[quote]Kan het niet aan de voeding liggen?[/quote]
Even terug naar het topic. Laat inderdaad even je voeding na kijken. Dat zou nog weleens het probleem kunnen zijn want een computer valt niet zomaar uit.
28 september 2009 17:54
mbn
Ja, Cd van XP is helemaal legaal (Erwin_W).
28 september 2009 19:15
jasonpoll
Kan het zijn dat door 1 of ander programma (bijv. TuneUp) er iets met je boot-bestand(volgens mij boot.dll) is aangepast, waardoor hij niet meer kan starten. Heb je al geprobeerd om Windows XP opnieuw te installeren (voordat je bij het laadscherm van XP bent, CD erin en opnieuw opstarten. Dan start je hem via Bootable CD ([F9] als ik het goed heb)
28 september 2009 21:09
mbn
Ja, alsnog valt hij uit, heb vandaag naar een pc expert gebracht en hij zei dat windows opnieuw moet geinstalleerd worden zo niet gaat er een onderzoek plaatsvinden naar het probleem in de hardware.
29 september 2009 21:32
jasonpoll
[offtopic] Kiek is, ik had het bij het goede eind[/offtopic]
Als je zelf een beetje handig bent en bereid bent om een (kleine) risico te nemen, kan je altijd proberen om de hele desktop uit elkaar te halen, een keertje de hardware schoonmaken (beste is het om met een papieren doekje te doen, daarmee ontstaat namelijk geen spanning die de hardware kan vernielen;)) en hem dan weer inelkaar te zetten.
Het kan natuurlijk zijn dat in die 5 jaar de desktop veel is verplaatst.
Daarmee kan een kabeltje iets losjes (bijv. die van de HDD) zijn geraakt.
29 september 2009 21:58
mbn
ja jongens
het probleem is opgelost.
ik had het gister naar een pc expert gebracht en die zei dat mijn cpu koeler het niet deed terwijl de cpu koeler gwn aan het draaien was.
Maar in de Bios gaf hij de tempratuur van de processor niet aan. Dus heeft hij een nieuwe koeler erop geplaatst en nu doet hij het weer.
Bedankt voor jullie hulp!
30 september 2009 16:53
fdevos
Ah, ben blij voor u dat het opgelost is.
[mod]Goed bedoelt maar graag alleen berichten achterlaten wanneer dat meerwaarde bied aan een topic en niet om als laatste een bericht achter te laten. Gebeurt helaas te vaak door sommige.[/mod]