ik kan geen thema meer krijgen op myn xp.
Topic gesloten
augustus 2009
-
gillezik download een thema maar ik wil da open doen en krijg altijd de klassieke thema?
hoe kan ik dan de nieuwe thema installeren?
ik weet het niet da ik hier juist bent of niet , ben hier maar nieuw.
[color=red]Edit bij Admin, let wel op je zinsopbouw/spelling e.d. het woord da kennen wij in nederland niet.[/color]01 augustus 2009 11:27 -
nickkHallo Gillez,
[i]Namens de Staff heet ik je hartelijk welkom op TweakWindows.
Lees voor het gemak ook even de regels en help door en vul even je hardware-profiel in (mocht je dat nog niet gedaan hebben).
Voor een goede uitleg m.b.t. het opstellen van een Openings Post (OP) verwijs ik je hier naar toe
Heb je vragen o.i.d. neem dan gerust eens contact op met ??n van de Admins of Mods. [/i]
Je download een thema en dan wil het maar niet lukken om het te openen?. Kan je ook even aangeven welk thema je hebt gedownload, want misschien is dat thema wel helemaal niet bestemd voor Windows XP maar bijv. voor Windows Vista.
Als je een thema hebt moet je ook uxtheme.dll patchen anders wordt het nooit wat, let er wel op dat je de goede patcher neemt. Heb je Windows XP SP3 neem dan ook die patcher en niet eentje van bijv. Windows XP SP2.
Succes (Y)01 augustus 2009 11:38 -
pctweakerDit probleem heb ik ook weleens gehad. Ik was het toen een beetje zat dat het mis ging maar ik heb de perfecte oplossing gevonden! Download daarom de nieuwste versie van WindowBlinds. Daarmee kun je gemakkelijk skins/thema's installeren.
Je kan voor thema's en het installeren daarvan naar de site AskVG gaan. De perfecte site waar je informatie krijgt hoe je thema's te download en te installeerd. Daar kun je zonder een Transformation Pack een Windows XP computer in een Windows 7 computer veranderen.
Dat probleem kun je ook krijgen als je een verkeerde thema download. Kijk bijvoorbeeld op DeviantArt voor goede thema's. De kans is dan klein dat je een verkeerde thema download. Kun je misschien zeggen waar je je thema hebt gedownload? Dat zou wel makkelijk zijn. ;)
[offtopic]@Gillez: Welkom op de site en succes verder op TweakWindows! (y)[/offtopic]02 augustus 2009 11:30 -
nickkSinds wanneer heet het WindowsBlinds?, het is nog altijd WindowBlinds ;). Trouwens is dit ook een trialversie van 30 dagen en daarna moet je er voor betalen, dus ja niet lang gratis.
Dat bij Gillez het thema niet werkt ligt er aan dat uxtheme.dll nog niet gepatcht is. Zelf heeft hij dit ook nog niet aangegeven dat dit gepatcht is o.i.d. Dus laten we eerst maar even wachten tot Gillez uitsluiting geeft of zijn voorgang toont?
WindowBlinds is inderdaad een mooi programma, maar is shareware dus je moet er wat voor over hebben.02 augustus 2009 11:37 -
pctweakerJa inderdaad, het is WindowBlinds :p. Je kan ook TuneUp gebruiken. Maar is veel minder uitgebreid dan WindowBlinds. Maar het kan een oplossing want TuneUp heeft een ingebouwde "Tweak" functie.02 augustus 2009 11:44
-
erwin_wMaar ook hierbij geldt weer, het is een trial-versie en daarna dus betalen.
Zoals al vaker aangegeven en genoeg te vinden hierover op TW, gewoon het bestand uxtheme.dll patchen met de daarvoor geschikte patch.
Is gratis en zelf makkelijk uit te voeren, dus waarom altijd met die shareware programma's rommelen.
Als je eerst even gezocht had op TW had je bv. dit kunnen vinden:
- UxThemePatch 1.1 Voor Xp SP3
En zo kunnen we wel even doorgaan.02 augustus 2009 11:47 -
theshit1983Pardon Tuneup Utilities is geen crap waar het zo een beetje bij jou op neerkomt alleen omdat je ervoor moet betalen?
Je behoort toch ook te betalen voor je Antivirus software en zo nog vele meerderen programma's. Dus dan is dat ook klink klare onzin.
Hun kunnen net zoals ieder bedrijf niks verbeteren als hier geen geld beschikbaar voor is. Programma's afkraken omdat jij er niet voor wil betalen dat is jou mening maar dat geeft je nog geen recht die produkten zo neer te halen.;)02 augustus 2009 14:03 -
erwin_wJe begrijpt mijn uitleg volgens mij niet helemaal.
Als je het goed leest heb ik het over rommelen (lees dus werken) met shareware-programma's. Shareware-programma's zijn nooit verkeerd en goed om uit te proberen, bevalt het dan kan je het aanschaffen.
Wat ik probeer uit te leggen is dat je het heel simpel met een gratis methode kan doen i.p.v. met software die je als probeer-versie moet installeren.
Ik weet dan ook niet waar jij uit mijn verhaal haalt dat ik shareware 'crap' vind of afkraak/neerhaal dus ook jou mening dat ik software afkraak vind ik niet matchen. Jij gooit hier zaken neer richting mij welke ik in mijn gehele verhaal nergens vermeld, staat niet echt netjes.
Het is ook maar net hoe je een verhaal leest en begrijpt.
Helaas gaat dit geheel offtopic en laten we hier niet via dit topic verder over discussieren.02 augustus 2009 14:17 -
gillezuxtheme.dil en hoe verander je dat dan?
( alle ik ben echt geen zo'n prof om met een pc te werken ) :p02 augustus 2009 16:16 -
nickkHet is eerst zeer belangrijk om te achterhalen welk Service Pack je op de pc hebt staan, waarschijnlijk SP3 maar SP2 kan ook nog.
Hoe kan je dat bijv. achterhalen?
- Start - Uitvoeren - en typ 'winver' (zonder '' )
In de 2 de regel, dus onder Microsoft Windows, staat op het einde Service Pack 3, Service Pack 2 of een heel klein kansje Service Pack 1.
Dus daarna zoek je een uxtheme.dll patcher voor het betreffende Service Pack.
Deze link gaf mijn mede stafflid Erwin al
Uxtheme Patcher XP SP3 en is zoals de link aangeeft voor XP SP3!
Heb je SP2 kijk dan even op Tw.nl rond of kijk even bij Google, hierover is genoeg te vinden.
Succes (Y)02 augustus 2009 16:25