-
edwinus
Hallo,
Een vriend van mij heeft zijn computer moeten formatteren, maar hij had wat problemen ermee, dus ik heb zijn computer nu om er even naar te kijken en voor hem zijn OS te installeren.
Het gaat om een computer waar XP op zat, maar wel Vista compatible is.
Als ik op zijn computer Vista of 7 installeer, dan krijg ik bij beide installaties op een gegeven moment een BSOD. Als ik XP installeer, dan krijg ik dat niet.
Nu heb ik gisteren XP ge?nstalleerd en daarna ge?pgradet naar Vista, met succes. Echter heb ik geen licentiecode, omdat ik die zelf gebruik.
Het liefst zou ik nu dus 7 installeren, omdat je die gewoon legaal kan gebruiken (voor een jaar). Maar hoe zou ik 7 kunnen installeren? Want een upgrade is niet mogelijk door het taalverschil.
Zou het mogelijk zijn om XP in het Engels te installeren en vervolgens te upgraden naar 7? Want ik denk dat er dan geen BSOD zal verschijnen, gezien dit bij de Vista upgrade ook niet gebeurde. Maar dan moet ik natuurlijk wel als eerst een Engelse XP hebben.
Of heeft iemand misschien een ander advies? Bedankt!
02 juni 2009 10:53
-
pctweaker
Inderdaad Windows 7 is Engels maar er zijn Nederlandse taalpakketten. Na mijn ervaring heb ik nooit problemen gehad. Ik had een Nederlandse Vista en nu Engelse Windows 7. Het zou moeten kunnen.
02 juni 2009 10:57
-
edwinus
Het gaat er niet zo om dat 7 in het Nederlands is, maar omdat beide OS'en (wat een stom woord) in verschillende talen zijn, kan ik geen upgrade uitvoeren. En zonder upgrade (een aangepaste installatie) krijg ik een BSOD.
02 juni 2009 11:01
-
kyentei
Weet je 100% zeker dat je met een Windows 7 installatie een BSOD krijgt? En heb je de foutcode al verder onderzocht?
Je kan inderdaad gewoon win XP engels installeren (Taal is niet afhankelijk van de licentiecode). En daarna een upgrade naar windows 7 uitvoeren. Hierna zou je het Nederlandse taalpakket nog kunnen installeren, maar dat hangt puur van de behoeften van je vriend af.
02 juni 2009 11:10
-
pctweaker
[img]http://www.thecybersource.com/images/bsod.jpg[/img]
Bedoel je zo'n BSOD?
02 juni 2009 11:11
-
nickk
Een "Blue Screen of Death" zijn er in allerlei verschillende varianten en zijn dan ook verschillend qua uiterlijk/tekst. Wat pctweaker aangeeft is inderdaad een BSoD, maar de TS kan wel een hele andere krijgen.
Misschien is het toch nog even makkelijk, wat Kyentei al zei, om even de foutcode op te schrijven en verdere informatie op te zoeken hierover. Misschien moet je ergens iets veranderen in je BIOS of iets updaten naar een nieuwere versie (driver).
Als dit straks lukt gaat het natuurlijk veel sneller dan eerst Windows XP te installeren en te gaan upgraden ;).
02 juni 2009 12:13