[opgelost] Windows XP pc kapot?!
juli 2009
-
arie1995Hallo,
Ik heb een Pc staan, maar sinds vanochtend doet hij een beetje raar.
Het beeldscherm zegt: No Video input, de cd speler komt niet goed uit het bakje, en ik heb geen beeld.
Weet je daar misschien iets vanaf, plaats dan alstublieft een reactie.
M.v.g Arie29 juli 2009 10:17 -
nickkHallo Arie1995,
Ten Eerste: [i]Namens de Staff heet ik je hartelijk welkom op TweakWindows.
Lees voor het gemak ook even de regels en help door en vul even je hardware-profiel in (mocht je dat nog niet gedaan hebben).
Voor een goede uitleg m.b.t. het opstellen van een Openings Post (OP) verwijs ik je hier naar toe
Heb je vragen o.i.d. neem dan gerust eens contact op met ??n van de Admins of Mods.[/i]
Ten Tweede:
- Kan het ook zijn dat je beeldscherm kapot is gegaan?, al eens geprobeerd om een ander beeldscherm aan de pc aan te sluiten en te kijken of hij dan wel beeld krijgt?
- Zitten alle stekkertjes goed aangesloten?
- Draaien je processors wel zoals hij dat altijd doet of nu ook niet meer?
- Wat voor beeldscherm heb je nu?
Succes (Y)29 juli 2009 10:36 -
timenting29 juli 2009 10:42
-
jaspervhHet kan ook zijn dat je videokaart is doorgebrand, en dat daardoor ook je cd speler stoort.29 juli 2009 12:03
-
erwin_wAangezien je cd-speler ook niet goed werk en de video/monitor ook problemen geeft zou het ook wel een aan de voeding kunnen liggen natuurlijk.
De CD-speler en video/monitor hebben niet echt een directe link met elkaar behalve dat ze via ??n en dezelfde voeding worden gevoed.
Heb je daar al naar gekeken en/of een andere voeding geprobeerd?
PS. ik vind je info zeer minimaal en dan wordt het voor ons goed gokken wat het probleem zou kunnen zijn.29 juli 2009 12:24 -
timentingAls jij je pc probeert op te starten zonder geheugen,
gaat hij dan ook piepen ?
Als het goed is namelijk wel, anders is er een grote kans dat je mobo stuk is.
maar probeer het eerst even.29 juli 2009 12:47 -
pctweaker[quote]Het beeldscherm zegt: No Video input, de cd speler komt niet goed uit het bakje, en ik heb geen beeld.[/quote]
Hij zit wel goed in de computer? En anders, inderdaad, in een andere computer pluggen.
CD-Speler komt niet uit het bakje? Gaat hij er helemaal niet uit? Of langzaam? Anders moet je een nieuwe CD-speler kopen of je oude CD-speler laten repareren.30 juli 2009 11:30 -
timentingIk denk dat hij probeert te zeggen dat de cd speler niet meer uit het bakje kan komen, omdat hij geen voeding heeft.
Dit kan te maken hebben met een defect in je mobo.
Graag hoor ik of er ook gepiep is als je zonder geheugen in je pc opstart. ( ram geheugen ).
31 juli 2009 08:57 -
stinoSluit eens een ander voeding aan kijk wat hij dan doet. Het kan zijn dat je huidige voeding instabiel is.31 juli 2009 23:34
augustus 2009
-
erwin_w[color=blue][b]Mensen,
Laten we weer even wachten met het aanbieden van eventuele oplossingen totdat de TS-er weer wat van zich heeft laten horen.
Er zijn nu zo'n 3 dagen voorbij zonder response van de TS-er, hij hoeft niet elke dag te kijken maar laten we het even afwachten.[/color][/b]01 augustus 2009 12:11