[Opgelost] Snelkoppeling Om Services uit te zetten
februari 2010
-
sizomuHi,
Op mijn Acer Inspire One heb ik Windows 7 32bit Ultimate.
Om stroom te besparen zet ik altijd (in Services) de Themes & Desktop Windows Manager Session Manager uit.
Hier door kan je alleen Classic gebruiken. Maar als hij lange tijd op de netstroom is gekoppeld dan schakel ik die boven genoemde services weer aan. En komt automatisch Aero Glass terug.
Nu is de vraag: bestaat er een manier om een snelkoppeling te maken om met 1 klik die services aan & uit te zetten(Starten of Stoppen)?
Mijn handelingen zijn:
CTRL+SHIFT+ESC > Tablad services > Services > Themes & Desktop Windows Manager Session Manager stop zetten.
Ik heb een beetje op Google gekeken, maar het is moeilijk om een korte zoek opdracht in te voeren.
Mvg,
Sizomu16 februari 2010 15:00 -
nickkHoi,
Geef me even 5 minuten en ik heb hem klaar ;).16 februari 2010 15:19 -
sizomuTijd gaat NU in. ;):P
16 februari 2010 15:23 -
nickkJup, te laat, maar alsnog ;):
- Downloadlink
Er zitten 2 '*.bat' bestanden in, deze zet je bijv. op het bureaublad neer en open je met Admin rechten (zeer belangrijk) of je maakt er een snelkoppeling naar toe (ook openen met Admin rechten)16 februari 2010 15:31 -
sizomu[quote=140309]
Geniaal!!!, super oplossing.
Werkt perfect, alleen wordt alleen 'Desktop Windows Manager Session Manager' bewerkt.
Is het mogelijk om ook de service 'Themes' erbij in te zetten?
Want deze heb ik ook uit om energie en service aantal naar beneden te brengen.
Heb ook meteen geprobeerd met een sneltoets. Werkt prima (Ctrl +Alt+D) (Ctrl +Alt+C)
Btw: ook getest op 64bit. Test geslaagd.
16 februari 2010 15:49 -
nickk:),
Wil je nog meer services killen dan alleen DWM-SM en Themes?, want dan zet ik die er ook wel even tussen.
[offtopic]True, werkt idd. op 64bits, heb het zelf ook :P[/offtopic]16 februari 2010 15:55 -
sizomu[quote=140311]
Alleen die 2 zet ik aan en uit. De rest blijft aan of uit.
16 februari 2010 16:05 -
nickkDownload
P.S. Ik heb het laatste deel van Themes niet getest, want dan moest ik Tune Up ook afsluiten en dan kon ik op dat moment ff niet doen. In theorie doet hij het gewoon wel.
Werkt ook, als je Tune Up hebt of een andere programma hebt die 'verbonden' is met Themes is moet je het even zeggen ;).16 februari 2010 16:15 -
sizomu@ Wesleysneijder: THANKS A MILLION.
ik was even van het internet om een reactie te geven. maar in die tijd is het super handige geweest!.
Misshien een idee om ook in de download sectie te zetten?
want minders services (helemaal deze 2), Beter gameplay (bij zware spellen.O.a: Stalker, Crysis)
Op mijn Desktop: had ik ook even "kill"gebruikt, en dat gaf me 2-5 extra Frames. (best welcome bij net vloeinde gameplay: Max bij Stalker Call of Pripyat).
25 februari 2010 21:38 -
nickkAha, zal eens kijken wat ik kan maken :).
[offtopic]Titelfix[/offtopic]25 februari 2010 21:57