Geluid speakers
januari 2010
-
d3nnis89Hallo,
Zins gisteren ben ik overgestapt van Windows XP naar Windows 7. Nu ben ik erachter gekomen dat de installatie-cd van Creative (voor het geluid) niet meer werkt. Alle programma's waarmee je je speakers kunt afstellen, kan ik dus niet installeren.
Nu heb ik geprobeerd om een driver te downloaden via de website van Creative. Dit is gelukt, alleen daar krijgt je geen programma's bij.
Het probleem is: de achterste speakers doen het niet van mijn 4.1 geluidssysteem. Dit kon ik bij XP oplossen, door de cd-rom te installeren. Weet iemand toevallig, hoe ik dit nu kan oplossen?
Met de standaard driver van Windows 7 werkt het geluid maar ook alleen maar uit de voorste speakers. De driver van Creative kan ik dus eigenlijk net zo goed verwijderen. Ik heb al geprobeerd om bij configuratiescherm --> geluid het e.e.a. in te stellen. Maar op de een of andere manier doen die achterste speakers het maar niet.14 januari 2010 01:59 -
nickk14 januari 2010 08:28
-
d3nnis89Geluidskaart: Creative 7.1 Sound Blaster Audigy 4 (SB0610)
Speakers: ALtec Lansing 4.1
Dit stond overigens al in mijn profiel.
Heb geen flauw idee welk type speakers het zijn. Ze zijn in ieder geval niet van Creative.14 januari 2010 15:45 -
pctweaker[quote=139862]
@Wesleysneijder (en D3nnis89), heb je dit al gezien?15 januari 2010 08:03 -
d3nnis89???
Dat is mijn kaart inderdaad. Alleen dan zonder de afstandsbediening.
Er staat onderaan alleen: Support for Windows? XP Professional x64 Edition.
Als ik nu een nieuwe geluidskaart zou kopen van Creative, zit daar dan wel gewoon een cd-rom bij voor Windows 7?16 januari 2010 00:23 -
nickkAls we d? 'nieuwe' Windows 7 Compalibility Site moeten geloven, moet hij wel werken (=compatibility) met Windows 7 (x86 en x64).
Gaan we dan naar de downloadsite van Creative en daar krijg je (zowel bij x86 en x64) te horen:
[quote][b]Thank you for your interest.
Please be informed that there is no further product feature available.[/b][/quote]
(Link van XP om naar download site te gaan ...)
Als je een nieuwe geluidskaart wil gaan kopen van Creative (of welk ander merk dan ook :P) let dan op:
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/16/1263619267-50.gif[/img]
Succes16 januari 2010 08:05 -
d3nnis89Waarschijnlijk gaat het daar om de standaard Windows 7 drivers.
Want na de Windows installatie, heb ik wel geluid. Alleen uit de voorste speakers. De Creative software, om je geluid af te stemmen, werkt alleen niet.16 januari 2010 15:31 -
nickkZou inderdaad wel eens kunnen.
Compalibility: Windows (7) bezit standaard de drivers.
Compalibility logo: Er bestaan (originele) drivers voor.
De "creative blaster audigy 4" heeft ook alleen maar compalibility en niet het compalibility logo.
Wat kan je doen:
- Wachten op de originele drivers zodat alles gewoon werkt.
- Andere geluidskaart kopen (die wel zo'n compalibility logo heeft)16 januari 2010 15:38