Ik wou mijn xp eens een andere look geven en had hier een thema gedownload. Nu zag ik ergens dat je alleen een thema van anderen kan installeren als je multipatcher hebt. Multipatcher geinstalleerd, thema uitgepakt en in resourses map gezet, dubbelgeklikt, niksWeet iemand hoe dit moet? Ik heb het liefst geen trail versie. Weet iemand de oplossing?
groeten,
baseldekker
01 oktober 2009 12:36
nickk
Hallo Baseldekker,
[i]Namens de Staff heet ik je hartelijk welkom op TweakWindows.
Lees voor het gemak ook even de regels en help door en vul even je hardware-profiel in (mocht je dat nog niet gedaan hebben).
Voor een goede uitleg m.b.t. het opstellen van een Openings Post (OP) verwijs ik je hier naar toe
Heb je vragen o.i.d. neem dan gerust eens contact op met ??n van de Admins of Mods. [/i]
Nu even het volgende:
- Welk thema heb je gedownload vanaf TweakWindows.nl?
- Multipatcher = Uxtheme Patcher. Als het niet werkt, verkeerde patcher gebruikt of kan het thema niet op Windows XP (SP2/SP3).
Dus hieruit merk ik al dat er al het e.e.a. uit je Openings Post mist ;).
Succes (Y).
01 oktober 2009 12:43
erwin_w
Beste Baseldekker.
Ten eerste, handig om te kunnen zien wat je hardwareprofiel is (incl. OS), vul deze eerst eens even in zodat we geen overbodige vragen hoeven te stellen.
1. Heb je wel de correcte patcher gedownload, dus voor XP SP1, of SP2 of SP3?
2. Waar heb je de thema's naar uitgepakt, wel naar de recourcesmap in Windows?
3. Gebruik je wel de goede thema's, dus voor XP?
Graag wat meer info de volgende keer als je een OP opmaakt.
01 oktober 2009 12:45
baseldekker
Ik had per ongeluk de sp2 versie gedownload. Nu werkt hij wel. Weet je misschien of er voor sp3 ook een programma is die je bootscreen veranderd, want bij sp3 kapte mijn computer ermee. Heb ff veilige modus gedaan, en vervolgens systeem herstel.
Volgende keer zelf zoeken, we kauwen niet alles voor je voor.
02 oktober 2009 12:02
baseldekker
Ik had bootskin ook gedownload, alleen toen starte mijn computer niet meer op
03 oktober 2009 10:43
erwin_w
Weer te weinig info dus, je hebt iets gedownload en je pc start niet op...klinkt niet echt logisch.
Gaan we weer:
1. Wat heb je precies gedownload?
(naam programma/versie/type)
2. Heb je de correcte gedownload en geinstalleerd?
3. Welke bootskin heb je geprobeerd?
Je helpt ons nog niet echt goed met het geven van info maar je verwacht wel een antwoord van ons...dat gaat op deze manier niet echt op zo (ken je de uitdrukking..voor wat hoort wat)
03 oktober 2009 12:04
pctweaker
Even ter aanvulling: Hoezo start je PC niet meer? Wat gebeurd er?
03 oktober 2009 12:09
baseldekker
starte, heb inmiddels al veilige modus/systeemherstel gedaan. Eerst deed hij netjes de mijn nieuwe bootskin, vervolgens zag ik een scherm met witte letters en een blauwe achtergrond, vervolgens:poef, pc uit
ik heb naar mijn gedachte de recentste versie van bootskin gedownload op xp sp3, en vervolgens van deviantart een leuke bootskin afgehaald.
als je nog meer info nodig hebt, zeg het dan
03 oktober 2009 19:03
erwin_w
Je had dus een BSOD oftewel een Blue Screen Of Death.
Hierin staat een foutcode vermeld, als je deze foutcode even opschrijft en hier even vermeld, of nog beter, ga even zelf op zoek naar deze foutcode (hier vermelden kan altijd nog)
De foutcode is voor 100% te vinden via Google.
Geef straks ook even aan wat de fout was.
Als je er helemaal niet uitkomt kan je de code hier wel even vermelden.