mijn virusscanner (avast home edition) zij dat er een virus was en dat heb ik verwijdert en toen ik opnieuw opstarte kon ik al mijn mappen niet meer in geen herstel punt en geen back-up wat nu!!!!!
[mod]Titel-fix, van 'map error' naar '[XP] Geen bevoegdheden mappen (virus)' [/mod]
22 december 2009 13:47
nickk
Hoi Glenndehaan,
[i]Namens de Staff heet ik je hartelijk welkom op TweakWindows.
Lees voor het gemak ook even de regels en help door en vul even je hardware-profiel in (mocht je dat nog niet gedaan hebben).
Voor een goede uitleg m.b.t. het opstellen van een Openings Post (OP) verwijs ik je hier naar toe
Heb je vragen o.i.d. neem dan gerust eens contact op met ??n van de Admins of Mods. [/i]
Kan je achterhalen welke virusmelding je kreeg (+ bestand) zal vast wel ergens in de logboek(en) van Avast staan.
Wat gebeurd er als je op een map klikt dan (graag zo duidelijk mogelijke omschrijving + evt. een screen)?
22 december 2009 13:50
glenndehaan
Ik keeg deze melding
U heeft geen bevoegd heden tot deze map.
22 december 2009 13:54
nickk
Is dat bij echt alle mappen (Windows/Program Files) of alleen die van je gebruikersaccount (Mijn Docs).
Download anders voor de zekerheid nog even hijackthis, installeren op je harde schijf (geen TEMP). Doe de optie 'Doe a scan en maak en logfile' en post het logje hier (is het te groot voor tw, upload hem dan elders bijv. mediafire).
22 december 2009 13:57
glenndehaan
Ik kan ook het internet niet op dit gaat via een hele oude computer
22 december 2009 14:04
nickk
Ok, download dan HijackThis via een andere computer die wel internet heeft, zet het op usb en installeer het op de andere computer.
Had je voor het virus ook al geen internet?
22 december 2009 14:06
glenndehaan
Ja toen nog wel ik heb het gedownload maar hij zegt
u heeft geen bevoegd heden om te installeren
22 december 2009 14:07
nickk
Hmm, ok. Heb je XP Home of Pro?Home zie ik. ff verwarring met Avast Home :P
Start je computer op in Veilige Modus (dus op F8 een paar keer drukken tijdens booten (direct na je bios scherm). Log dan in als Administrator (heeft geen wachtwoord als het goed is) en kan je hem dan wel installeren?
[offtopic]Nummertje 2300[/offtopic]
22 december 2009 14:08
glenndehaan
Ik heb xp media center edition
22 december 2009 14:09
nickk
Ok, dan kan het ook nog anders, hoeft niet perse via Veilige Modus,
Als je computer 'normaal' opstart, kom je bij een blauw inlogscherm, dan druk je 2x op CTRL-ALT-DEL en log je in met de gebruikersnaam Administrator, lukt het installeren nu wel?