Toetsenbord en touchpad werken niet
april 2009
-
loekBeste TWers hulp gevraagd,
Het probleem
Zoals al in de titel aangeven werken het toetsenboerd en toucpad soms niet. Het gaat hier om een Acer Aspire 3000series met Windows XP SP3 (dus niet de pc in mijn hardwareprofiel). Het toetsenbord werkt wel buiten windows, dus wel in de bios.
De situatie
Als de computer opstart werkt het touchpad nog wel, echter als de desktop verschijnt stoppen het touchpad en het toetsenbord ermee. Na een aantal minuten werkt alles weer heel even, maar begeeft het dan ook weer snel.
Wat heb ik zelf geprobeerd
De pc is al via recovery cd volledig hersteld, maar dit mocht niet baten. Het touchpad en toetsenbord wordt wel in apparaatbeheer weergegeven. Ook heb ik de drivers proberen te updaten maar het systeem gaf aan dat de nieuwste versie al geinstalleerd is.
Ook Dxdiag geeft geen problemen weer in de apparaten.
Alvast bedankt voor het meezoeken naar oplossingen!27 april 2009 17:09 -
erwin_wProbeer het volgende eens:
- verwijder vanuit het apparatenbeheer deze onderdelen.
- laat Windows dit weer opnieuw detecteren
- probeer eens een oudere versie van de drivers te installeren, misschien ontstaan er problemen met de laatste drivers.27 april 2009 17:21 -
bramtProbeer het eens zonder de accu, dus alleen op netstroom,
Heb precies hetzelfde probleem gister nog verholpen bij mijn pa's laptop, het is voor zover ik weet de enige oplossing.., geloof me heb me rot gezocht naar een andere oplossing.
Hier nog een linkje naar de site waar ik de oplossing vandaan had:
Klik27 april 2009 17:53 -
loekBedankt, de oplossing is sneller verkregen dan verwacht :), het zal wel een fout zijn bij acer aangezien de travelmate serie er ook al last van heeft.....
27 april 2009 18:58 -
bramtja klopt, het is alleen wel jammer dat de lapotp nu niet meer mobiel is..., had toevallig gister het zelfde probleem , vandaar dat ik het ook meteen wist;)27 april 2009 19:06