XP problemen
Topic gesloten
mei 2009
-
floriswestermanKan iemand mij helpen??
Ik heb op mijn Dell XPS computer een probleem met de grafische kaart lijkt mij. Ik heb namelijk heel wat besturingssystemen bij elkaar: zie hardwareprofiel.
Ik kon tot een week geleden gewoon alles doen. Gamen, enz. Maar nu kan de computer geen enkele grafische bewerking maken. Heb alles dus keurig geupdate, maar geen enkel resultaat...
Nog steeds geen Windows Aero... Ben dus op internet gaan zoeken, vind ik op tweakers.net: het probleem ligt waarschijlijk aan de grafische kaart. doe deze test: (link naar test) en wat blijkt, er is helemaal niks mis met de grafische kaart.
Staat er verder: Als er niks mis is update je alle drivers voor de grafische kaart, (al gedaan) of koop anders een nieuwe compatibele grafische kaart... Heb al een beetje gegoogled naar wat zo'n nieuwe grafische kaart gaat kosten... boven de 1000 euro!! Kan ik beter een nieuwe computer kopen...
maarja, dan zit ik weer een maand alles in stellen[mod]Tijdelijk gesloten totdat de TS-er zijn OP heeft aangepast en ??n van de Crew-leden hiervan op de hoogte heeft gesteld.
Lees alsnog even de regels door op TweakWindows m.b.t. het opstellen van Openings Posten (OP)
Zorg er maar voor dat hij hier aan voldoet, tevens een Officiele Waarschuwing gegeven. Je was al op de hoogte van hoe je een OP moet schrijven!!
Edit door Erwin_w: Topic weer geopend na aanpassen Topic
[/mod]21 mei 2009 13:40 -
theshit1983Lees eerst de regels eens rustig door indien je dat nog niet hebt gedaan. Wel heb je je hardwareprofiel al ingevuld zie ik ;).
Hier even de Regels21 mei 2009 13:42 -
kyenteiAls we zo'n vervormde OpeningsPost kunnen maken, kan het antwoord daar ook op worden afgesteld:
Formatteren
Succes!21 mei 2009 13:49 -
floriswestermanAl gelezen... sorry, was onduidelijk, hoe los ik dit op?? want tijdens het afsluiten blijft ie steken en krijg ik een blue screen of death... eggggt irri. En als ik media player via taakbeheer sluit heb ik ook een blue screen... dus weet ik het egt niet meer...
Florriep
Edit: Formatteren??? jeeemig. als je naar mijn hardwareprofiel kijkt... enne, heb suuuuperveel docs...
moet dus een nieuwe externe harde schijf kopen om alleen al een backup te maken... en al die software...
ben in totaal ong een maand bezig geweest met het configureren van het hele zakie21 mei 2009 13:50 -
nickk[quote]want tijdens het afsluiten blijft ie steken en krijg ik een blue screen of death... eggggt irri[/quote]
Kan je ook achterhalen welke foutcode op die BSoD staat? Dit is namelijk een heel belangrijk punt als je weet wat er op die BSoD staat.
Verder iets apart's gedaan met je besturingsysteem?
[size=8]Wil je ook even letten op je ABN, bvd[/size]22 mei 2009 13:16 -
floriswestermannee, die code kan ik niet achterhalen, dat venster staat er nog geen seconde, ik zie het venster, en voordat im een woord kan lezen, start de computer opnieuw op. En met het besturingssysteem ook niks gedaan.
Edit: Alle computers bij ons hebben dat sinds een update van Microsoft. Kan niet achterhalen welke dat is.
Edit 2: Er staat alleen dat er een probleem in Windows was. Heb op een of andere manier een Print screen gemaakt.22 mei 2009 13:32 -
nickk[quote=134915]Dat kan je proberen als er wat in je logboek komt te staan over de fout.
[code]Start - uitvoeren - eventvwr[/code]
Kijk dan bij Systeem/Toepassingen.
Er moeten niet te veel fouten zijn (rood kruisje) of waarschuwingen (geel driehoekje).
Succes (Y)
Je Edit - Is je Besturingsysteem legaal?22 mei 2009 13:35 -
floriswestermanJa, heeft me meer dan 6000 euri gekost.
Edit: Geen fouten gevonden. Nergens, ik denk nu meer aan een virus. Maar misschien ligt het ook wel aan de update van Microsoft.22 mei 2009 13:37 -
nickkDat hoeft nog niet te betekenen dat het systeem legaal is, h?.
Dit is alleen om het probleem te analyseren:
Probeer eens een linux-distributie, bijv. Ubuntu 9.04.
Download Linux Ubuntu 9.04 (de deskopversie). Boot vanaf cd en doe de optie 'probeer ubuntu zonder te installeren'
Als dit gewoon werkt is er niks mis met je hardware, maar is er iets mis met Windows (driver incorrect, systeembestand beschadigd (door bijv. update))
Als dat het geval is kan je je Windows cd erin doen en Windows herstellen ;).
Edit 13:43
[quote]Alle computers bij ons hebben dat sinds een update van Microsoft[/quote]Een virus over je hele netwerk? ;p22 mei 2009 13:41 -
floriswestermanHet systeem is wel legaal, want ik heb het via Microsoft gekocht. Kijk maar bij koopgeschiedenis op mijn Windows Live-ID. Ubuntu al geprobeert, die krijgt op de minuut een BSoD
Edit: kan, ik heb namelijk een thuisnetwerk over vijf computers. Niet alles staat nog in de hardwareprofielen22 mei 2009 13:43