mijn virusscanner (avast home edition) zij dat er een virus was en dat heb ik verwijdert en toen ik opnieuw opstarte kon ik al mijn mappen niet meer in geen herstel punt en geen back-up wat nu!!!!!
[mod]Titel-fix, van 'map error' naar '[XP] Geen bevoegdheden mappen (virus)' [/mod]
22 december 2009 13:47
nickk
Hoi Glenndehaan,
[i]Namens de Staff heet ik je hartelijk welkom op TweakWindows.
Lees voor het gemak ook even de regels en help door en vul even je hardware-profiel in (mocht je dat nog niet gedaan hebben).
Voor een goede uitleg m.b.t. het opstellen van een Openings Post (OP) verwijs ik je hier naar toe
Heb je vragen o.i.d. neem dan gerust eens contact op met ??n van de Admins of Mods. [/i]
Kan je achterhalen welke virusmelding je kreeg (+ bestand) zal vast wel ergens in de logboek(en) van Avast staan.
Wat gebeurd er als je op een map klikt dan (graag zo duidelijk mogelijke omschrijving + evt. een screen)?
22 december 2009 13:50
glenndehaan
Ik keeg deze melding
U heeft geen bevoegd heden tot deze map.
22 december 2009 13:54
nickk
Is dat bij echt alle mappen (Windows/Program Files) of alleen die van je gebruikersaccount (Mijn Docs).
Download anders voor de zekerheid nog even hijackthis, installeren op je harde schijf (geen TEMP). Doe de optie 'Doe a scan en maak en logfile' en post het logje hier (is het te groot voor tw, upload hem dan elders bijv. mediafire).
22 december 2009 13:57
glenndehaan
Ik kan ook het internet niet op dit gaat via een hele oude computer
22 december 2009 14:04
nickk
Ok, download dan HijackThis via een andere computer die wel internet heeft, zet het op usb en installeer het op de andere computer.
Had je voor het virus ook al geen internet?
22 december 2009 14:06
glenndehaan
Ja toen nog wel ik heb het gedownload maar hij zegt
u heeft geen bevoegd heden om te installeren
22 december 2009 14:07
nickk
Hmm, ok. Heb je XP Home of Pro?Home zie ik. ff verwarring met Avast Home :P
Start je computer op in Veilige Modus (dus op F8 een paar keer drukken tijdens booten (direct na je bios scherm). Log dan in als Administrator (heeft geen wachtwoord als het goed is) en kan je hem dan wel installeren?
[offtopic]Nummertje 2300[/offtopic]
22 december 2009 14:08
glenndehaan
Ik heb xp media center edition
22 december 2009 14:09
nickk
Ok, dan kan het ook nog anders, hoeft niet perse via Veilige Modus,
Als je computer 'normaal' opstart, kom je bij een blauw inlogscherm, dan druk je 2x op CTRL-ALT-DEL en log je in met de gebruikersnaam Administrator, lukt het installeren nu wel?
22 december 2009 14:11
glenndehaan
al geprobeert en in veilige modus geeft hij precies dezelfde error
Hmm, lijkt er op dat e.o.a. proces de boel tegenhoud.
Kan je van 'taakbeheer (CTRL - ALT - DEL) -> processen' ook even een screenshot maken?
Screenshot op je usb zetten en dan via andere pc uploaden bij bijv. plaatjesupload.nl
Je hebt toevallig ook niet een Windows installatie-cd of recovery cd/dvd?
22 december 2009 14:31
glenndehaan
ik heb geen cd en ik kan ook niet in taakbeheer komen
22 december 2009 14:34
nickk
H?, wat een vervelend probleem!
Zeker:
"Task Manager has been disabled by your administrator",
Probeer deze nog maar (geef het eigenlijk niet veel hoop): Klik
22 december 2009 14:36
glenndehaan
hij doet het nog niet wat nu!!!! jij bent mijn enige hoop
22 december 2009 14:59
nickk
Ehm,
Werken deze'n ook niet (via start -> uitvoeren):
- cmd
- gpedit.msc
- regedit
- regedt32
22 december 2009 15:00
glenndehaan
Ga even proberen
nee werkt ook niet
22 december 2009 15:03
nickk
Allemaal niet
Ga naar start -> uitvoeren en typ dit: "REG add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v DisableRegistryTools /t REG_DWORD /d 0 /f".
Dat is trouwens een BSoD meestal ook. Wanneer kwam hij dan precies, tijdens het opstarten, regcode toevoegen e.d.
Kijk je ook nog even als die viewer werkt?
22 december 2009 15:33
erwin_w
Mocht het helemaal niets worden dan lijkt op dit moment de enige keuze een schone installatie van XP MC (normaal gesproken zeg ik dit niet meteen maar zoals het er nu uitziet schiet je er ook niets mee op)
Start de pc met een Live-CD (Linux), backup alle belangrijke data en installeer Windows XP MC opnieuw.
Voordat je de data weer gebruikt eerst even goed laten scannen op eventuele aanwezige virussen anders kan je weer overnieuw beginnen.
22 december 2009 15:38
glenndehaan
kan geen data kopieeren wat nu!!!
22 december 2009 15:46
nickk
Glenn,
[color=red]Wil je ten eerste wel even ophouden om zo 'paniekerig' te doen. B.v.d.[/color]
De meeste Linux-distro's hebben wel een boot-cd (live-cd), daar mee kan je opstarten vanaf cd/dvd om zo je data over te zetten naar usb (of branden op dvd, als je meer de 1 station hebt).
OpenSuse (klik op Live-Gnome of Live-kde) maar bijv. ook Ubuntu hebben zo iets. Brand het op cd/dvd (laagste snelheid aanbevolen) en stop het in je cd/dvd station, start de pc opnieuw op (BIOS goed zetten) en booten vanaf cd/dvd.
22 december 2009 15:50
erwin_w
Je kan met een Live-cd de pc opstarten, daar kan je zeker wel data kopi?ren naar een andere bron (bv USB-stick of CD).
Zodra je opstart vanaf de Live-cd ga je helemaal buiten de originele OS om en loop je geen verdere schade.
22 december 2009 15:51
glenndehaan
Ik heb geen live CD
22 december 2009 15:55
nickk
Glenn, ik geef je toch een link daar kan je Linux (bijv. OpenSuse) downloaden.
Linux is gratis (voor support bij bedrijven moet je geloof ik wel betalen).
Dus lees aub. even goed de bovenstaande berichten (Erwin en mij) door.
22 december 2009 15:57
erwin_w
Beste Glenn,
Ik heb even dit gehele topic nagelezen maar je doet maar zeer weinig uit je eigen en laat dit alles een beetje afhangen van de andere leden. Dat is dus niet echt de bedoeling.
Het is heel begrijpelijk dat je probleem zeer lastig is maar toon even wat eigen initiatief. Als je geen Live-cd hebt, wat wij ook al dachten, dan download je die van de website van bv. Ubuntu, gebruik Google maar even.
Vanaf nu graag wat meer eigen initiatief en laat niet alles van ons afhangen. Dan graag even je hardware-profiel invullen want dat scheelt enorm in de toekomstige 'uitdagingen'
Is goed ga ik doen ben bezig met windows opnieuw installeren sorry voor de overlast maar er stonden hele belangrijke bestanden ik had namelijk al veel zelf geprobeerd maar dat lukte niet nogmaals sorry
22 december 2009 16:04
nickk
Oke, kan ook Windows opnieuw installeren, vergeet dan niet de drivers te installeren h
22 december 2009 16:05
erwin_w
Daarom gaven wij ook aan om eerst een Live-cd te downloaden (ergens) en daarmee de pc opstarten. Dan kan je alle belangrijke data veiligstellen. Eenmaal gedaan dan installeer je XP er gewoon weer op. Is niet echt moeilijk hoor.
PS. probeer de volgende keer wat minder 'paniekerig' over te komen, daarmee los je je probleem ook niet mee op en het komt tevens bij andere vervelend over.
22 december 2009 16:07
glenndehaan
Oke dankje
22 december 2009 16:07
nickk
(Y), geef maar aan wanneer je Windows opnieuw hebt geinstalleerd (+ alle drivers) en als het probleem weg is.
Trouwens in bezit van een Turbo-XP-CD, gelieve even te wachten met de titel te veranderen als je zeker weet dat alles werkt (bijv. internet en al die drivers).
22 december 2009 16:10
glenndehaan
hij is klaar en doet het dankjewel voor de hulp[mod]Lees bovenstaande bericht even en "ga ik doen" en "is opgelost" kan ook niet echt in ??n zin h?[/mod]
22 december 2009 16:12
nickk
Mooi dat het opgelost is en alles werkt weer naar behoren, kan je nu je hw-profiel herstellen.
22 december 2009 16:37
glenndehaan
al gedaan
[mod]Check je mailbox[/mod]
22 december 2009 16:41
theshit1983
Ja en geef alles even de juiste benaming in je hardware profiel;).
Er heeft nog nooit iemand van Ati Redeon gehoord dus controleer het even op spelfouten.