Je zou in principe als die 30Mb moeten hebben, heb je al gemeten via Speedtest.net
Ik had op een gegeven moment ook een te lage snelheid, dat bleek na wat uitzoekwerk aan het programma Malwarebytes te liggen. Deze heeft een IP-beschermer en deze capte de snelheid, even uitvinken en voila.
Wat je kan proberen om eens de pc op te starten in de veilige modus met netwerk, ga dan naar Speedtest.net en kijk dan eens wat de snelheid is. Als je daar de goede snelheid haalt dan ligt het niet aan de UPC maar aan je eigen pc / router.
26 oktober 2009 18:48
wesley123
Het ligt ergens anders aan, wij hebben hier sinds kort ook fiber power 60Mb, dat zou dus op 9MB/s neer meoten komen, beneden getest op 1 pc en daar kwam bij de test ruim 11MB/s uit, dus grote kans dat je het fout hebt aangesloten. Het kan net zo goed de oude router zijn die de snelheid niet aan kan.
Bij het abbonement krijg je kabels bijgeleverd, heb je die ook gebruikt?
29 oktober 2009 22:12
erwin_w
Bij een nieuw abonnement 30Mb krijg je van UPC de bijbehorende modem (type Arris TM502B of een soortgelijke kabelmodem) meegeleverd. Deze modem is geschikt om snelheden t/m 30Mb aan te kunnen. Heb je een pakket hoger krijg je van hen ook een andere modem (Cisco EPC3000 of een soortgelijke kabelmodem) die geschikt voor de hogere snelheden.
Het lijkt mij sterk dat UPC een verkeerde modem meelevert (maar ook UPC kan fouten maken)
Dan dient de router ook de snelheid aan te moeten kunnen van die 30Mb (zoals Wesley123 al beschreef), gaat hier dus om de WAN - LAN Throughput.
Dit kan je bekijken in de handleiding van de router.
Check dit alles maar eens.
Ik vermoed zelf dat het probleem niet aan de router of modem ligt, je hebt van UPC het totaalpakket gekregen voor een 30Mb (modem en router)