[Lock] Netwerkwachtwoord
Topic gesloten
december 2009
-
tijger007Vrienden van dit forum,
Ik heb in mijn netwerk diverse PC's zitten (kids). Op de een zit Vista, de ander XP en inmiddels een paar op Windows 7.
Sinds ikzelf als host zeg maar Windows 7 heb geinstalleerd kom ik niet meer in de PC's van de kids. (wel via VNC) alleen bijv via My Computer of Total Commander kon ik voorheen zo de schijven van de PC's van mijn kids bereiken. Nu wordt er gevraagd naar een netwerkwachtwoord?
Een schermpje met Netwerkwachtwoord opgeven.26 december 2009 13:45 -
nickkHallo Tijger007,
[i]Namens de Staff heet ik je hartelijk welkom op TweakWindows.
Lees voor het gemak ook even de regels en help door en vul even je hardware-profiel in (normaal, met genoeg informatie, dit is haast niks h?).
Voor een goede uitleg m.b.t. het opstellen van een Openings Post (OP) verwijs ik je hier naar toe
Heb je vragen o.i.d. neem dan gerust eens contact op met ??n van de Admins of Mods. [/i]
Als ik het goed begrijp heb je net Windows 7 geinstalleerd en kan je zo niet meer XP/Vista bereiken via het netwerk?
De computers staan wel allemaal goed in dezelfde werkgroep?
Netwerkdetectie staat bij XP/Vista/7 ingeschakeld?
Heeft de computer (XP) waar je heen wilt ook een wachtwoord op het account staan?, zo ja probeer die (met het gebruikersnaam erbij)26 december 2009 13:49 -
tijger007Hallo Wesley,
Bedankt voor je reactie.
Alle PC's staan in dezelfde werkgroep.
Netwerkdetectie is ingschakeld.
Op geen van de computers staat een wachtwoord ingesteld. Alleen de mijne (host).
Op alle andere PC's heb ik niets veranderd. Alleen op mijn PC ben ik overgegaan van Vista naar 7.
Toen pas de 'problemen' met netwerkwachtwoord opgeven gekregen.26 december 2009 15:52 -
louwrensNetwerkcentrum -> Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen26 december 2009 19:08
-
tijger007Klasse, gelukt.
Echter ik kom bij de andere computers wel in hun d en e schijf etc .
NIET in de C schijf grrrr.
Weet iemand daar een oplossing voor ?
Krijg de melding; Toegang geweigerd tot bestand
\\Naam\Naam_C
27 december 2009 13:41 -
louwrensMachtigingen instellen, rechterklik @ map -> Eigenschappen -> Tab: Delen -> Geavanceerd delen -> Deze map delen aanvinken -> Klik op Machtigingen -> Toevoegen -> Geavanceerd -> Nu zoeken -> Iedereen aanklikken -> OK -> OK -> Lezen staat standaard op toegestaan -> OK -> OK -> Sluiten.27 december 2009 16:30
-
tijger007Beste Louwrens
De c schijf blijft nog steeds niet te bereiken (ook na restart).
tijger30 december 2009 23:08 -
nickkOke, probeer van je '\\Naam\Naam_C' eens een netwerkverbinding te maken (in Windows 7).
Dus, starten -> Computer -> Netwerkverbinding maken -> Station Z: (of een ander beschikbare) en map '\\Naam\Naam_C' -> Voltooien
Werkt hetgeen dan wel of krijg je nog steeds 'Toegang geweigerd'?31 december 2009 11:14 -
tijger007Krijg melding:
Geen toegang tot \\Naam\Naam_C
Raadpleeg netwerkbeheerder .....
het moet m.i. wel iets met de machtigingen zijn maar wat ????31 december 2009 15:21 -
nickkEn op een andere computer (bijv. Vista\XP) heb je dit niet?31 december 2009 15:58