Mzq9300, je hebt nu al een paar keer afbeeldingen laten zien met een nette configuratie, complimenten daarvoor. Maar zullen we nu even een reactie van Shaqiel afwachten?
26 mei 2009 20:03
easyboarder
@ Mzq9300
Om te laten zien dat het best kan, heb ik maar ff een lijstje samengesteld. Hierna wil ik graag het advies van Kyentei opvolgen en even afwachten op een reactie van de TS
@ Easyborder: hou je er rekening mee dat in dit systeem de graka een enorme bottleneck gaat vormen? & er zit geen andere CPU-koeler bij, dus dat word ook niet echt overklokken, ik zie zelfs helemaal geen fans ofzo ( misschien dat er wel wat in de kast zitten)
Maar nu zal ik voorlopig ook even mijn grote mond houden & wachten op de TS-er.;)
27 mei 2009 11:45
masterwillems
[quote]@ Easyborder: hou je er rekening mee dat in dit systeem de graka een enorme bottleneck gaat vormen? & er zit geen andere CPU-koeler bij, dus dat word ook niet echt overklokken, ik zie zelfs helemaal geen fans ofzo ( misschien dat er wel wat in de kast zitten)[/quote]
Waarom zou de grafische kaart een "bottleneck" worden?:S Het is 1 van de snelste kaarten op dit moment.
De standaard CPU cooler van Intel is daarnaast aardig goed en kan ook wel wat overclocked worden, al zou ik niet zoveel eisen als een speciale CPU cooler. En in de kast zitten standaard 2 fans ;) 1 80mm voorin en 1 120mm achterin.
27 mei 2009 12:01
easyboarder
Masterwillems was me NET voor. airflow is er genoeg en de GPU is zeker niet slecht te noemen. Als hij de cpu een keer wil over clocken neemt hij er een CPU koeler bij en laat hij deze achter af installeren, daar zitten de kosten niet in als hij het laat installeren in de winkel waar hij het koopt. Verder hebben de CPU en het MoBo veel overclock potentie en stabiliteit.
27 mei 2009 12:15
mzq9300
[quote=135239]
Een hd4850, een van de snelste kaarten van het moment?
Niet echt, een 4850 hoort bij de snelste kaarten van het mid-end segment.
Ik snap trouwens niet dat je een 512mb versie erin stopt, je bent zelf voorstander van 1gb;)
Als je voor nu en max tot over een jaar lekker wil gamen dan koop je deze kaart.
Het lijkt me niet dat je je cpu over hoeft te klokken met zo'n graka.
Met bijv. een amd x3 cpu heb je al rekenkracht zat voor een 4850.
@ Easyboarder:
Ik denk niet dat de ts'er de onderdelen zelf wil gaan bouwen.
Even rekenen, assemblage: 55 euro(zei laatst iemand) verzenden ong. 10 euro, 812,90+65=877,90.
27 mei 2009 15:29
easyboarder
@ Mzq9300
Je kunt eventueel nog bezuinigen op:
- de kast
- de voeding
- en de schijf
Of het slim is, is een tweede, maar het kan.
Of overclocken zin heeft: natuurlijk, het zal altijd in je voordeel werken, tenzij je met hitte in de knoop komt of gewoon je garantie wil behouden. wat games betreft, neem de half-life 2 engine. Die heeft dik profeit van meet rekenkracht, want grafisch draait hij echt niet zwaar. Het hangt dus echt van de game af.
Voor beste prijs/kwaliteit kun je tegenwoordig ook beter terecht bij ATI/AMD, vandaar een dergelijke kaart. Maar goed, zoals ik al zei, de TS-er moet maar beslissen, wij geven hier met z'n alle alleen maar potenti?le oplossingen.
EDIT:
Maar we zijn nu echt wel aan het mieren neuken over de prijzen, als je gewoon een stevig systeem wil waar je wat jaartjes mee vooruit kunt, moet je er gewoon een stapel geld voor over hebben. Mat 1500 of zelfs 1000 al, kom je een heel eind. zo simpel is het. Wil je minder uitgeven, dan krijg je ook minder.
27 mei 2009 15:49
bramt
Ideetje: we reageren even niet meer voor we een reactie zien van Shaqiel ? Anders is het misschien allemaal wel voor niks.., IK zou voor een andere videokaart & CPU koeler gaan, maar wie ben ik?;)
27 mei 2009 19:33
shaqiel
Ik ben eruit ik koop deze en met de tijd zet ik er gewoon onderdelen in als ik genoeg geld heb.
[img]http://img200.imageshack.us/img200/6484/67561345.jpg[/img]
Hier mag dus een lockje op.
28 mei 2009 08:45
nickk
Lockje doen we niet aan, althans nu niet. Een 'lockje' komt pas:
- Als een topic onnodig omhoog gehaald wordt
- Te veel offtopic is
- Tegen de regels van TweakWindows.nl is