Ik heb een probleem.
Mijn computer wil niet meer opstarten.
Waar het aan ligt is voor mij een raadsel.
Het begon allemaal toen ik windows 7 ultimate upgrade had geinstalleerd (ik had eerst vista home premium).
Toen gebeurde er ongeveer hetzelfde als nu, alleen nu kan ik zelfs niet meer in de veilige modus komen.
Ik had toen de problemen de vorige keer optraden mijn harde schijf geformatteerd en windows 7 ultimate er helemaal opnieuw op gezet.
Ongeveer 2/3 maanden heb ik nergens last van gehad.
Het enige wat er gebeurde is dat bij de helft van de keren dat ik mijn computer afsloot een blauw scherm kreeg en de andere helft sloot de computer zich gewoon af.
Verder werkte alles prima.
Sinds gisteren gebeurt er het volgende als ik windows opstart.
Alles start gewoon snel op.
Ik krijg het windows teken.
Net voordat het inlogscherm komt valt de computer uit en start hij opnieuw op. Soms krijg ik dan de melding van opstartherstel, maar daar vindt hij vervolgens niks.
Wat moet ik doen?
Bedankt!
14 december 2009 13:00
nickk
Hallo,
[i]Namens de Staff heet ik je hartelijk welkom op TweakWindows.
Lees voor het gemak ook even de regels en help door en vul even je hardware-profiel in (mocht je dat nog niet gedaan hebben).
Voor een goede uitleg m.b.t. het opstellen van een Openings Post (OP) verwijs ik je hier naar toe
Heb je vragen o.i.d. neem dan gerust eens contact op met ??n van de Admins of Mods. [/i]
Het is wel even verstandig om een memtest te doen.
Weet je toevallig ook nog wat er precies op die BSoD stond, misschien heb je nog wat aan dit tooltje.
Alle drivers correct geinstalleerd?
14 december 2009 13:03
klerk559
Bedankt voor je reactie.
Ik weet niet meer wat er in de BSoD stond.
Het probleem is als ik zelfs niet meer in de veilige modus kom dat ik dan toch ook niks aan dat tooltje heb?
Die memtest kan ik wel doen.
Die iso moet ik dus branden op cd en dan de cddrive starten bij het opstarten van mijn pc?
14 december 2009 13:11
nickk
Oke, dat was ik even vergeten tijdens het typen :P.
Ja je kan die memtest branden op cd\dvd en het liefst niet op de hoogste snelheid. Als je dat gedaan hebt, zorgen dat in je BIOS de cd/dvd op first boot staat ;).
14 december 2009 13:17
klerk559
[quote=139365]
Ik heb de memtest gedaan.
Hij heeft (helaas?) geen errors gevonden.
14 december 2009 13:44
nickk
Memtest moet je wel meer dan een half uurtje draaien:
[quote]Doe eens een Memtest test, +/- 8 uur, als je na 30m tot 2uur als errors hebt, is je ram niet meer goed.[/quote]
14 december 2009 13:47
klerk559
Hij zei dattie klaar was en begon opnieuw met de melding onderaan dat hij klaar was en dat er geen errors gevonden waren.
Maar dan toch verder gaan?
Ik heb daarna weer een poging gedaan om de veilige modus op te starten.
Dat lukte ook.
Toen ik na het opstarten niks deed gebeurde er ook niks. Hij viel niet uit.
Ik probeerde het BSoD tooltje op starten (had ik op usb stick gezet). Toen ik dat deed.. jawel de pc viel weer uit.
Met de volgende BSoD: .
Kun je hier iets mee?
14 december 2009 13:55
nickk
[quote]Not Found
The requested URL /IMG_0261.JPG was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.[/quote]Foutje?
14 december 2009 13:58
klerk559
[quote=139369]
Nu doettie het wel.
14 december 2009 14:00
nickk
Jup (Y).
Je hebt bijna dezelfde stopcode als dit topic. Echter kwam hier als oplossing een herinstallatie van Windows zelf, niet de oplossing die je hoopt.
Op deze pagina is nog het e.e.a. te vinden over de STOP code, zelf denk ik dat het aan je memorycard ligt (defect).