Ik heb een computer maar daar zit geen driver cd bij en kan de drivers niet meer vinden op internet van de fabrikant, dus vandaar zoek ik een driver programma wat je hardware scant en dat je alles kan downloaden. ik heb zelf nog niks gevonden wat gratis is.
28 augustus 2009 19:48
davy16
Je kan PC Wizard downloaden (gratis)
Hij laat zien wat jij allemaal hebt.
28 augustus 2009 19:50
nickk
Hallo Kevin24,
Je bent vandaag niet geregistreerd op TweakWindows.nl, maar dit is wel je eerste topic (reactie), dus:
[i]Namens de Staff heet ik je hartelijk welkom op TweakWindows.
Lees voor het gemak ook even de regels en help door en vul even je hardware-profiel in (mocht je dat nog niet gedaan hebben).
Heb je vragen o.i.d. neem dan gerust eens contact op met ??n van de Admins of Mods. [/i]
Zelf moet ik het niet z? hebben van driver scanners omdat die niet altijd de drivers van de site van de fabrikant af halen, maar van af andere site's. Ik gebruikte soms wel driver scanner van Uniblue, deze is niet gratis (trial) maar deed mij wel goed.
Ook staat op de site van zdnet.com nog een aantal programma's die scannen op drivers van bepaalde fabrikanten. Dus kijk er even naar en probeer uit ;).
P.S. Om welke driver gaat het?, zo kunnen wij ook altijd nog even zoeken op Internet om de betreffende driver voor Windows XP te vinden (neem aan dat het om 32-bits gaat).
28 augustus 2009 19:58
kevin24
Ok, ik weet wel wat ik heb maar ik kan de drivers niet vinden bij www.hp.nl die hebben ze niet meer zeggen ze.
28 augustus 2009 20:00
nickk
[quote=137574]Heb je ze gebeld en zeiden ze dat ze er niet meer waren of kreeg je een melding bij je pc model? Kan je even noteren om welke driver het gaat, misschien staat hij nog elders op het internet.
P.S. Ik zie dat je je Hardware-Profiel aan het invullen bent (Y), hartstikke goed, maar daar vul je Windows Vista in en dit topic staat in Windows XP. Heb je nog een computer/laptop of staat ie in de verkeerde categorie?
28 augustus 2009 20:02
kevin24
Dit had ik er even bij moeten zetten dan. Het gaat hier om een 2e computer. een hp compaq presario 6000 ik heb gebeld naar hp en ze zeiden dat er geen drivers meer voor zijn dus ik denk mischien lukt het met een programma
Hmm, Kevin24 volgens mij heb je een computer uit de HP Compag Presario 6000 Desktop PC Series, dus heet je computer iets anders.
Op HP zijn ook nog wel drivers te vinden voor die serie (van Windows NT tot voornamelijk Windows XP). Welke driver zoek je dan speciaal voor je computer (audio, video, display e.d.)?
28 augustus 2009 20:15
kevin24
er staat aleen een driver voor audio die heb ik al, het gaat echt om de netwerk die op het mainbord zit. het is de presario 6000EA
28 augustus 2009 20:17
nickk
En staat hij hier niet tussen dan? Lijkt me heel opmerkelijk namelijk.