Script voor Beeldscherm aanpassen
juli 2009
-
rubberIk ben nieuw op dit forum, dus vergeef me als ik de vraag op de verkeerde plaats stel (of een domme vraag stel...).
Ik heb een laptop, waarmee ik op mijn werk op twee monitors werk. Daarbij breid ik het bureaublad uit naar de andere monitor. (Dus op de beeldschermen kunnen verschillende dingen staan). Thuis gebruik ik de laptop altijd 'los', zonder extra monitor.
Wat ik vervelend vind is dat ik elke ochtend, als ik weer aan het werk ga en de laptop in het dockingstation heb gestopt, handmatig de beeldscherminstellingen moet aanpassen om ervoor te zorgen dat ook op de tweede monitor beeld komt. Dus elke ochtend rechtermuisknop -> beeldschermeigenschappen -> instellingen aanpassen en vinkje 'bureaublad uitbreiden' doen.
Kan dit niet eenvoudiger? Is dit wellicht met een klein programma'tje of een scriptje automatisch te doen (dwz met een druk op de knop)?14 juli 2009 09:49 -
erwin_wBeste Rubber,
[i]Allereerst heet ik je namens de Staff een hartelijk welkom op TweakWindows.
Lees voor het gemak ook even de regels, help en de disclaimer door en vul even je hardware-profiel in (mocht je dat nog niet gedaan hebben).
Voor een goede uitleg m.b.t. het opstellen van een Openings Post (OP) verwijs ik je hier naar toe
Heb je vragen o.i.d. neem dan gerust eens contact op met ??n van de Admins of Mods.[/i]
Dan even over jou vraagstelling, ik heb bijna hetzelfde geval en om dit probleem te verhelpen maak ik gebruik van het gratis programma 'MultiMonitor' van Mediachance
Dit programma checked zelf of er een extra monitor op aangesloten is en past dit zelf aan. Je hoeft verder niets meer in te stellen, gaat dus vanzelf.
Ik gebruik deze ook i.c.m. een dockingstation thuis waar ik twee monitoren gebruikt, is dus het tegenovergesteld wat jij gebruikt maar het principe blijft hetzelfde.
Ik gebruik een gratis versie om geen problemen te krijgen met onze systeembeheerders.
Je kan ook de betaalversie van Ultramon gebruiken.
De directe pagina van MultiMonitor kan je hier vinden.
Ik ondervind hier verder geen problemen mee.14 juli 2009 10:01 -
jensenals je windows 7 moest hebben dan kan je windowstoets en p tegelijkertijd indrukken, maar met vista.... sorry kan ik je niet helpen met xp? nee dan kanik je helemaal al niet helpen14 juli 2009 19:33
-
rubberBedankt voor de reacties.
Ik heb het programma'tje gedownload en geprobeerd (ondanks dat dat eigenlijk niet mag van mijn werkgever...), maar ik krijg de melding dat er geen twee schermen zijn aangesloten. Ik moet dus eerst met de rechtermuisknop dat tweede scherm 'koppelen' en dan pas kan ik het programma runnen. Klopt dat?
Maar het was nu juist de bedoeling dat het 'koppelen' vanzelf ging... Het lijkt dus vooralsnog bij mij niet echt een werkende oplossing te zijn. Maar misschien doe ik wel iets verkeerd?
16 juli 2009 12:26