Geen Internet meer dankzij USB Wireless LAN stick update
mei 2009
-
markie80Hallo,
Mijn probleem
Ik kreeg vanochtend een update voor mijn USB Wireless LAN stick, ik dacht allemaal prima en heb de update ge?nstalleerd, en vervolgens opnieuw opgestart. Maar nu, Windows gaf in eerste instantie aan dat er problemen waren met de netwerkverbinding, vervolgens netjes even gewacht, en ik had weer Internet.
Vervolgens Internet Explorer gestart en nee, ik heb geen Internet, terwijl Windows zegt dat er wel verbinding is, heel vreemd dus.
Welk type USB Wireless Lan stick?
Het betreft de WIRELESS LAN USB 2.0 ADAPTER 54 MBPS de drivers zijn verder ook netjes ge?nstalleerd.
Wat heb ik al ondernomen?
Ik heb via Apparaatbeheer de driver gede?nstalleerd, en vervolgens opnieuw ge?nstalleerd, maar nee geen succes.
Ik heb op www.google.nl gezocht naar een mogelijke oplossing, maar ik heb niets kunnen vinden (het kan zijn dat ik op de verkeerde zoekwoorden heb gezocht).
Toch alvast ontzettend bedankt (Y).18 mei 2009 20:26 -
jasonpoll[offtopic]Goede OP;)[/offtopic]
Heb je al geprobeerd of internet het wel doet op een andere browser
(ik raad je aan Firefox of Chrome te gebruiken, deze zijn het meest stabiel;)).
Zo ja, herinstalleer Internet Explorer is
Heb je al naar de zoekwoorden/zoekzin gezocht: Wel intenet verbinding maar geen internet?
Hiermeer kwam ik bij een programmaatje, probeer dit eens?18 mei 2009 20:41 -
erwin_wJe hebt dus wel verbinding maar kan geen internetverkeer voor elkaar krijgen.
Je zou even bij de instellingen van je netwerk moeten kijken of je wel automatisch je IP en DNS toegewezen krijgt.
Wat ook kan is dat je router en netwerkkaart voorheen vaste IP-adressen ingesteld had (door jezelf gedaan misschien) en doordat je nieuwe drivers gekregen hebt je netwerkkaart weer de default-instellingen heeft gekregen.
Als dus de router een vast IP-adres weggeeft en je netwerkkaart naar automatisch uitgedeelde ip-adressen kijkt, kan je hierdoor geen verbinding hebt.
18 mei 2009 22:34 -
jaspervh[quote=134741] Internet Explorer is ook stabiel. Dat wat jij zegt over IE is onzin.
@ TS:
Gebruik je het bijgeleverde programma om w-lan netwerken te scannen? of gebruik je het standaard programma van windows? Als je het bijgeleverde programma gebruikt, kan dat in conflict komen met de standaard in windows. Dit heb ik ook gehad. Want ik heb
ook zo'n usb-stick. Als dit het geval is, zou je kunnen proberen om hem er helemaal af te gooien, en alleen de driver te installeren.19 mei 2009 13:49