System Protection Settings
januari 2010
-
craftybyteWaar op het systeem worden de instellingen van System protection bewaard?
In windows XP was dit in de registry HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\SystemRestore
Deze key bestaat in Windows 7, maar de enige waarden beschikbaar zijn:
FirstRun (wat is dit?)
LastIndex (wat is dit?)
RPSessionInterval (met een waarde "1" )
In een subkey (cfg) heb ik een waarde DiskPercent gevonden die op "15" staat. Wanneer ik echter de instellingen in de GUI ga bekijken staat de waarde DiskPercent op 3%...
Een andere subkey (Setup_Last) bevat de waarde "Generalize_DisableSR" met de waarde "0", maar of ik nu System Restore uitschakel of niet, deze waarde blijft hetzelfde.
Waar worden de "Restore Settings" bewaard? ("Restore system settings and previous versions of files", "Only restore previous versions of files" of "Turn off system protection"?
Alsook:
Is de RPGlobalInterval waarde nog beschikbaar?
Is de RPLifeInterval waarde nog beschikbaar en wat doet deze?
Zijn de WMI classes (SystemRestore en SystemRestoreConfig) nog beschikbaar en werkend? (Ik heb dit geprobeerd maar kreeg een lege waarde voor RPGlobalInterval...)?
Alvast bedankt![mod]Topic gesloten, wij verwachten dat als iemand een probleem heeft deze in het Nederlands vermeld. Niet iedereen is bekend met de engelse taal en dit betreft een Nederlands forum. Indien het topic is aangepast naar het Nederlands (en niet via een vertaalmachine) dan zal deze weer geopend worden.[/mod]20 januari 2010 10:35 -
theshit1983This is a Dutch website so you need to talk Netherlands here.
This is nothing personally because we all here talk a single language.
20 januari 2010 10:48 -
erwin_wBeste Craftybyte,
Namens de Staff heet ik je hartelijk welkom op TweakWindows.
Ik heb je topic weer geopend maar wil je verzoeken om even de volgende zaken tot je te nemen:
- regels
- Help-een-topic-schrijven
- help
- disclaimer
- Vul even je hardwareprofiel in, dat scheelt in de toekomst weer vragen.20 januari 2010 11:53 -
nickk[quote]FirstRun (wat is dit?)
LastIndex (wat is dit?)
RPSessionInterval (met een waarde "1" )[/quote]
Firstrun = Als Systeemherstel voor de eerste keer word gestart.
LastIndex = Laatst beschikbare systeemherstelpunt
RPSessionInterval = Hoe vaak een sessie gemaakt moet worden (0 = uit)
[quote]In een subkey (cfg) heb ik een waarde DiskPercent gevonden die op "15" staat. Wanneer ik echter de instellingen in de GUI ga bekijken staat de waarde DiskPercent op 3%...[/quote]
Klopt, echter als je de waarde via de GUI (GUI = Computer, Systeembeveiliging) veranderd of via het register veranderd de waarde niet. Waarschijnlijk werkt Windows (7) hier met een andere 'sleutel'.
[quote]Een andere subkey (Setup_Last) bevat de waarde "Generalize_DisableSR" met de waarde "0", maar of ik nu System Restore uitschakel of niet, deze waarde blijft hetzelfde.[/quote]
Ook hier klopt het, echter waarde zit nu onder "DisableSR" ergens in het register "verstopt" (in Windows 7).
[quote]Waar worden de "Restore Settings" bewaard? ("Restore system settings and previous versions of files", "Only restore previous versions of files" of "Turn off system protection"?[/quote]
In de map "System Volume Information".
[quote]Is de RPGlobalInterval waarde nog beschikbaar?
Is de RPLifeInterval waarde nog beschikbaar en wat doet deze?[/quote]
RPGloballinterval = Tijd in seconden dat er een systeemherstelpunt wordt gemaakt (automatisch) ->86400(24u) (ontbreekt hier wel in Win7)
RPLifeInterval = Tijd hoelang systeemherstelpunt bewaard blijft ->7776000(90 dagen)
[quote]Zijn de WMI classes (SystemRestore en SystemRestoreConfig) nog beschikbaar en werkend? (Ik heb dit geprobeerd maar kreeg een lege waarde voor RPGlobalInterval...)?[/quote]
Snap ik niet helemaal wat je hier mee bedoeld :P, echter denk ik (zoals je hierboven kan lezen) dat ze in Windows 7 niet werken of op een andere plaats in het register staan.20 januari 2010 19:10