-
igor
Hallo allemaal,
Mijn zusje heeft een week geleden een nieuwe Toshiba laptop gekocht. Standaard zat hier Windows Vista Home Premium op. Uiteraard wilde ze graag Windows 7, dus kochten we een Windows 7 licentie en installeerden hiervan een schone installatie op haar laptop.
Het probleem is dat de laptop vaak een bepaald opstart probleem heeft. Windows 7 laat dan zo'n schermpje zien waarin staat dat Windows om een bepaalde reden (welke niet wordt genoemd) niet correct kon worden opgestart. Daarna zegt hij dat de boel gaat herstellen waarna hij hem opnieuw opstart. Af en toe doet hij het dan opeens wel, en af toe gewoon niet. :S
Waar kan dit aan liggen? Is dit hardware- of softwarematig? Kan het zijn dat er drivers misschien? Iemand een idee?
Alvast bedankt.
29 december 2009 18:20
-
erwin_w
Heb je op de website al gekeken naar de offici?le drivers voor de Toshiba laptop?
Toen ik mijn Toshiba laptop P300D-10Y voorzien had van Windows 7 had ik alleen eerst de standaard drivers die werden meegeleverd met de installatie-cd van Windows 7.
Na een bezoekje op de site van Toshiba heb ik de nieuwste drivers gedownload die bij mijn laptop hoorde en deze geinstalleerd wat voor mij alleen maar voordelen opleverde.
Vooral omdat de specifieke applicaties voor mijn laptop natuurlijk niet door Windows 7 worden geinstalleerd, deze worden immers door Toshiba zelf ontwikkeld.
Dus breng even een bezoekje op de website van Toshiba en ga op zoek naar alle Windows 7 drivers voor het type laptop die jullie daar hebben en installeer deze.
De originele drivers zijn altijd beter dan de standaard die Windows met zich meebrengt (althans dat is mijn mening)
29 december 2009 18:29
-
pctweaker
Hey,
Sluit je de laptop wel goed af? Dat kan namelijk ook een probleem worden als je de computer verkeerd afsluit. (De Aan/uitknop in blijven drukken terwijl de laptop aan staat.)
29 december 2009 18:30
-
igor
Ze sluit de laptop telkens goed af. Gewoon via start>afsluiten...
29 december 2009 18:53
-
varesh
Dit is een fout in windows 7, Als je dat repair schermpje krijgt, zal je windows 7 steeds opnieuw booten. Enigste wat ik je kan zeggen is een reinstall....
31 december 2009 03:50
-
nickk
[quote=139656]Tevens hier ook weer, hoe ben je achter deze informatie gekomen? Anders kan natuurlijk iedereen wil iets zeggen, maar liever met een 'bron' (=waar je het vandaan hebt) erbij zetten.
@Igor,
Wat je ook kan proberen is (omdat ie niet goed opstart/afsluit) om bij 'msconfig' -> 'computer opstarten' het vinkje te zetten voor 'Logboekregistratie tijdens opstarten'. Ook kan je nog in het 'logboeken' (=eventvwr) kijken als daar wel de betreffende fout word genoemd of meer informatie.
Ook (wat Erwin ook al zei) even een controle doen als je alle (en goede/offici?le) drivers ge?nstalleerd hebt.
31 december 2009 09:07