Elke keer als ik m'n PC opstart krijg ik dit scherm, ik wil dit programma niet instaleren maar het schermpje blijft komen elke keer als ik de PC opstart. Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat het verdwijnt en niet meer terug komt ^^
Dit komt omdat Microsoft met de updates wil controleren of je een legale Windows hebt. Er zit niks anders op dan het te installeren. Anders krijg je geen updates.
31 oktober 2009 14:53
sandersier
Uhh, nee mijn Windows is legaal en dat kan je daar helemaal niet uit opmaken als je het goed leest is dit nog het beginscherm om dit programma te instaleren. Als ik het instaleer dan krijg ik geen problemen, maar dan heb ik weer een extra proces meedraaien wat ik helemaal niet nodig vind:)
31 oktober 2009 14:55
jaspervh
[quote=138743] [offtopic] Sorry, verkeerd gelezen. Ik heb mijn post aangepast :)[/offtopic]
31 oktober 2009 15:00
sandersier
Apart, want ik heb net een update geinstalleerd...:S
31 oktober 2009 15:28
jaspervh
[quote=138746] Je krijgt dan geloof ik niet alle updates. Er zijn natuurlijk wel wat updates die je krijgt zonder dit geinstalleerd te hebben..
31 oktober 2009 15:46
patje
je kunt het ook gewoon annuleren hoor , je hoeft WGA helemaal niet te installeren , sterker nog iemand heeft MS aangeklaagd met WGA :\ Microsoft Aangeklaagd om WGA
Ja, ik annuleer het ook elke keer maar het is een beetje apart dat ik dat elke keer opnieuw moet annuleren als ik m'n PC opstart
02 november 2009 06:59
enesg
Instaleer het dan gewoon :s
Wat is je probleem ??
02 november 2009 07:45
nickk
[quote=138806]Dit komt omdat je de update (software) hebt gedownload en nu vraagt hij aan de gebruiker toestemming om te controleren als je Windows legitiem is.
Je hebt eigenlijk 2 mogelijkheden om te voor zorgen dat dit weg gaat:
- Door de update te verwijderen, maar ik weet niet of dit de beste optie is
- Door gewoon even die 'wizard' door te lopen.
02 november 2009 08:10
sandersier
Als ik de wizard doorloop, kan ik het waarschijnlijk via Software later weer verwijderen, klopt dat?
Mvg, Sander
02 november 2009 19:04
nickk
Waarschijnlijk niet, (zal wel een mogelijkheid zijn om dit te verwijderen (WGA) :P) omdat WGA zich niet makkelijk laat verwijderen (op de normale manier) en waarschijnlijk ook niet als een 'gewoon' programma in de Software lijst zet.
En als je hem al verwijderd, krijg je die update volgens mij gewoon weer aangeboden bij Windows Update.
02 november 2009 19:12
mzq9300
[quote]
En als je hem al verwijderd, krijg je die update volgens mij gewoon weer aangeboden bij Windows Update.[/quote]
Gelukkig kan je heel gemakkelijk op update verbergen klikken:)
02 november 2009 19:22
dannym1981
Deze update kun je zo niet op de normale manier verwijderen uit de software lijst. ik heb deze update wel op meerdere systemen die legaal waren gezien. Wat je kunt doen is de wizard doorlopen. Of een herstelpunt terug zetten voordat hij ging updaten.
succes
03 november 2009 15:41
blip456
ik heb dit ook voorhad
[size=0]stap 1: gewoon crtl-alt-del gedaan en dan WGA-tray proces afsluiten.
stap 2: Ga naar C:\WINDOWS\system32 en verwijder WGA (het heeft het icoontje van die blauw oranje ster rechts bovenaan je afbeelding)[/size] ** Knipje **
Dan heropstarten en normaal is het dan gedaan
[mod]Het is niet de bedoeling dat je hier een oplossing neer zet hoe je WGA kan verwijderen (incorrect kan laten werken), zie de regels.[/mod]
03 november 2009 16:48
sandersier
Bedankt voor de antwoorden in iedergeval, ik ga eens kijken of ik de update zelf kan verwijderen.
Mvg Sander
[size=0]Enne blip stuur me anders maar een prive berichtje wat jij hebt gedaan[/size] ** Knip **
[mod]"Licentie- of copyrightschendingen zoals links naar (sites met, of linken naar) warez, cracks, MP3's, divx etc. Dit geldt ook voor het uitlokken van verdere voortzetting van dit soort zaken op andere plaatsen. 'PM me maar' en dergelijke reacties zijn dus niet toegestaan in dat geval.
[color=blue]Leden, nu op een 'normale' manier verder anders gaat het topic op slot, zie regels bij punt 5.[/color][/mod]