alle drivers gedownload dan kan je XP mediacenter installeren.
27 april 2009 12:41
-
marcovkesteren
Ja maar er zijn zoveel drivers:
nVidia
Geluid
Kaartlezer
USB
HDD(mayb)
DVD/CD
etc etc
dus , maar moet ik dat dan allemaal downloaden , want ik weet toch niet welke drivers XP automatisch pakt en welke niet?
27 april 2009 12:45
-
markie80
Hier zouden de drivers op moeten staan
Klik, maar ik las net op internet dat Acer de XP drivers heeft verwijderd.
27 april 2009 12:51
-
erwin_w
Marco,
Dat er veel drivers nodig zijn is ons wel duidelijk maar wat wij niet kunnen bepalen is of XP Mediacenter ook alle hardware van jou Aspire X3200 zal vinden.
Jij wilt iets installeren wat niet standaard is voor dit systeem, wil je iets anders dan wat er standaard op hoort dan zal je wat mee moeite moeten gaan doen om het systeem goed te laten werken. Daaronder valt dan ook het downloaden van de correcte drivers want een garantie of alles wordt ondersteund door XP Mediacenter is nihil.
Let wel, de drivers die op de installatie-cd van XP-mediacenter staan zullen zeer waarschijnlijk niet voldoende zijn voor jou hardware, deze is immers recenter dan jou XP-installatie cd.
Het zal dus een kwestie worden van downloaden en installeren, zal weinig anders op zitten.
[quote]Hier zouden de drivers op moeten staan Klik, maar ik las net op internet dat Acer de XP drivers heeft verwijderd.[/quote]
@Markie80, je ftp-link werkt niet en dat had je kunnen lezen via de link die ik eerder gaf, Acer heeft de XP-drivers voor de x3200 van de ftp verwijderd.
27 april 2009 12:57
-
marcovkesteren
okee, nou, ik zal even kijken en wanneer ik XP heb ge?nstalleerd laat ik het even weten of het werkt en zo.
27 april 2009 13:10