Ik zou graag willen bijhouden hoeveel ik heb getypt op mijn G15,
is er zo'n application beschikbaar voor dit toetsenbord? (v2)
Op google kwam ik er niet uit, dus daarom vraag ik het hier.
Danku
28 juni 2009 19:37
masterwillems
Je hebt al een aardig oud programmatje (het idee is oud, programma word telkens geupdate) genaamd WhatPulse.
Deze houd bij hoeveel key aanslagen er gedaan zijn, hoeveel muis clicks, en hoeveel meter/kilometer er met de muis bewogen is.
Dit is trouwens niet een key-logger, hij kijkt naar toetsaanslagen, niet naar de key's die zijn ingedrukt (hij registreert ook de extra functie toetsen enz.)
28 juni 2009 20:10
vixsta
handig, is dit wel:P
maar ik zocht eigenlijk een programmatje voor mijn toetsen bord (logitech g15 v2) maar toch bedankt
28 juni 2009 20:49
pctweaker
Misschien heb je nog een oudere toetsenbord liggen ergens in de kast. Anders kun je ze kopen op Alternate voor een goedkoop prijsje.
28 juni 2009 21:14
masterwillems
[quote=136439]
Dit werkt ook met jou toetsenbord (dit werkt met elk toetsenbord) je kan het alleen niet weergeven op je beeldschermpje
28 juni 2009 21:34
vixsta
maar dat was juist wat ik wou...
29 juni 2009 13:29
erwin_w
Waarom neem je niet gewoon contact op met Logitech en stel hen eens deze vraag, misschien dat men deze vraag al vaker heeft gekregen.
Niet geschoten is altijd mis toch.
En wie weet hebben ze al zoiets en kunnen ze deze direct aan je doormailen o.i.d.
Ik denk niet dat ik antwoord krijg, maar inderdaad, niet geschoten is altijd mis...:P
29 juni 2009 15:32
easyboarder
@ Vixsta
Ik neem aan dat jij bedoeld dat je het programma-tje op je toetsenbord scherm kunt zien? Zoiets is er jammer genoeg niet, heb ik ook ooit naar gezocht.Er is volgens mij maar een handje vol mensen die ontwikkelen voor de G15.. maar dergelijke statistieken zijn we lachen.
29 juni 2009 15:37
vixsta
das dan jammer:( een vriend van me had het wel op zijn MX5500 zitten
29 juni 2009 15:42
mzq9300
[offtopic]Werkt de everest ''gadget'' wel op je g15v2?.
Kan je tijdens het gamen zien hoe warm alles word.[/offtopic]
29 juni 2009 15:51
vixsta
Moet ik dan gewoon everest installeren??
29 juni 2009 16:06
mzq9300
[quote=136462]
Ja en dan voor het gamen everest aanzetten en minimaliseren.
Het werkt zowieso op de g15.. ben wel benieuwd of het ook werkt op de v2.
29 juni 2009 16:32
leviathan
Het is niet alleen mogelijk om programmas te schrijven voor de G15, je kunt er ook scripts voor schrijven, wat de gehele boel wat vergemakkelijkt. Met een kleine verdieping in LUA moet je denk ik al een heel eind kunnen komen:
Uit de help van de G15[quote]Scripts bewerken
Met behulp van de scripteditor kunnen ervaren gebruikers scripts maken in de programmeertaal Lua. Lua is een gratis programmeertaal die speciaal voor het uitbreiden van toepassingen is ontwikkeld. Ga naar www.lua.org voor informatie over Lua. Lua-scripts kunnen worden ge?xporteerd en ge?mporteerd, zodat scriptschrijvers hun scripts met de gaminggemeenschap kunnen delen.
Wanneer u in het Profiler-venster een profiel hebt geselecteerd, kunt u een een script voor dat profiel maken, importeren en bewerken. Aan elk profiel kan ??n script gekoppeld zijn. Het proces van het bewerken en onderhouden van scripts wordt uitgevoerd in het Script-venster. Dit kan op twee manieren worden weergegeven in het hoofdvenster van Profiler:
Door Bewerken Scripteditor te selecteren. Hierdoor opent u het script dat aan het profiel is gekoppeld.
Door te klikken op de G-toets waaraan u het script wilt toewijzen en Script toewijzen te kiezen. Wanneer u een G-toets instelt op Script toewijzen, worden de 'indruk'- en 'loslaat'-gebeurtenissen van de G-toets vanuit het profielscript weergegeven, zodat er wijzigingen in kunnen worden aangebracht.
Wanneer u het Script-venster hebt geopend, kunt u de menu's en functies in dit venster gebruiken voor het uitvoeren van uiteenlopende taken zoals:
Een nieuw script maken.
Een script importeren.
Een script exporteren.
Zie Zo wijst u een script toe voor instructies over het toewijzen van een script aan een G-toets.
Bij activering en deactivering van het profiel worden alle profielscripts respectievelijk geactiveerd en gedeactiveerd.
Er is Lua-ondersteuningsmateriaal voorhanden waarin wordt ingegaan op de werking van scripts, de beschikbare functies, enzovoort, evenals voorbeelden en andere documentatie. Deze documentatie is toegankelijk via het menu Help van het Script-venster.[/quote]
Allereerste, goedenmorgen allemaal :)!
Eerste post, maar niet zozeer een introductie.
Wilde toch even 'helpen', mede omdat het nog een redelijk recent topic is :).
Ik heb enkele jaren geleden voor het eerst WhatPulse gebruikt, toen lange tijd gestopt, maar ben sinds vannacht weer begonnen. Ook ik zocht naar een applet die iets dergelijks weer zou kunnen geven op mijn G19.
Een simpele zoekopdracht op Google naar 'Logitech G15 WhatPulse' (een dergelijk applet voor de G19 zal er hoogstwaarschijnlijk nog niet zijn, maar G15 applets werken vaak ook op de G19) leverde mij onder andere dit op: http://www.g15forums.com/forum/showthread.php?t=3455
Je moet volgens mij wel registreren, dus hopelijk is het niet erg dat ik de link plaats.
In ieder geval is daar het ??n en ander te lezen over het hoe en wat en waar de applet te krijgen is.
Het komt er op neer dat je dit formulier moet invullen en vervolgens krijg je een download link toegestuurd; http://www.dnaprogramming.com.au/downloadg15.htm
Even verderop in diezelfde zoekopdracht cq query kwam ik op dit forum, vandaar deze hopelijk behulpzame post :).
De applet is inmiddels geinstalleerd en laat de gegevens zoals deze op de site te vinden zijn zien, met update-intervals van 6 uur als ik mij niet vergis.
De gegevens zijn dus niet realtime, maar worden een aantal keer per etmaal geupdate en als dusdanig op je scherm getoond.
05 augustus 2009 09:33
timenting
topic bump meer dan 1 maand geleden.
[mod]Ga dan zelf ook niet de regels overtreden, en wacht gewoon tot een moderator dit aanpakt:[quote]Ga niet de moderator uithangen, wacht een moderatie af of stuur een PM naar een moderator of admin bij dringende zaken en ernstige overtredingen.[/quote][/mod]
05 augustus 2009 10:02
mattnl
Boeiend, hij geeft een goede bijdrage aan het topic dus waarom tegenhouden?
05 augustus 2009 10:09
masterwillems
Je hebt gelijk, dit is een topic bump...maar omdat hij met een goed ingedeelde post komt met genoeg informatie en een antwoord op Vixsta's vraag zal hier verder niks aan gedaan worden.
Een topic bump is niet erg, mits het inhoudelijk klopt en dat we er ook daadwerkelijk wat aan hebben.