Ik weet niet of deze topic al bestaad, maar mijn computer is super traag, dus als hij al bestaad zet de link er dan even neer...
Ok, ik heb nu Windows 7, maar ik wil heel graag mijn explorer.exe vervangen door een andere explorer. ik heb al naar filmpjes gekeken, maar dat is alemaal in het engels, dus...
Kan iemand het in het Nederlands uitleggen?
P.S. Ik gebruik geen google, daardoor is mij oude computer gecrasht, dus ik gebruik nu Bing Search.
07 februari 2010 13:28
nickk
Hoi,
Zorg eerst maar eens dat je hardware-profiel normaal op orde krijgt.
Een Intel Pentium en 7GB Ram en traag gaat zo ie zo al niet samen. Is je computer dan nog traag (met die gegevens) moet je maar eens beseffen hoe dat komt. Anders klassiek thema Windows 7, effecten uit en al die vertragende dingen.
Filmpjes? -> Ik zoek niet alle pagina's op het internet na, dus noteren.
Trouwens wat wil je bereiken met een andere explorer.exe?, door welke wil je hem dan vervangen en wat denk je dat je voordeel word? Met een andere explorer word vaak je computer instabiel, of je moet gewoon weten hoe het werkt.
[offtopic]P.S. Al gebruik je Yahoo of een text-based zoekmachine je kan wat je gevonden hebt wel noteren, desnoods via een andere computer .. [/offtopic]
[color=blue]Edit - P.S. Komt er geen duidelijkheid (meer) met je volgende post (specs computer, filmpjes, reden, e.d.) gaat er gewoon een tijdelijke topic lock op. Openingsposten moeten duidelijk en voldoende informatie bevatten (die wij natuurlijk niet zelf hoeven op te zoeken).[/color]
07 februari 2010 13:46
erwin_w
Beste 2103,
Je moet even begrijpen dat wij hier geen vertaalmachine voor je zijn en ook niet gaan worden.
Voor zover ik het weet is er genoeg te vinden, als je maar goed zoekt (helaas ontbreekt dat er nog wel eens aan)
In ieder geval vreemd dat een zoekmachine (online) je pc laat crashen, ligt dat niet aan je systeem zelf?
En zoals WS al vroeg, waarom een explorer.exe vervangen?
"If it ain't broken don't fix it"
Wat voor voordelen zal je daaruit halen?
Wat je met deze handeling kan veroorzaken is dat je WIndows het straks niet meer doet.
Graag wat meer info graag anders bestaat de kans dat er weinig hulp hieruit voortkomt.
Neem even notie van het gene wat WS schreef in zijn bericht.
PS. Ook vermeld je niet of je het systeem al eens drastisch heb opgeschoond en/of hebt laten scannen op eventuele spam/malware o.i.d.. Ook het opschonen van overbodige bestanden (temp, tmp, cache-bestanden, restorepoints en noem maar op) kan helpen.
07 februari 2010 14:01
masterwillems
Ik heb echt geen flauw idee wat je nou eigenlijk bedoelt, maar ik zou eens kijken naar Total Commander.
07 februari 2010 14:17
2103
Mijn comp. is zo traag omdat ik super veer games erop heb staan, wel meer dan 100 denk ik. en ik wil explorer.exe vervangen om een andere start orb (waar je het startmenu mee opent) wil veranderen. en ik vindt lezen erg moeilijk, ik ben deslecties < weet niet of dit goed is geschreven. maar ik ben nu total commander aan 't downloaden
07 februari 2010 17:15
nickk
Dislecties is het trouwens ;) en van 'super veer games' computer traag worden? -> dan services uitschakelen van games :P.
En met total commander verander je orb afbeelding niet :P, dat doe je met een reshacker :P.
Edit - Hardware Profiel ? 7GB Ram met Pentium met traagheid?
07 februari 2010 17:23
erwin_w
Ik vind het zeer vaag allemaal.
Volgens je hardware-profiel heb je 7Gb aan RAM en dan nog loopt het traag.
Systeem al eens goed opgeschoond? (lees eerdere berichten)
Als je nu al problemen hebt met je systeem wil je ook nog de startorb aanpassen. Is op deze manier best wel vragen om problemen want volgens mij is er meer aan de hand met je systeem.
PS. Is je W7 wel een legale versie of een aangepaste? Er circuleren nogal wat versie rond die aangepast zijn voor games.
Edit:
Een quote uit je profiel:
[quote]Het werkt fijn, en is snel![/quote]
Komt niet echt overeen met je probleem.
Edit
Hier een tool waarmee je zonder problemen je startorb kan vervangen en staat gewoon bij Deviantart op de site: Orb-changer
07 februari 2010 17:27
2103
De text ''Het werkt fijn, en is snel'' was al oud, dus... maar nu is hij traag!
Ooh, en het programma werkt! heel erg bedankt!
07 februari 2010 17:55
nickk
Als je computer traag is -> malware, virus en/of spyware al eens controle op gedaan?
Trouwens Windows 7 is legaal?
En update je hardware profiel eens.
07 februari 2010 18:32
2103
[quote=140197] Ja, al gecontroleerd. en windows 7 is 100% legaal.
ik heb nu sommige games verwijderd, nu is de computer ook al wat sneller, en ik heb de orb nu ook al veranderd, dus ik denk dat hier een slot op kan...
Bedankt voor al jullie hulp!