[Lock] Onbekend apparaat in Netwerk
Topic gesloten
november 2009
-
enesgJa, kon niet echt een titel bedenken..
Maar ik heb dus een vaag probleem, ik kijk zojuist bij 'netwerk'
En ik zag daar onder 'Netwerkinfrastructuur' WNR200 staan.
[IMG]http://img256.imageshack.us/img256/699/naamloosqy.png[/IMG]
Maar ik heb thuis helemaal geen Netgear WNR2000, ik heb gewoon een simpele livebox ...
Hoe krijg ik dit ding verwijderd ?
Als ik op WNR2000 klik dan kan ik een netwerk opstellen, moet een pincode verzinnen, netwerk naam geven en als ik dan op volgende klik dan staat er dat er een netwerk opgesteld word. Hoe kan dit ??? denkt windows 7 dat mijn livebox een WNR2000 is ofso ?23 november 2009 18:18 -
erwin_wEven heel simpel gedacht, kan het zijn dat je netwerk (draadloos) dit apparaat van de buren oppakt?
Het betreft hier een router maar die zou wel eens van de buren kunnen zijn die deze dus niet beveiligd heeft.
Dan heb je dus volledig toegang tot hun router.
Edit, ik zie op Google ook veel vermeldingen WNR2000 en Livebox,dus het zou maar zo kunnen dat dit je livebox betreft.. Heb je een router (misschien toch de WNR2000) achter de livebox geschakeld zitten om draadloos te kunnen internetten?23 november 2009 20:04 -
nickkEven een aanvulling op Erwin:
Wat zegt Windows als je met je rechtermuisknop op je WNR2000 klikt en dan Uitschakelen doet. Zegt Windows 'Het is op dit moment niet .... of verbinding verbreken' (je gebruikt het apparaat, dus zit in jouw netwerk) of kan je hem gewoon uitschakelen (netwerkinfrastructuur van de buren o.i.d.).23 november 2009 20:24 -
enesgMet rechtermuisknop krijg ik de opties:
-Configureren
-Snelkoppeling maken
-Eigenschappen
--------
Maar ik heb draadloos internet via mijn eigen livebox, ik kan toch niet met beiden verbonden zijn mits hij is aangesloten op mijn livebox?24 november 2009 07:57 -
erwin_wOpen het cmd-venster en type eens het volgende commando in: ipconfig/all en kijk eens welke standaard gateway deze aangeeft.
Ga dan naar de webbrowser en zet in de adresbalk het ip-adres van de standaardgateway incl. de http vermelding
Je zal dan een inlogscherm kijken van:
1. Je livebox
2. De Netgear WNR2000
Als je gewoon kan inloggen met de inloggevens van de livebox dan ben je aangesloten op je eigen netwerk van de livebox.
Lukt het inloggen niet dan zit je zeer waarschijnlijk op de Netgear WNR2000 router van iemand anders.
Je kan dan gewoon de Netgear WNR2000 uitschakelen als het goed is in Windows.
Vraag eens bij de buren na of ze zo'n router hebben, dan weet je dat ook meteen.24 november 2009 08:15 -
enesgVia het adres van mijn standaard gateway kom ik in het inlogscherm van de livebox terecht.
---
Het vreemdste vind ik, dat ik gewoon een netwerk kan maken als ik op WNR2000 klik bij 'Netwerk' na 3 stappen staat er dat het netwerk opgesteld is en heb ik nog steeds gewoon internet via de livebox :s
Ik heb gegekeken of het mac adres van de WNR2000 overkomt met een draadloos apparaat bij mij in huis dat is niet het geval, ook is de WNR2000 niet verbonden met mijn livebox. Als ik draadloze netwerken zoek kan ik de WNR2000 ook niet vinden.
Snap er echt geen drol meer van.. En een manier op het apparaat te verwijderen kan ik ook nergens vinden... Zal ik het dan maar gewoon negeren ofso ??24 november 2009 17:22 -
erwin_wEven deze vraag om andere vragen te ontzien, betreft het hier een legale versie van Windows 7 of een geprepareerd exemplaar.
(nu niet gaan denken van daar heb je ze weer maar er circuleren zeer veel versies van Windows 7 op het internet, vandaar deze vraag)
Zou namelijk kunnen dat deze in die versie is meegebakken op ??n of andere manier.
Je kan trouwens even gebruik maken van het programma Vistastumbler (hier op TW) om wat meer over de draadloze netwerken te weten te komen, een zeer handig programma wel.24 november 2009 17:28 -
enesgEhm jah hij is legaal, heb hem via MSDN Academic Alliance Software Center, en in het begin stond de WNR2000 er niet tussen.24 november 2009 17:30
-
erwin_wNou, kijk dat scheelt weer wat onduidelijkheden die zouden kunnen optreden.
Heb je al eens bij de buren gevraagd of iemand zo'n Netgear WNR2000 in bezit heeft? Zal niet ver weg moeten zijn zo'n kastje.
Blijft een hele vreemde situatie wel.
Ook al eens geprobeerd om direct op die router in te loggen via 192.168.1.1 (dacht dat dit het adres was van die router), gebruikersnaam=admin en wachtwoord=password.
Ik las net wel dat deze router een 'Push N connect' functie heeft (zie deze website)die alle pc in de omgeving automatisch tot zich neemt, ik vermoed dat iemand net deze router aangeschaft heeft, deze optie heeft gebruikt en ineens jou pc hierop aangesloten heeft zonder dat deze persoon het in de gaten heeft.24 november 2009 17:50 -
enesg1)Ik ben nog niet bij mijn buren langs geweest, maar als het zo was dan kon ik het kastje toch wel zien als ik naar draadloze netwerken zocht?
2)192.168.1.1 is het adres van mijn livebox
3)Dan zal het dan wel zijn... :p
Bedankt voor je reacties, zal het wel gewoon negeren mits iemand met een oplossing komt om het te verwijderen. ;)24 november 2009 18:01