Ik was van plan om een DualBootje te maken tussen Vista en XP, Vista staat nu momenteel op mijn laptop maar ik wil er XP bij zetten (ik weet hoe ik dit moet doen).
Windows begint als eerst met het laden van de benodigde bestanden, maar daanra krijg ik een schermpje met deze melding:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v318/fbm2themex/DSC01743.jpg[/img]
Ik heb ook even voor de grap mijn Vista dvd erin gestopt, maar die kon ik wel gewoon installeren, ik heb dit getest met een legitieme XP en een minder legale, maar beide geven dezelfde foutmelding.
Het lijkt erop alsof Acer Windows XP blokkeert.
En ook weet ik zeker dat mijn harde schijf niet is beschadigd.
Alvast bedankt!
03 mei 2009 20:37
kyentei
Misschien ligt het aan de drivers voor de harde schijf die niet goed samen werkt met XP. Hier staat een tutorial om dat werkend te krijgen - probeer het eens zou ik zeggen.
03 mei 2009 23:14
nickk
De foutcode beginnend met 0x0000007b is iets met je SATA schijf.
Misschien kan je:
- AHCI uitzetten en IDE inschakelen als modus (Bios)
- Ook kan je proberen met Nlite de drivers van je SATA schijf in te voegen in de installatie van Windows.
04 mei 2009 10:27
markie80
[quote]5. Pak de verpakte drivers uit en open het mapje. Daarin staan vervolgens nog twee mapjes, namelijk "f6flpy32" en "f6flpy64". 32 staat voor een 32-bit systeem, en 64 staat voor een (je raad het al) een 64-bit systeem. Ik neem de 32-bit versie, wat jij doet moet je zelf weten.
Nadat ik het mapje geopend hebt, staat er een uitvoerbaar bestand (f6flpy32.exe). Rechtermuisklik op dit bestand en kies voor "Uitpakken in f6flpy32". Het bestand wordt uitgepakt en er zal een nieuw mapje verschijnen.
Open dit mapje en je zal het bestand F32.IMA aantreffen. Dubbelklik op dit bestand, druk vervolgens op OK en de inhoud van het bestand zal worden weergegeven. Selecteer de inhoud en sleep die naar het mapje f6flpy32.[/quote]
Op dit stuk loop ik vast, want ik kan namelijk bij het uitpakken het bestand ''F32.IMA'' niet vinden.
[mod]Bedankt voor het aanpassen. (Y)[/mod]
04 mei 2009 10:37
matthijsk
Als je de installatie van XP opstart krijg je op een gegeven moment te zien van "druk op f6 om een niet ....... stuurprogramma te laden" dit heeft als ik het mij goed herriner te maken met de HDD probeer dit eens.
04 mei 2009 10:43
markie80
Ok?, Mastthijsk, ik ga het eens proberen, ik laat het zometeen weten of het daadwerkelijk helpt. (Y)
Edit - helpt niet, nadat ik F6 heb gedaan vraagt de XP setup 'druk op enter als u door wilt gaan' of 'druk op E om hem van een diskette station te laden' zoiets stond er allebei geprobeerd, maar nee helpt helaas niet.
04 mei 2009 11:01
matthijsk
Het was een aanvulling op een eerdere post, je moet de goede driver nog wel hebben en die op een verwisselbare schijf of op een floppy zetten.
04 mei 2009 11:24
markie80
Ok?, maar wat mijn probleem is ik krijg die FAT32.IMA nergens gevonden, en ik kan die .exe ook niet uitpakken, hierop blijf ik haken, als dit me lukt ben ik een heel eind.
04 mei 2009 11:46
matthijsk
Het .IMA bestand staat in dit .exe bestand. Maar waar gaat het mis bij het uitpakken van dat bestand dan?
04 mei 2009 12:12
markie80
Kijk dit zit er allemaal in het pakketje:
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/04/1241431069-580.jpg[/img]
Ik zie 2 .exe files, welke moet ik hebben? en ze zijn toch al uitgepakt?