[lock] netwerkwachtwoord
Topic gesloten
november 2009
-
cbeerthuizenwie kan mij helpen om het volgende probleem op te lossen,
windows 7 geeft aan dat een netwerkwachtwoord moet opgeven als ik een externe harde schijf probeer te benaderen (dvici tvixhd1).
ik zou niet weten wat voor wachtwoord en kan je deze melding uit schakelen?
bvd coen12 november 2009 20:07 -
nickkHallo Cbeerthuizen,
[i]Namens de Staff heet ik je hartelijk welkom op TweakWindows.
Lees voor het gemak ook even de regels en help door en vul even je hardware-profiel in (mocht je dat nog niet gedaan hebben).
Voor een goede uitleg m.b.t. het opstellen van een Openings Post (OP) verwijs ik je hier naar toe
Heb je vragen o.i.d. neem dan gerust eens contact op met ??n van de Admins of Mods. [/i]
Natuurlijk al heel vreemd dat je een 'netwerk' wachtwoord moet opgeven als je een externe HDD wil benaderen, dat is niet 'echt' de combinatie die je elke dag tegen komt h?.
Kan je daarom ook wat meer informatie geven over je huidige en 'misschien' je oude systeem. H?h, oude?, ja heb je bijv. Windows 7 ge-upgrade van bijv. Windows Vista of is je installatie helemaal schoon ('geen' upgrade) gelopen. Misschien heeft '7' iets met de 'externe' harde schijf gedaan.
Zat tijdens de installatie (upgrade) de externe hdd in je computer of niet (zou een oorzaak kunnen zijn dat hij niet te benaderen is, maar in combi met netwerk wachtwoord :S, je bent de eerste :P)
Heb je een originele Windows 7 gebruikt of een variant van 'lite'\'gamers edition'? Ook een 1:1 kopie vanaf bijv. de originele Windows 7 vanaf MSDN die via een torrentfile/nzb gedownload kan worden is illegaal.
Ook kan je nog proberen om de driver te verwijderen van je 'externe' harde schijf en daarna opnieuw te installeren.
Succes :).12 november 2009 20:24 -
cbeerthuizenoke ik ga proberen om het wat gedetailleerde te zijn,
het gaat om een originele windows 7 home edition op een schone computer.
deze is in een winkel gekocht dus origineel. de harde schijf is een dvico tvixhd1 6500. deze was niet aangesloten tijdens de installatie. deze doet het wel op een andere pc met windows xp. hij heeft het ook altijd gedaan op mijn vorige pc met vista. maar nu met windows 7, onder netwerk, krijg ik de dvico te zien. maar als ik deze probeer te benaderen krijg ik dus de melding om een netwerk wachtwoord in te voeren.
ik hoop dat ik geholpen kan worden.
mvg coen
[mod]Groetjes doen hoeft echt niet hoor ;), we weten wel dat jij Cbeerthuizen bent :)[/mod]13 november 2009 21:50 -
nickkKan je even een print screen posten van de melding van het netwerk wachtwoord invoeren?15 november 2009 10:22
mei 2010
-
afraHet is natuurlijk al een wat oudere post, maar ik heb een zelfde probleem.
Is er ook een oplossing voor??14 mei 2010 15:34 -
nickk[quote]# Het is niet toegestaan een topic te kapen door zelf een vraag te stellen en de aandacht naar jezelf toe te trekken in andermans topic.[/quote]
Zie regels, ook niet een topic bumpen (>1 maand).
Zelf een topic beginnen met voldoende informatie.
[mod]Topic Lock[/mod]14 mei 2010 15:37