ik zou inderdaad toch zeker voor een dvd-brander gaan...;)
23 mei 2009 16:45
jasonpoll
Ik ben van plan om een core2quad (2,333) te halen en dan overclocken;)
Ik ga bezuinigen op de graka, word waarschijnlijk GTS250 of GTX260;)
verder probeer ik op de behuizing te besparen, zal someteen ff posten hoe het er uit komt te zien.
EDIT:
Ik zie hier bij de OS iets raars staan:
Vista Home Premium voor ?199,99 en voor ?99,99.
wat is hier het verschil tussen?:S
23 mei 2009 17:36
mzq9300
Even tussendoor:
De q8200 heeft geen Intel VT(het is niet voor niets een budget quad-core).
Dit betekend dat je geen os in een virtuele omgeving kan draaien(vmware enzo).
Dus ook niet virtual xp in in windows 7.
23 mei 2009 17:49
jasonpoll
[quote=135003]
Dat hoeft ook niet, ik ben namelijk van plan om op een extrene HD een dualboot tussen Windows Vista en XP;)
EDIT:
Klaar met samenstellen, alles samen (met inbouwen en versturen) kost net iets meer dan ?950, een mooi bedrag dus:)
Ik zit nog te twijfelen tussen 32bit en 64bit, maar dat is hetzelfde bedrag;)
64-bit! &: waarom xp installeren op een externe hdd? Maak gewoon een partitie aan;) de hdd is groot zat en je hebt maar 15 GB ofzo nodig daarvoor.;)
Edit: Ik zie dat je het handeltje zelf in elkaar gaat draaien?
23 mei 2009 18:26
nickk
Windows XP heeft dan wel niet zoveel schijfruimte nodig als Windows Vista, maar 15GB vindt ik wel weinig hoor. Je moet ook rekening houden met Service Pack's, programma's e.d.. Dan moet je altijd ook nog 15% overhouden van je schijf om Windows goed te kunnen draaien, het is maar dat je het even weet ;).
Klopt er zit geen dvd-brander in, maar als ik je een tip mag geven: Neem Pioneer DVR-215D Zilver als DVD-brander, makkelijk, snel en is maar ?15 duurder.
Succes (Y)
23 mei 2009 18:39
bramt
@ wesleysneijder: werp nog eens een blik hij zit er wel degelijk in.;) (ik had hem ook over het hoofd gezien.) (8ste van boven.)
Je hebt wel gelijk over die windows xp, maar ik heb het over het minimum he, hij kan ook ( wat ik zou doen): 100GB nemen.
Btw: die Antec Tricool lijkt me echt megastrak..:| Ik wil hem ook.
[color=red]Wesley: A ja, nu zie ik het ook. Kan gebeuren, had op de laaste gelet ;)[/color]
23 mei 2009 18:45
jasonpoll
(miss een beetje offtopic, maaru) Ik ga die extrene HDD gebruiken voor school. Aangezien ze bij ons op school alleen XP accepteren zal ik die dus ook op de extrene zetten. Vista zal ik dan gebruiken voor de hoofd-desktop die bij ons beneden draait op XP;)
23 mei 2009 18:50
bramt
[offtopic]Ik vind het irritant dat die vacatures niet automatisch op soort geordend worden, ik zie/heb hier vaker problemen mee..[/offtopic]
Waar bestel je het eigenlijk,Alternate ofzo?
23 mei 2009 18:56
mzq9300
De allerlaatste puntjes:
- Maak van het os vista hp nl 64 bit(evenduur)
- Maak van de dvd brander en lezer allebei s-ata(evenduur)
- Maak van het geheugen kingston 4gb ddr2-800 cl5(evenduur, maar stuk sneller)
- Maak van de graka: XFX GTS250 1GB(10 euro goedkoper dan die van Asus en is beter)